Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault megane III 1.5dci 110KM 2010r. błąd: "Ryzyko awarii silnika"


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pacjent jak w temacie meganka 3 1.5dci 2010r. 

Mam taki problem otoz wyskakuje blad "ryzykowo awarii silnika", po zmazaniu bledu nie wyskakuje odrazu lecz po po jakims czasie. Po pojawieniu sie bledu auto jedzie normalnie, moc ma.

Na zdjeciach wstawiam jaki blad pokazal komputer. Czy mial juz ktos taki problem i wie jak go rozwiazac?

2.jpg

1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tytule jest 110 KM,

Przyczyną może być ;

   a/ nieszczelność, dziura w dolocie za turbo, nieszczelny intercooler ,

   b/ dużo jazd na krótkim dystansie, po mieście ;

       - zamulony katalizator,

       - przyblokowane kierownice turbiny,

       - przyblokowany egr,

  c/ niesprawny elektrozawór sterowania turbiną, sprawdzić;

       -  węże podciśnienia ; uszkodzone, niedrożne, nieszczelne,

       -  czy sztanga przy turbinie pracuje lekko i w całym zakresie;

       -  czy membrana siłownika jest sprawna ; pomiar podciśnienia,

  d/ przeczyścić map sensor oraz zapewnić mu szczelność montażu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te turbiny są bardzo wytrzymałe, oczywiście zależy dużo od eksploatacji, ale nie wydaje mi się, ze np. uszkodzona membrana siłownika po wykasowaniu błędu będzie działać... Andrzej, no chyba się zgodzisz, że przyczyna leży nie w mechanice a elektronice? Dlatego zasugerowałem zawór. Oczywiście sprawdzenie szczelności nie zaszkodzi, choć też wątpię, że dziura się zasklepia po wykasowaniu błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, omega napisał:

ze np. uszkodzona membrana siłownika po wykasowaniu błędu będzie działać...

To nie musi być duże uszkodzenie;

   - np; dziura, to może być ;

            - zmęczenie membrany siłownika i sztanga nie pracuje w całym zakresie,

            - zasyfione sadzą kierownice turbiny i brak wymaganego ciśnienia dawanego przez turbinę,

            - sparciały oring, przytkany/niedrożny wężyk,

            - nieszczelne wężyki na elektrozaworze turbiny.

            

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!