Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zapach spalonego paliwa/oleju - przy gazowaniu/ruszaniu pod górkę.


Gynio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od ponad 8 miesięcy mam M2 kombi z 2008 roku. Przejechane 132tyś km i ma taki problem, że przy gazowaniu - podjazd pod górkę, ruszenie dynamiczne z świateł czy po przejechaniu np 5km zgaszeniu samochodu i cofaniu po 5minutowym postoju - czuć z wentylacji nieprzyjemny zapach oleju/paliwa zapach się utrzymuje z 30-60sekund i już jest ok, ale problem występuje tylko w wyżej wymienionych momentach. Przy jeździe/trasie problemu nie ma - jak się jedzie spokojnie, powoli się gazuje to jest ok - niekiedy ciężko uniknąć takiego nagłego gazu bo sprzęgło wymienione i ma krótki odcinek "puszczania autka" (też według mechaników jest ok.. a mi się wydaje patrząc na meganke od ojca, że u niego mimo fabrycznego działa to lepiej). W październiku wymieniałem olej na 5w30, już dolałem do niego z 1,2L a auto przejechało może z 6tysięcy km. 

Byłem u 2-3 mechaników, ale widzę, że mało kto się chce podjąć, bo to chyba takie szukanie a woleliby wymienić klocki... Jeden z nich kazał mi dolać olej by był ok i przejechać 500km, żeby sprawdzić czy ubywa, ale to dalej nie rozwiązuje tematu dlaczego przy takim mocniejszym gazie czuć taką spaleniznę oleju lub paliwa.. Póki co stan na bagnecie jest taki sam. Co może być przyczyną, na co mam popatrzeć - wycieków jakoś wyjątkowo nie widać - poci się ale wydaje się, że to norma. Może jest jakiś słaby punkt lub jakiś przewód, który pod ciśnieniem coś mu się uleje i się to przypala na jakimś cieplejszym elemencie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 2,0, czy 1,6? Objaw chwilowego zapachu paliwa występuje przy nieszczelnym układzie pochłaniacza oparów. Na ścianie grodziowej wisi elektrozawór z dwoma dopiętymi rurkami i sterowaniem elektrycznym. Niekiedy on sam się rozszczelnia, ale łatwo to sprawdzić. Tak miałem i go wymieniałem.

To co piszesz o oleju to już tragedia. Mam ok 160 kkm, czysty silnik i zużycie roczne oleju do 200 ml. Użytkownik jeździ dynamicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.07.2021 o 23:35, jabrze napisał:

Silnik 2,0, czy 1,6? Objaw chwilowego zapachu paliwa występuje przy nieszczelnym układzie pochłaniacza oparów. Na ścianie grodziowej wisi elektrozawór z dwoma dopiętymi rurkami i sterowaniem elektrycznym. Niekiedy on sam się rozszczelnia, ale łatwo to sprawdzić. Tak miałem i go wymieniałem.

To co piszesz o oleju to już tragedia. Mam ok 160 kkm, czysty silnik i zużycie roczne oleju do 200 ml. Użytkownik jeździ dynamicznie.

1.6. Jak to sprawdzić czy się rozszczelnia? Pamiętasz jaki to koszt i czy dużo roboty?

 

W dniu 30.07.2021 o 02:20, szwagier24a napisał:

 

 

Z której strony mam patrzeć (nie znam się) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyżej cewek zapłonowych patrzeć w kierunku podszybia, pod kolektorem dolotowym jest pokrywa odmy, która jest klejona fabrycznie na specyfik Loctite. Z tego miejsca lubi sączyć się olej we wszystkich kierunkach np do cewek, elektrozaworu zmiennych faz.  Ponieważ kolektor skutecznie przykrywa wierzch silnika to nie widać co i gdzie kapie na kolektor wydechowy umieszczony z tyłu silnika przy grodzi.

Uszczelnienie nie jest trudne ale przy tej okazji należy wyczyścić mapsensor, przepustnica, kolektor- jest tam taka puszka w której zbiera się olej około 50-100 ml. Trzeba pokrywę odmy oczyścić z Loctite i nałożyć nowy uszczelniacz np Victora Reinza, dirko lub inny silikon. Wymienić  uszczelniacz przepustnicy, kolektora ssącego i pokrywy odmy. Czynność na 2h pracy, poziom trudności 3 na 10. W zależności od pokonywanych dystansów czynność może wymagać powtórek co 3-4 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 31.07.2021 o 19:31, szwagier24a napisał:

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

 

 

Hej, jestem po wakacjach i wróciłem do tematu. Dzwonie po mechanikach i opowiadam o sprawie przedstawiając Twoje rozwiązanie jako opcje, to usłyszałem, że silnik 1.6 16v ma coś tam jakoś poukładane, że nie jest to tak łatwo ogarnąć bo trzeba zdjąć alternator/rozrusznik, a to nie jest taka łatwa sprawa.


Ogólnie jestem już załamany jakością dzisiejszych mechaników - dzwonie do elektromechanika - nie chce mi zrobić rozrusznika, jedź Pan do mechanika oni to wyślą.. Mówię mu o module szyb, przyjedź to powiem Panu co ma Pan se zamówić z allegro...

Dramat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Gynio napisał:

Ogólnie jestem już załamany jakością dzisiejszych mechaników

Jest to między innymi efekt 500 +;

  -  szereg klientów ma podobne opinie,

  -  nie tylko o mechanikach samochodowych ale o innych fachowcach,

  -  stwierdzenie typu ;

          "  oni dostają 500 zł za darmo - a pan by chciał abym ja robił robotę za pół darmo "

          -  są na porządku dziennym,

  Rządzący tego nie słyszą,  bo są w stanie płacić ile zażąda fachowiec  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!