Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zapach spalonego paliwa/oleju - przy gazowaniu/ruszaniu pod górkę.


Gynio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od ponad 8 miesięcy mam M2 kombi z 2008 roku. Przejechane 132tyś km i ma taki problem, że przy gazowaniu - podjazd pod górkę, ruszenie dynamiczne z świateł czy po przejechaniu np 5km zgaszeniu samochodu i cofaniu po 5minutowym postoju - czuć z wentylacji nieprzyjemny zapach oleju/paliwa zapach się utrzymuje z 30-60sekund i już jest ok, ale problem występuje tylko w wyżej wymienionych momentach. Przy jeździe/trasie problemu nie ma - jak się jedzie spokojnie, powoli się gazuje to jest ok - niekiedy ciężko uniknąć takiego nagłego gazu bo sprzęgło wymienione i ma krótki odcinek "puszczania autka" (też według mechaników jest ok.. a mi się wydaje patrząc na meganke od ojca, że u niego mimo fabrycznego działa to lepiej). W październiku wymieniałem olej na 5w30, już dolałem do niego z 1,2L a auto przejechało może z 6tysięcy km. 

Byłem u 2-3 mechaników, ale widzę, że mało kto się chce podjąć, bo to chyba takie szukanie a woleliby wymienić klocki... Jeden z nich kazał mi dolać olej by był ok i przejechać 500km, żeby sprawdzić czy ubywa, ale to dalej nie rozwiązuje tematu dlaczego przy takim mocniejszym gazie czuć taką spaleniznę oleju lub paliwa.. Póki co stan na bagnecie jest taki sam. Co może być przyczyną, na co mam popatrzeć - wycieków jakoś wyjątkowo nie widać - poci się ale wydaje się, że to norma. Może jest jakiś słaby punkt lub jakiś przewód, który pod ciśnieniem coś mu się uleje i się to przypala na jakimś cieplejszym elemencie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 2,0, czy 1,6? Objaw chwilowego zapachu paliwa występuje przy nieszczelnym układzie pochłaniacza oparów. Na ścianie grodziowej wisi elektrozawór z dwoma dopiętymi rurkami i sterowaniem elektrycznym. Niekiedy on sam się rozszczelnia, ale łatwo to sprawdzić. Tak miałem i go wymieniałem.

To co piszesz o oleju to już tragedia. Mam ok 160 kkm, czysty silnik i zużycie roczne oleju do 200 ml. Użytkownik jeździ dynamicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.07.2021 o 23:35, jabrze napisał:

Silnik 2,0, czy 1,6? Objaw chwilowego zapachu paliwa występuje przy nieszczelnym układzie pochłaniacza oparów. Na ścianie grodziowej wisi elektrozawór z dwoma dopiętymi rurkami i sterowaniem elektrycznym. Niekiedy on sam się rozszczelnia, ale łatwo to sprawdzić. Tak miałem i go wymieniałem.

To co piszesz o oleju to już tragedia. Mam ok 160 kkm, czysty silnik i zużycie roczne oleju do 200 ml. Użytkownik jeździ dynamicznie.

1.6. Jak to sprawdzić czy się rozszczelnia? Pamiętasz jaki to koszt i czy dużo roboty?

 

W dniu 30.07.2021 o 02:20, szwagier24a napisał:

 

 

Z której strony mam patrzeć (nie znam się) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyżej cewek zapłonowych patrzeć w kierunku podszybia, pod kolektorem dolotowym jest pokrywa odmy, która jest klejona fabrycznie na specyfik Loctite. Z tego miejsca lubi sączyć się olej we wszystkich kierunkach np do cewek, elektrozaworu zmiennych faz.  Ponieważ kolektor skutecznie przykrywa wierzch silnika to nie widać co i gdzie kapie na kolektor wydechowy umieszczony z tyłu silnika przy grodzi.

Uszczelnienie nie jest trudne ale przy tej okazji należy wyczyścić mapsensor, przepustnica, kolektor- jest tam taka puszka w której zbiera się olej około 50-100 ml. Trzeba pokrywę odmy oczyścić z Loctite i nałożyć nowy uszczelniacz np Victora Reinza, dirko lub inny silikon. Wymienić  uszczelniacz przepustnicy, kolektora ssącego i pokrywy odmy. Czynność na 2h pracy, poziom trudności 3 na 10. W zależności od pokonywanych dystansów czynność może wymagać powtórek co 3-4 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 31.07.2021 o 19:31, szwagier24a napisał:

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

 

 

Hej, jestem po wakacjach i wróciłem do tematu. Dzwonie po mechanikach i opowiadam o sprawie przedstawiając Twoje rozwiązanie jako opcje, to usłyszałem, że silnik 1.6 16v ma coś tam jakoś poukładane, że nie jest to tak łatwo ogarnąć bo trzeba zdjąć alternator/rozrusznik, a to nie jest taka łatwa sprawa.


Ogólnie jestem już załamany jakością dzisiejszych mechaników - dzwonie do elektromechanika - nie chce mi zrobić rozrusznika, jedź Pan do mechanika oni to wyślą.. Mówię mu o module szyb, przyjedź to powiem Panu co ma Pan se zamówić z allegro...

Dramat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Gynio napisał:

Ogólnie jestem już załamany jakością dzisiejszych mechaników

Jest to między innymi efekt 500 +;

  -  szereg klientów ma podobne opinie,

  -  nie tylko o mechanikach samochodowych ale o innych fachowcach,

  -  stwierdzenie typu ;

          "  oni dostają 500 zł za darmo - a pan by chciał abym ja robił robotę za pół darmo "

          -  są na porządku dziennym,

  Rządzący tego nie słyszą,  bo są w stanie płacić ile zażąda fachowiec  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!