Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II - Tricks & Tips


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

fajne fajne ale jedna uwaga:

Po zapaleniu samochodu i wyświetleniu się komunikatu "Oil OK" naciskamy mały przycisk (ten wystający) w zegarach przez kilka sek (ok 2).

 

wystarczy krotko tylko raz nacisnac i poczekac chwilke, samo sie zmieni na odczyt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Uwaga do

Ustawianie kąta 0 dla elektrycznego wspomagania kierownicy.pkt. 3.Wcisnąć hamulec

& 4. kliknąć start/stop - zapalają się zegary, i jest włączone wspomaganie przy wyłączonym silniku

 

Czy aby nie chodzilo tu o zaciagniecie hamulca recznego. Przeciez wcisniecie hamulca "noznego" plus przycisku start odpali nam auto i to na biegu!

 

Poza tym

Synchronizowanie drzwi.
i zwlaszcza tekst
Naciskamy przycisk od zamykania tych drzwi i trzymamy go do oporu przez kilka sekund.
nie jest dla mnie zbyt jasny. W mojej wersji Pack, niestety nie ma osobnych przyciskow do kazdych drzwi z osobna. Czy u kolegi w wersji Lux takowe wystepuja?

 

I na koniec pytanie odnosnie kasowania

Przebiegu pozostałego do kolejnej wymiany oleju.
U mnie takowego przebiegu komputer juz nie wyswietla a jedynie info w jez. franc. "Vidange Prevoir", co ozn. wymiana oleju. Czy ustawiajac wyswietlanie kompuetra na ten komunikat rowniez pozbede sie go na kolejne 30 tys. lub 2 lata? Dodatkowo denerwujacy jest fakt, iz przy wystepowaniu tego komunikatu zabuzeniu ulega wyswietlanie spalania chwilowego, tragedia dla korzystajacych z tej funkcji!

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy aby nie chodzilo tu o zaciagniecie hamulca recznego. Przeciez wcisniecie hamulca "noznego" plus przycisku start odpali nam auto i to na biegu!

 

hmm sprobuj a zobaczys MII nie pozwoli odplaic silnika jak jest na biegu i nie ma sprzegla wcisnietego

zanim napiszesz sprawdz!!!

 

nie jest dla mnie zbyt jasny. W mojej wersji Pack, niestety nie ma osobnych przyciskow do kazdych drzwi z osobna. Czy u kolegi w wersji Lux takowe wystepuja?

 

chodzi o przycisk do podnoszenia/opuszczania szyb, chhyba masz dla kazdej szyby osobny???? drobne przejezyczenie wyszlo

 

Czy ustawiajac wyswietlanie kompuetra na ten komunikat rowniez pozbede sie go na kolejne 30 tys. lub 2 lata?

TAK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Przeciez wcisniecie hamulca "noznego" plus przycisku start odpali nam auto i to na biegu!"

??? Od kiedy hamulec nożny + s/s na biegu uruchomi silnik? Nożny + s/s ale na luzie to się zgodzę.

 

Jak zresetujesz tą informację o wymianie oleju to znowu będzie Ci odliczać od 30tys km do następnej wymiany oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt - nie sprawdzilem, sadzac naiwnie iz tworcy nie byli na tyle przezorni i nowatorscy by uniemozliwic odpalenie auta pozostawionego na biegu. Tym bardzie ciesze sie iz taka funkcja wystepuje w MII. Pozostaje mi jedynie sprawdzic dzialanie systemu na wlasnej skurze i miec nadzieje ze po tym manewrze wspomaganie sie zalaczy, co bym ustawic mogl katy, o ktorych mowa byla na poczatku - ewentualnie, jak podaja inni, wcisnac s/s na 5sek bez dotykania pedalow i bez wzgledu na to, czy auto pozostawione bylo na biegu czy nie.

 

 

pozdrawiam, z szacunkiem dla kolegow, ktorzy zachowali iscie rewolucyjn czujnosc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po reprymendzie Hadsona postanowielm osobiscie sprawdzic trick z ustawianiem katow w ukl. wspomagania kierownicy. Okazuje sie ze w mojej MII z Softem ver. 8.31 nie dziala trick uruchamiania wspomagania przez wisniecie hamulca+s/s+jednoczesnie wrzuconym biegiem. Owszem uruchamiaja sie wszaystkie mechanizmy elektr. ale NIE uklad wspomagania. I co ciekawe, co zreszta juz sami zauwazyliscie, pojawia sie znaczek akumulatora na konsoli co swiadczyloby o mankamencie tegoz elementu i jego wplywie na brak zalaczonego wspomagania.

 

Tak wiec, przy najmniej w starszych/pierwszych, wersjach MII trick sie nie sprawdza. Ponadto ow trick, i tu musi Szanowny Hadson uznac moje wczesniejsze argumenty, jest tozsamy z przytrzymaniem przez kilka sekund przycisku s/s bez wrzuconego biegu i bez hamulca (ktos juz o tym pisal wczesniej)!

 

Pozdrawiam zyczac udanego weekendu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!