Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

megane i 1.6 16v - problem z 1 cylindrem.


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Nie mam już pomysłu może ktoś coś podpowie.

  1. Na wszystkich cylindrach kompresja równa. 11bar.
  2. Cewki ok
  3. Świecie ładnie wszystkie wypalone ok (nie tak dawno wymieniany cały komplet ngk)
  4. cewki są połączone szeregowo według schematu, jednak cyl 4(794) nie chodzi(brak reakcji po podniesieniu cewki, świeca ładnie wypalona), a na 1 wszystko ok.
  5. Wszystkie 4 świece wykręcone, sprawdzone prąd idzie na 4.

Po odpaleniu chwilkę chodzi ok, ale zaraz przeskakuje, jakby strzela. Na LPG to traktor. LPG zakręcone bo chodzi jeszcze gorzej.

Pomysły?

Dzięki za podpowiedzi pewnie to jakaś pierdoła.

 

0234.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Rzuciłem takie hasło w tytule postu, bo tak samochód się zachowuje, ale świece wszystkie są ładnie wypalone. Jak na specyfikacji.

 

Tak. Dlatego wrzuciłem zdj ze schematu. Cewki chodzą szeregowo czyli 1-4 2-3 dlatego test wykonałem poprzez wyciąganie cewki, a nie odpinanie kostki.

Tak na prawdę wszystkie cewki są ok, czyli sprawdzałem przez zamianę miejscami oraz przez wyciągnięcie cewki, świecy i nie ma przebicia.

 

Auto trochę postało, bo jeździłem autem firmowym. Wydaje mi się, że wcześniej nie było takich problemów. Nie tak dawno robiłem płukankę wraz z wymianą olejów, filtrów + filtry lpg, kalibracje i od tamtego czasu naprawdę nie wiele przejechał. Myślę, że nawet 1000km nie zrobiłem.

 

Jeśli świece są ładne suche wręcz idealne według specyfikacji wypalania to powinno chodzić na wszystkie, a mimo to po odpaleniu po ok. 10s zaczyna "przebijać". Błędów na komputerze oczywiście nie ma.

 

Świece to 6kr6ez polecane na forum. płukankę oleje nie tak dawno robiłem. Od tego że stała niejeżdżona się popsuła? Trochę śmieszy mnie ta teza ale w tej megane chyba wszystko jest możliwe ?

 

W ostateczności postawie do fachowca od renault, ale myślę że z pomocą na forum uda się rozwiązać i że jest to jakaś pierdoła.

 

Sprawdzanie cewek w ten sposób: https://www.youtube.com/watch?v=XxH6BDZ3B40

Jeśli cewki są ustawione tak jak były to na cyl 4 0 reakcji. Jak przestawię miejscami czyli cewke z cyl 4 przykładowo na cyl 2 to wtedy cewka z cyl 4 normalnie reaguje.

Świeczki wszystkie wypalone prawidłowo według specyfikacji, wręcz idealnie. Test cewki czyli wyciągnięcie cewki, wkładam świece do cewki i przykładam do pokrywy zaworów i iskra jest normalna. Nie mam pomysłów prosze o rady. Dziekuje.

 

Pomysł taki, że jeśli damy jakąkolwiek inną cewkę z innego cylindra(sprawną) i wsadzimy ją na cyl 4 to nie ma reakcji to pozostaje że kable. Ale jeśli byłby to kabel to nie było by prądu na świecach - a jest. Poza tym jakby padły kable na 4 cylindrze to by cylinder 1 nie chodził - a działa. Może to nie problem z cylindrami? Sam już nie wiem. Tak się zachowuje jakby nie chodził na 1 cylindrze, a wszędzie ma prąd.

 

S60.jpg

Edytowane przez zephir
dodanie zdjęć, rozszerzenie wypowiedzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zephir napisał:

 - jeśli damy jakąkolwiek inną cewkę z innego cylindra(sprawną) i wsadzimy ją na cyl 4, to nie ma reakcji to pozostaje że kable.

- Ale jeśli byłby to kabel to nie było by prądu na świecach - a jest.

Poza tym jakby padły kable na 4 cylindrze to by cylinder 1 nie chodził - a działa.

1/ Napięcie na wszystkich cewkach musi być 12 V, po włączeniu zapłonu,

2/ Masę na cewki podaje sterownik silnika ;

      - oczywiście w odpowiednim momencie, zgodnie z mapą zapłonu,

      - masa podawana jest jednocześnie na 1 i 4 cylinder, oraz na 2 i 3 cylinder,

          -  sprawdzić przewód  od cewki 1 i 4  do ecu,

3/ Wtryski sterowane są sekwencyjnie, czyli każdy z osobna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.09.2021 o 21:37, zephir napisał:

Po odpaleniu chwilkę chodzi ok, ale zaraz przeskakuje, jakby strzela. Na LPG to traktor. LPG zakręcone bo chodzi jeszcze gorzej.

O silniku krokowym, którego trzpień nie zmienia pozycji i nie uchyla przepustnicy zapomniałeś? Masz złą proporcję paliwa do powietrza (za dużo paliwa). które prowadzi do wypadania zapłonów - silnik się dusi - jest cały czas na ssaniu.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!