Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem, wypadanie zapłonów Megane 3 1.6 16v


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Podpowiedzcie coś proszę bo mnie ten Megatron (M3 Grandtour 2014 1.6 16v Pb + LPG) wykończy. Już spać przez niego nie mogę.
A co dokładnie? - wczoraj rano zaczęła ciężko odpalać (długo kręci) i pojawił się komunikat skontroluj wtrysk. Po odpaleniu, za drugim lub trzecim razem, nierówno pracuje i jakby nie na wszystkich cylindrach.
No to szybko Torque i co się okazuje. Lambda prawie na zero, korekty krótkoterminowe na ponad 20. Losowo wypadają zapłony ale najwięcej na cylindrze 4. Po rozgrzaniu nadal to samo. Ciężko z miejsca ruszyć. Próbowałem jeszcze odpinać cewki - po odpięciu każdej słychać że cylinder przestaje pracować.
Po awaryjnym przełączeniu na LPG problemy znikają. Auto pali od razu, korekty w normie, lambda pracuje. Można normalnie jechać.
No to jeszcze komputer od gazu podpiąłem i na Pb widać jak wtryskiwacze benzyny wariują. Na gazie mają czasy około 4 a na benzynie ponad 8.
Tak sobie dedykuję że skoro czasy wtrysków takie duże, korekta na plus 20 a lambda na zero to auto benzyny nie dostaje. Z drugiej strony z wydechu śmierdzi benzyną. O co tu może chodzić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Przemek_DG napisał:

Ale jakby wtryski od gazu puszczały (albo reduktor) to by chyba na benzynie bogato było.

Napiszesz pracę doktorska na temat zasilania benzyną;

   -  jak zakręcisz gaz na butli,

          -  nie jest to zbyt trudne, a szereg problemów zostanie wyjaśnionych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Przemek_DG napisał:
Podpowiedzcie coś proszę bo mnie ten Megatron (M3 Grandtour 2014 1.6 16v Pb + LPG) wykończy. Już spać przez niego nie mogę.
A co dokładnie? - wczoraj rano zaczęła ciężko odpalać (długo kręci) i pojawił się komunikat skontroluj wtrysk. Po odpaleniu, za drugim lub trzecim razem, nierówno pracuje i jakby nie na wszystkich cylindrach.
 
No to szybko Torque i co się okazuje. Lambda prawie na zero, korekty krótkoterminowe na ponad 20. Losowo wypadają zapłony ale najwięcej na cylindrze 4. Po rozgrzaniu nadal to samo. Ciężko z miejsca ruszyć. Próbowałem jeszcze odpinać cewki - po odpięciu każdej słychać że cylinder przestaje pracować.
 
Po awaryjnym przełączeniu na LPG problemy znikają. Auto pali od razu, korekty w normie, lambda pracuje. Można normalnie jechać.
 
No to jeszcze komputer od gazu podpiąłem i na Pb widać jak wtryskiwacze benzyny wariują. Na gazie mają czasy około 4 a na benzynie ponad 8.
 
Tak sobie dedykuję że skoro czasy wtrysków takie duże, korekta na plus 20 a lambda na zero to auto benzyny nie dostaje. Z drugiej strony z wydechu śmierdzi benzyną. O co tu może chodzić?

Miałem podobny przypadek w 1.4 tce Jak zepsuła mi się pompa paliwa w baku ,konkretnie oring który był delikatnie rozerwany i pompa nie dawała odpowiedniego ciśnienia pb .Jak przełączyłem na lpg samochód jeżdził bezproblemowo a na pb korekty paliwowe szły w kosmos bo sterownik walczył żeby dawka paliwa się zgadzała niestety ciśnienie nie bylo takie jak powinne i wypadały zapłony oraz szarpał i nie mial mocy na pb .

Edytowane przez fullxda
Błędy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, fullxda napisał:

Miałem podobny przypadek w 1.4 tce Jak zepsuła mi się pompa paliwa w baku ,konkretnie oring który był delikatnie rozerwany i pompa nie dawała odpowiedniego ciśnienia pb

 

Dzięki za podpowiedź.

Trzeba całą pompę w takim przypadku wymieniać czy sam oring można?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ulubiony Rosjanin zwrócił uwagę na regulator ciśnienia w pompie. Tu co prawda Duster. Ktoś ma może wiedzę, czy w Megane III jest taka sama pompa, z takim regulatorem? Czy pompa w Megane III jest rozbieralna?

 

 

Widzę, że są też jakieś zestawy naprawcze w sprzedaży

https://allegro.pl/oferta/pompa-paliwa-3-bary-renault-megane-scenic-laguna-5736959779

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że nowa pompa będzie nie wiele droższa.

W pompie głownie siada zawór zwrotny. Mi w MII nie udało mi się otworzyć pompy aby nie uszkodzić kosza pompy - tworzywo pękło ze starości. Przy drugim aucie od razu kupiłem nową pompę.

I do tego klucz do odkręcania pompy Satra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem używkę za 50 zł .Tych pomp jest pełno na allegro nie warto przepłacać za nową , jedyny problem napotkasz przy odkręcaniu plastikowego kosza trzymajacego pompę bez klucza do pompy może ci się to nie udać. Ja jak probowałem metodą deseczki i młotka to tylko ząbki się 2 ułamały a kosz ani drgnął .Klucz specjalistyczny fajnie trzyma jednoczesnie każdy ząbek i odkręca sie sprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, fullxda napisał:

Ja kupiłem używkę za 50 zł .Tych pomp jest pełno na allegro nie warto przepłacać za nową

Ja przy takiej robocie wybrałbym nową a nie bawił się w używkę, która nie wiadomo ile ma nalatane i kiedy padnie. 

Koszty samej pompy nie są znowu jakieś ogromne by się bawić w używki a prawdopodobieństwo, że nowa podziała dłużej, chyba większe :) 

Mówię o samej pompie a nie o pompie z całym osprzętem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Problem z odpalaniem, wypadanie zapłonów Megane 3 1.6 16v

Ta robota z kluczem kupionym to pół godzinki z podniesieniem i wyciągnięciem kanapy i odkręceniu 2 śrub osłony pompy i wypięciu 2 przewodów na szybko-złączkach i jednej wtyczki bodajże .Orginalną pompą kawałem silniczka i plastiku 500 zł  te za 200 parę to Chińszczyzna .Kolega ma lpg i ta pompa chodzi mu tylko podczas odpalania i do momentu przełączenia na lpg wolałbym kupić 4 używki za 50 dych niż Chińską nową o niewiadomej jakości Ja już na używce latam 2 lat zero problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!