Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klekotanie - Megane 1.5 dCi 110km


mates92

Rekomendowane odpowiedzi

Jak dałem odpowiedź to pada pytanie „co to ma do sprawy”? Spaliny są gorące, przechodzą przez chłodniczkę spalin która ogrzewa płyn chłodzący.

 

Nie sądzę żeby to miało coś wspólnego z klekotaniem/terkotaniem, ale można próbować. Nawet odłączając wtyczkę od EGR na zgaszonym silniku bo wtedy jest szansa, że będzie zamknięty jeśli jest sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że EGR nie ma nic wspólnego z klekotaniem to jedna sprawa. Natomiast druga, co ma jego zaślepienie do nagrzewania się silnika. Jakie jest cel tego "dotrysku" spalin do procesu spalania w cylindrze? Pomijam fakt, że działanie EGR jest kontrolowane przez ECU i zawór nie jest stale otwarty.

  • Zmieszany 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, piotr90 napisał(a):

czy prawda, że w silnikach K9K nie można ściągnać kolektora dolotowego i jest on jakby zintegrowany z głowicą?

Kolektor dolotowy jest wspólnym odlewem z głowicą. Bez zdjęcia głowicy ciężko go wyczyścić a potrafi być zabity nagarem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.02.2025 o 18:13, carsik napisał(a):

To, że EGR nie ma nic wspólnego z klekotaniem to jedna sprawa. Natomiast druga, co ma jego zaślepienie do nagrzewania się silnika. Jakie jest cel tego "dotrysku" spalin do procesu spalania w cylindrze? Pomijam fakt, że działanie EGR jest kontrolowane przez ECU i zawór nie jest stale otwarty.

Ja jednak stwierdziłbym ze coś jednak wspolnego ma. 2.0dci bez EGR chodzi aksamitnie, z wpiętym między 2500 a 2700 obrotów klekocze jak 1.5

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słyszałem ani jednego 1.5dci który gdzieś w przedziale 2-3tys obrotów by nie grzechotal.Nawet nie muszę się odwracać na ulicy żeby poznać k9k po dźwięku. Nasz też tak robi w pewnym przedziale obrotów a silnik chodzi jak złoto, 150tys nabite i nigdy nic prócz serwisu czy przeplywki nie było robione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Krauziak napisał(a):

Ja jednak stwierdziłbym ze coś jednak wspolnego ma. 2.0dci bez EGR chodzi aksamitnie, z wpiętym między 2500 a 2700 obrotów klekocze jak 1.5

2.0 dCi do 3,5 k obrotów chodzi aksamitnie jeśli nie przyśpieszasz z pracującym EGR. Innymi słowami do 170 jedzie się przyjemnie laguną. Warunek zdrowy łańcuch i wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja L3 raczej jest po remapie. Z egr auto jest zamulone, z wypiętym ma mocnego kopa. Przypadkiem odkryłem że jest odłączony. Błędów na desce brak, parametry w pyclip są takie same, z wpiętym czy bez. Domyślam się że po odpieciu powinienem z automatu mieć check engine. 

Edytowane przez Krauziak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem to na hamowni. Różnica z zaślepionym EGR to wzrost 6 Nm czyli prawie nic do fabryki. W Megane z silnikiem 1,5 przyjemnie się jedzie do 110 km/h bo więcej wzrasta klekot. Znacznie głośniejsze jest przyspieszanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku różnica jest znaczna. Pozatym fakt że nic się nie zmienia ani na desce jak i w pyclipe daje do myślenia. Jest zwyczajnie za żwawa na 150koni. Bmw 420d mi nie ucieka, tak samo jak A6c7 190konne. Szwagier ma 508 zrobione na ponad 180 koni i też idą bardzo podobnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczną różnica wynikała z nie domykania EGR. Silnik powoduje odchylenie i naciąganie sprężyny, a domykanie jest bez udziału silnika tylko siłą sprężyny. System do 2 stopni nie widzi błędu, a ciśnienie doładowania jest znacznie obniżone. Błąd emisji spalin to różnica ponad 2 stopnie w ustawieniu EGR, Błąd wtrysku to różnica ciśnień i zmierzonej masy powietrza.

Wszystko dotyczy 2,0 dCi. sterownik 17

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele na to wskazuje. Ja zmieniałem na nowy, bo zacierał się na samej końcówce domknięcia. To zacieranie było na osi przepustnicy. Najprawdopodobniej górna panewka. Z małego uchylenia nie domknął szczelnie przy wciśnięciu gazu. Czułem utratę mocy. Obserwowałem to po ciśnieniu w trakcie jazdy jak również po obniżonym, maksymalnym spalaniu chwilowym.  Z biegiem czasu było tylko gorzej aż do wyrzucenia błędu i spadku obrotów. Prędzej niepotrzebnie wymieniłem Mapsensor,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważam niczego co wskazywało by na to że coś nie domaga. Auto pali normalnie, 7litrow średniego z ostatnich 3 tys km, a nogę mam ciężką. FAP wypala się między 400 a 700km,zaleznie od tego ile miasta robię danego tygodnia. Jedyny parametr który się zmienia po podpieciu zaworu to PR051-kopiowanie położenia zaworu. Przechodzi z 0% na prawie 16%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!