Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klekotanie - Megane 1.5 dCi 110km


mates92

Rekomendowane odpowiedzi

Jak dałem odpowiedź to pada pytanie „co to ma do sprawy”? Spaliny są gorące, przechodzą przez chłodniczkę spalin która ogrzewa płyn chłodzący.

 

Nie sądzę żeby to miało coś wspólnego z klekotaniem/terkotaniem, ale można próbować. Nawet odłączając wtyczkę od EGR na zgaszonym silniku bo wtedy jest szansa, że będzie zamknięty jeśli jest sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że EGR nie ma nic wspólnego z klekotaniem to jedna sprawa. Natomiast druga, co ma jego zaślepienie do nagrzewania się silnika. Jakie jest cel tego "dotrysku" spalin do procesu spalania w cylindrze? Pomijam fakt, że działanie EGR jest kontrolowane przez ECU i zawór nie jest stale otwarty.

  • Zmieszany 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, piotr90 napisał(a):

czy prawda, że w silnikach K9K nie można ściągnać kolektora dolotowego i jest on jakby zintegrowany z głowicą?

Kolektor dolotowy jest wspólnym odlewem z głowicą. Bez zdjęcia głowicy ciężko go wyczyścić a potrafi być zabity nagarem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.02.2025 o 18:13, carsik napisał(a):

To, że EGR nie ma nic wspólnego z klekotaniem to jedna sprawa. Natomiast druga, co ma jego zaślepienie do nagrzewania się silnika. Jakie jest cel tego "dotrysku" spalin do procesu spalania w cylindrze? Pomijam fakt, że działanie EGR jest kontrolowane przez ECU i zawór nie jest stale otwarty.

Ja jednak stwierdziłbym ze coś jednak wspolnego ma. 2.0dci bez EGR chodzi aksamitnie, z wpiętym między 2500 a 2700 obrotów klekocze jak 1.5

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słyszałem ani jednego 1.5dci który gdzieś w przedziale 2-3tys obrotów by nie grzechotal.Nawet nie muszę się odwracać na ulicy żeby poznać k9k po dźwięku. Nasz też tak robi w pewnym przedziale obrotów a silnik chodzi jak złoto, 150tys nabite i nigdy nic prócz serwisu czy przeplywki nie było robione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Krauziak napisał(a):

Ja jednak stwierdziłbym ze coś jednak wspolnego ma. 2.0dci bez EGR chodzi aksamitnie, z wpiętym między 2500 a 2700 obrotów klekocze jak 1.5

2.0 dCi do 3,5 k obrotów chodzi aksamitnie jeśli nie przyśpieszasz z pracującym EGR. Innymi słowami do 170 jedzie się przyjemnie laguną. Warunek zdrowy łańcuch i wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja L3 raczej jest po remapie. Z egr auto jest zamulone, z wypiętym ma mocnego kopa. Przypadkiem odkryłem że jest odłączony. Błędów na desce brak, parametry w pyclip są takie same, z wpiętym czy bez. Domyślam się że po odpieciu powinienem z automatu mieć check engine. 

Edytowane przez Krauziak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem to na hamowni. Różnica z zaślepionym EGR to wzrost 6 Nm czyli prawie nic do fabryki. W Megane z silnikiem 1,5 przyjemnie się jedzie do 110 km/h bo więcej wzrasta klekot. Znacznie głośniejsze jest przyspieszanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku różnica jest znaczna. Pozatym fakt że nic się nie zmienia ani na desce jak i w pyclipe daje do myślenia. Jest zwyczajnie za żwawa na 150koni. Bmw 420d mi nie ucieka, tak samo jak A6c7 190konne. Szwagier ma 508 zrobione na ponad 180 koni i też idą bardzo podobnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczną różnica wynikała z nie domykania EGR. Silnik powoduje odchylenie i naciąganie sprężyny, a domykanie jest bez udziału silnika tylko siłą sprężyny. System do 2 stopni nie widzi błędu, a ciśnienie doładowania jest znacznie obniżone. Błąd emisji spalin to różnica ponad 2 stopnie w ustawieniu EGR, Błąd wtrysku to różnica ciśnień i zmierzonej masy powietrza.

Wszystko dotyczy 2,0 dCi. sterownik 17

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele na to wskazuje. Ja zmieniałem na nowy, bo zacierał się na samej końcówce domknięcia. To zacieranie było na osi przepustnicy. Najprawdopodobniej górna panewka. Z małego uchylenia nie domknął szczelnie przy wciśnięciu gazu. Czułem utratę mocy. Obserwowałem to po ciśnieniu w trakcie jazdy jak również po obniżonym, maksymalnym spalaniu chwilowym.  Z biegiem czasu było tylko gorzej aż do wyrzucenia błędu i spadku obrotów. Prędzej niepotrzebnie wymieniłem Mapsensor,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważam niczego co wskazywało by na to że coś nie domaga. Auto pali normalnie, 7litrow średniego z ostatnich 3 tys km, a nogę mam ciężką. FAP wypala się między 400 a 700km,zaleznie od tego ile miasta robię danego tygodnia. Jedyny parametr który się zmienia po podpieciu zaworu to PR051-kopiowanie położenia zaworu. Przechodzi z 0% na prawie 16%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!