Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klekotanie - Megane 1.5 dCi 110km


mates92

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 28.09.2021 o 18:33, mates92 napisał:

Mam hands free, czasem jak odchodzę od auta to nie chce się sam zamknąć. Może faktycznie ECU

Potocznie ECU  to sterownik silnika i sporadyczne problemy z hands free nie mają z nim związku. 

Warto zacząć od odczytania korekt wtryskiwaczy i ewentualnych błędów w sterowniku silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym numerze części, który ma moje ECU znalazłem taki za 200 zł.

Rozumiem że to nie jest plug & Play, muszę zrobić obraz mojego ECU i wrzucić to nowego? (Tak po informatycznemu ;) )

Numer: 237101908R

 

 

IMG_20210928_174244.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten ładniej wygląda: https://allegro.pl/oferta/megane-3-iii-1-5-dci-sterownik-silnika-237102426r-11126623467  Oczywiście, że nie. Trzeba mieć jakiś interfejs. Elektronicy używają K-Tag'a MogęCi dać namiar na łebskiego gościa, ale to Radom jest.

@aniewa, niestety, te sterowniki w Renówkach nie są jakoś wybitnie super trwałe. Nie jest to Laguna II oczywiście, ale wciąż do ideału daleko...

W ogóle to jest jedyna właściwa droga zacząć od sterownika, bo może się oczywiście okazać jeszcze 100 innych rzeczy jako podejrzanych, ale tym eliminujesz kupę nietrafnych późniejszych decyzji.

a sterownik w razie co zawsze się przyda jak zamierzasz samochód trzymać.

i to co napisał kolega Aniewa, podłączyć coś do diagnozy, bo się już zagalopowałem, ale w zasadzie dlatego, że jestem niemal pewny, że to uszkodzenie sterownika jest

aha, ja mam inny numer: 237101478R

Najważniejszy jest ponoć nr SID u mnie to 305, ale najlepiej kup taki, żeby wszystkie numery się zgadzały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@omegamiałem lagunę II i zandego kompa czy po francusku kalkulatora nie wymieniałem a w Megane tak:D

@aniewa co do korekt to owszem warto sprawdzić. Ale mój ECU jak był uszkodzony to korekty trzymał w sumie na 1 i nie był chętny do korekt a silnik pracował niby równo ale tak jakby w wydech trochę pukał. Na nowym ECU korekty są inne. Trochę mnie to zmyliło przy całej zabawie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie miałem to napisać, ale mnie ubiegłeś :) odczyty błedów z ECU mogą być mocno niespecyficzne i często wprowadzać w błąd. Wcale ich diagnoza nie jest oczywista. Choć Aniewa ma rację, tak czy siak od tego trzeba zacząć. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na złość, auto stało nieużywane od wczoraj od 20:00. Do pracy wyjechałem rano przed 8:00, mam ok 12km i autko chodziło idealnie i wzorowo. Bez klekotu, poszarpywania, normalnie młody bóg ;) Na moje jakby to były wtryski to by to nie działało jak chce. Zobaczymy co dziś "kąkuter" pokaże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, mates92 napisał:

Do pracy wyjechałem rano przed 8:00, mam ok 12km i autko chodziło idealnie i wzorowo.

Bez klekotu, poszarpywania, normalnie młody bóg

Sterownik - to  jest  " konik " kolegi  omega ,

Praktyka  -  tezy kolegi nie potwierdza 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, no tak to Andrzej jest, jak się przy czymś umęczyłeś w życiu to zapada to w pamięć. Napisałem przecież, że może być 100 różnych innych rzeczy, ale od czegoś trzeba zacząć. Osobiście zacząłbym właśnie od sterownika, bo proporcjonalnie tanio jest a i eliminujemy "mózg" układu. Przy jego awarii komunikaty też mogą być mega dziwne. Tak było to u mnie przecież i też niepotrzebnie wymieniłem wtryskiwacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010 widzisz u mnie nie było błędów. Silnik jak by ktoś nigdy dieslem nie jeździł też by powiedział że chodzi git. A jednak głos się poprawił. Spalanie się poprawiło. Teraz jak gaśnie to zawsze delikatnie a wcześniej bywało różnie. Nie ma szarpnięć które bywały czasem przy delikatnym dodawaniu gazu. Także się poprawiło. Moje stare ECU się zachowywało jakby nie mogło sobie nadpisać niczego w eepromie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie;

  - większość usterek to tzw; duperele;

         - takie jak wymieniłem np; wczoraj,

  - Wy natomiast proponujecie zaczynać naprawę od dużego C;

       - praktyka Waszej tezy nie potwierdza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010 zgadza się. Zazwyczaj nie strzela się armata do kaczki. Na codzień zajmuje się utrzymaniem maszyn. Wcześniej naprawiałem elektronikę uzytkową. I wiem są rozwiązania które są wadliwe. Nas dwóch już spotkało się z uszkodzonym ECU. Poprostu myślę że warto mieć z tyłu głowy ze ECU jednak nie są wieczne i nie robić wszystkiego wkoło tylko żeby tego nie dotykac:) tak samo nie mamy pewności że ktoś nie wgrał czegoś innego niż fabryka dała i jaka jest jakosc wgranego wsadu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po diagnostyce komputerem i badaniu akumulatora. Błedy które były w komputerze to generalnie same usterki elektroniczne wynikające z niskiego napięcia. Diagnoza, wymienić akumulator i wszystko powinno działać i nawet przestać klekotać. Niskie napięcie powoduje że komputer nie działa prawidłowo. Pojawił się nawet błąd o odczycie wtrysków. Także na wstępie wymieniam akumulator i jeździć i obserwować 

IMG_20210929_173632.jpg

IMG_20210929_173622.jpg

IMG_20210929_163016.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Jak go kupowałem w sierpniu 2020 to sprzedający mówił że założył nowy, ale wiesz jak nie wiesz? Akumulator marki Furya więc ciężko powiedzieć mi cokolwiek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Klekotanie - Megane 1.5 dCi 110km

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!