Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klekotanie - Megane 1.5 dCi 110km


mates92

Rekomendowane odpowiedzi

Śmieszne to trochę :) Na uruchomionym silniku to alternator ładuje akumulator prądem i niemożliwe, żeby spadek napięcia był aż taki, że tego nie dało się zauważyć a odczuła to jednostka ECU... Przecież to światła, wycieraczki, nawiewy itp. wszystko by gorzej pracowało... Nie wiem, kupy mi się to nie trzyma. Zacznij w takim razie od akumulatora, sami jesteśmy ciekawi na czym skończysz. Daj proszę znać jak to się potoczy.

ps. Ten samochód był walony? Stał u blacharza/lakiernika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@omega u siebie znalazłem w pod lewym nadkolem zaśniedziałe przewody masowe które można było dokręcić pół obrotu:) Auto z 2009. Poprawiłem ale bak dobrej masy po latach nie powinien dziwić. Jak się nałożą takie dwa tematy to mogą być później ciekawe historie warsztatowe:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak sobie o tej masie pomyślałem, dlatego zapytałem, czy stał u blacharza. Choć nie zmieniam zdania, ze na pierwszym miejscu stawiam uszkodzenie sterownika. Chyba dość prosto wziąć miernik i zmierzyć napięcie wychodzące z alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, omega napisał:

ps. Ten samochód był walony? Stał u blacharza/lakiernika?

 

Tak, auto z Francji z ubezpeczalni. Miał przetarty prawy bok jakby otarł się o barierkę. Był malowany z prawej strony.

 

Koło 10 mam Matki Boskiej Pieniężnej, wtedy kupię nowe Aku. Wykazują mi błędy, mam pojeździć i wrócić na sprawdzenie czy dziwne błędy nadal będą się pokazywać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mates92 napisał:

Koło 10 mam Matki Boskiej Pieniężnej, wtedy kupię nowe Aku.

A nie miałeś możliwości żeby podładować obecny prostownikiem i wtedy sprawdzić? Z diagnozy wychodzi, że jest ogólnie sprawny tylko rozładowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naładowałem akumulator przez noc. Rano podłączyłem, auto odpaliło ładnie, natomiast zaświecił się wielki czerwony kluczyk i komunikat "Samochód do kontroli" "Start.stop do sprawdzenia".Auto jedzie ok. W podróży do pracy w czasie jazdy pojawił się komunikat ESC wyłączone i zaraz po tym ESC włączone i auto zaczęło szarpać. A że to było przy wjeździe na Eskę to mu docisnalem trochę i szarpanie ustało. Natomiast start stop nadal wyświetla się komunikat. Czy temu wynalazkowi trzeba powiedzieć "ej patrz naładowałem Ci akumulator?" może jeszcze Clipem? Albo po prostu kupię nowy aku :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli do ładowania odłączałeś akumulator to po ponownym podłączeniu miałeś komunikat czy założony jest nowy akumulator. Należało zaznaczyć NIE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Dreju1 napisał:

czy ten aku co masz obecnie przystosowany jest do systemu start-stop?

Podejrzewam, że nie. Model to Furya 72ah 600a. Kumpel mówił, że to taki aku co się na handel wkłada ;P Chociaż nigdy nie było z tym problemu z Start/ Stop, jak auto było zimne to pokazywał się komunikat że funkcja nieaktywna. Chyba że, to tak nie ma działać ?
Klemy nie są luźne dokręcone mocno, chociaż nie czyściłem ich bo zakładałem akumulator rano przed pracą i za bardzo nie miałem czasu. A co do komunikatów to właśnie nie zauważyłem, żeby mnie się pytał czy wymieniłem akumulator. Dziś auto jedzie na serwis olejowy. Jutro odbieram to w sobotę będę mieć możliwość żeby podłubać przy tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Klekotanie - Megane 1.5 dCi 110km

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!