Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju w ASO - Castrol zgodny z RN17FE


Pole

Rekomendowane odpowiedzi

Zastrzeżenia to miałem jak mi w serwisie zalali Castrola - od razu odezwał się łańcuch, a na elfie nie było takich niespodzianek.

Teraz po zagazowanie olej pozbył się woni benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnia moja wymiana to Elf EVOLUTION FULL-TECH R RN17 5W-30 i wymieniam jak dotąd 1x na rok

Z przejściem na nowy nic szczególnego się nie dzieje. Odnoszę wrażenie, że ciszej chodzi ale to tylko wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Ja mam już dwie wymiany na Motul, olej po wymianie na oko taki sam jak elf. Zostawiam sobie małe próbki z każdej wymiany bo robię to sam.

 

W dniu 5.10.2021 o 11:09, Andrzej-2010 napisał:

Oleje ; elf; castrol; mobil - nie cieszą się dobrymi opiniami,

Tutaj można zobaczyć jak fatalnym olejem jest olej Elf 😁

No bo po co coś mierzyć, badać, wystarczy opinia i głębokie przekonanie. 

 

 

 

EDYCJA: 

Wczoraj po 14,4 kkm (7 m-cy) wymiana tym razem na Elf 0W20, udało się kupić z oficjalnego sklepu Elf który pojawił się na Alle. Koszt oleju jakieś 271 zł filtry z F za 71 zł komplet. Próbka oleju spuszczonego i świeżego zachowana. Płukanki nie robiłem. 

Edytowane przez Pepone
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 10.06.2023 o 09:56, Pepone napisał(a):

Tutaj można zobaczyć jak fatalnym olejem jest olej Elf 😁

No bo po co coś mierzyć, badać, wystarczy opinia i głębokie przekonanie.

Co z tego, że te testy pokazały to co pokazały, jak wiadomo, że Elf to żaden syntetyk, a krakowany minerał? Omijam ten produkt z daleka i tak już pozostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co kto woli. Ja się tylko zastanawiam dlaczego wyznawcy olejów syntetycznych piją kranówę zamiast syntetyzować H2O z wodoru i tlenu 😁.

Grunt to wymieniać olej. Jego rodowód to sprawa wtórna. 

Edit: na zgodny ze specyfikacją 😂😂😂

Edytowane przez Pepone
  • Zmieszany 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zalecanych olejów przez reno, polecam oleje o małej ilości popiołu ;

   - RAVENOL RNV 5W-30 - RN17 -  ACEA C3; MB226,52,  - Noack 7,6 ,

   - YACCO GALAXIE A 0W40 PAO RN17 RSA - ACEA C3,    https://yacco.pl/galaxie-competition/151-yacco-galaxie-a-0w40.html

         - nie znalazłem danych Noack

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Cześć, a czy ktoś z Was używał oleju Liqui Moly Top Tec 4410 5W-30

Ja do tej pory w swoich samochodach używałem zawsze olejów Liqui Moly, co prawda nie są tanie ale nigdy się na nich nie zawiodłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też używam tego oleju (Liqui Moly) w silniku. Wiem, że to solidna firma jest, dodatkowo, u mnie najważniejszym kryterium w oleju silnikowym jest jego cena. Ten olej jest najdroższy w normie RN 0720

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im lepszy jakościowo olej tym ma niższy wskaźnik tzw; Noack;

  - i tym samym mniej nagaru na zaworach i gniazdach zaworowych,

  - korzystnie jest zastosować;

         - separator par oleju tzw;  " Oil Catch Tank" ;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!