Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Zrób dokładnie tak jak napisałeś. Pozostałe błędy nie mają żdnego związku ze świecami. Błędy zapamiętane można skasowac bo mogły wystąpić np. przy odłączeniu jakiś podzespołów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę masz kolego dziwną tą metodę diagnozowania i naprawy. Zupełnie nie po mojemu to wszystko...

Czy jak wykręciłeś stare świece to ich na akumulatorze nie sprawdziłeś??? Wrzuciłeś je od razu od tak do kosza??? Bo ja wciąż nie wiem, bo nie napisałeś czy same świece są sprawne czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wykręconych starych świecach jedna ta bez białego nalotu nie przewodzi, nie żarzy i nie świeci.

Pozostałe trzy to wśród nich jedna też już zaczyna słabiej żarzyć ma większą oporność niż pozostałe dwie ale jeszcze piszczy.

Nowe cztery świece sprawdzałem, żarzą że aż miło. 

Błąd pozostaje dalej, zobaczę jak jutro rano odpali od ręki czy znowu pomieli.

Próbowałem dzisiaj z tymi kapturkiem coś ustalić ale chyba coś źle robię bo jak przyłożę minus do świecy w kapturku to nic się nie dzieje, karta włożona, start wciśnięty.

Nie wiem co steruje przepływem prądu do kapturków świec i w którym to następuje momencie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamień z serca :D bo w pierwszej chwili pomyślałem o "tym" sterowniku. To tak żartem :-)

 @Meguś wyjaśnię, że sterownik świec poda zasilanie dla świec dwie sekundy przed pracą rozrusznika i będzie zasilał te świece przez kolejne 2-3 minuty już po uruchomieniu silnika. Samo włączenie zpłonu nie spowoduje, że świecę będą grzały. 

Przed pierwszym uruchomieniem silnika zdejmij jedną fajkę, włóż do niej sprawną świecę i połącz jej obudowę z masą. Uruchom silnik. Świeca powinna żarzyć najpierw na jasnoczerwono, potem może lekko ściemnieć. Zamiast świecy może być żarówka, lepiej widać z kabiny. W ten sposób stwierdzisz czy sterownik świec w ogóle pracuje, czy podaje napięcie do fajek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wam za rady, dobrze że jesteście, bo poruszam się w elektryce jak we mgle, wolę jednak coś podkręcać i powymieniać, ale będę działał dalej i dam znać co jest grane z tym sterownikiem.

Co do kontrolek to przy włączeniu start zapalają się standardowo i gasną wszystkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko do postu @aniewa że silnik musi być zimny. Ciepły nie grzeje świec :) Świeca po podgrzaniu ma ma mieć żar a nie być ciepła :). 

Tak jak napisał @omega. Gdy wciśniesz start ma się zaświecić spiralka i wtedy świeca ma mieć żar a potem kręci rozrusznik.

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy słuchajcie i zobaczcie, żeby nie było wątpliwości nagrałem filmik, tylko mnie nie zbesztajcie, że sobie wymyślam.

Auto przejechało rano ok godz. 6:00 dystans ok 25 km i do tego filmiku czyli ok 3,5 godz. stało na parkingu na dworze, w Katowicach mamy teraz ok.6 stopni.

Na filmie teraz jest wszystko OK, ale po nocy jak go rano odpalam w garażu to na 99.9% mieli dłużej, choć dzisiaj było lepiej niż poprzednio tzn. krócej to robił ale nie tak jak na filmie, że bezproblemowo to wygląda.  

Spróbuje nagrać drugi film całkiem rano jak to wygląda wtedy inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz jest ładnie ale silnik na pewno nie wystygł . Ja jak miałem problem z świecami to przy -5 po około 3 godzinach palił dobrze. Silnik miał wtedy około 20 stopni jeszcze.

U mnie gdy trafilem nowe uszkodzone świece to przy -3 odpalał tak

 

A po wymianie na dobre świece odpala tak

 

Przy temperaturach w okolicach 3-6 stopni takich jak mamy teraz to odpalał równo ale słychać było że kreci z 3-4 sekundy dłużej niż normalnie.

Zdiagnozowałem uszkodzone świece właśnie w sposób o którym pisaliśmy wyżej. Kapturek na świece kabel rozruchowy do masy i wymusić grzanie świec na zimnym silniku. Moje robiły się tylko letnie na przekaźniku ale z akumulatora jak się przytrzymało je dłużej to żar był, ale tak jak wspominałem trafiłem 4 nowe uszkodzone. Test w ten sposób co podaliśmy pozwoli określić A: czy świece wogole grzeją(sprawność przekaźnika świec lub przewodu do sterowania przekaźnikiem) B: Czy świece są prawidłowe i odpowiednio się nagrzewają(czyli przez czas świecenia się kontrolki maja się zrobić czerwone a nawet białe)

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, będę działał i sprawdzał tak jak podaliście,

Ten poranny problem musi przecież zniknąć w końcu.

A co do filmu to u mnie rano aż tak źle nie kręci jak u ciebie halas2 przy zepsutych świecach, ale ok.5-6 sekund i start, ale też nie zawsze, przed wymianą zdarzało się nawet 10 sekund.

Dam znać jak posprawdzam kapturki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zwróć proszę uwagę na różnice temperatur U mnie -3 a teraz mamy około 6. Jak było w tych okolicach to też po prostu dłużej kręcił :). Jak po wymianie świec się poprawiło to znaczy że prawdopodobnie coś grzeją. pytanie czy dobrze. Na jakie świece wymieniłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece zamówiłem tak jak na zdjęciu które zamieściłem na pierwszej stronie (swiece.pdf)

Widać te stare i pudełka z nowych, są identyczne jak te co miałem, te sam wygląd opisy i numery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę na sterowanie świec żarowych w pyclipie - tam jest prawie 19% w asymetrii rozpływu prądu. Należy wyczyścić wtyczkę sterownika świec żarowych, bo po 10 latach w tym połączeniu jest "zielono" . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!