Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka "skontroluj układ wydechowy" nie da się usunąć - brak objawów auta


mjw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w mojej Megane II 1.9 dCi (131 KM, przebieg ok 105 000 km) od ok 2 lat zapala się na desce 1-3 razy w roku kontrolka „check engine” - „skontroluj układ wydechowy”. Auto ani przed ani po pojawieniu się tej kontrolki nie miało dotąd żadnych objawów jeśli chodzi o dynamikę, itp. Dotąd po podłączeniu kostki diagnostycznej ELM327 – komunikat dało się wykasować i przez kolejne kilka miesięcy był spokój. Jednak ostatnio po pojawieniu się tego komunikatu – ELM327 nie był w stanie błędy wykasować, mimo kilku prób usunięcia. Po ostatnim udanym kasowaniu komunikatu „skontroluj układ wydechowy” (z 08.2021) za pomocą ELM327 pojawił się odczyt błędów: P1641, P 1642, P1643 – „jednostka sterująca silnika – Fuel Pump Monitor Circuit High Input” oraz P2002 – jednostka sterująca: 7A – Particulate trap, bank 1 – efficiency below treshold”. Mimo to błąd o kontrolka „check engine” zgasła.

Komunikat „skontroluj układ wydechowy” ostatnio pojawił się ponownie (10.2021) po powrocie z długiej trasy (ok 400 km), podczas jazdy na drodze ekspresowej (v ok 140 km/h) i do końca podróży nie zgasł. Wcześniej podczas tej samej drogi do celu (ok 400 km) – nic nie wyskoczyło – błąd pojawił się w drodze powrotnej.

Udałem się do zaprzyjaźnionego mechanika, który swoim komputerem „ogólnym” nie był w stanie błędu skasować. Jedyne co wyczytał za pomocą komputera, to komunikat o zbyt wysokim poziomie sadzy w filtrze. Nadmienię, że dbam o auto pod kątem wymiany filtrów, oleju na niskopopiołowy co ok 7-8 tyś km, schładzam odpowiednio turbo, itp. i nie robię autem niskich przebiegów (najczęściej ok 20-30 km + podróże urlopowe 100-500 km), tym bardziej dziwię się, że mógłby to być objaw zatkanego filtra cząstek stałych lub uszkodzenia jakiegoś czujnika przy filtrze (kontrolka filtra cząstek stałych na zegarach nie zapaliła mi się nigdy).

Czy mięliście podobny problem? Podzielcie się proszę sugestiami lub podpowiedziami? Czy znacie może elektromechanika z okolic Poznania, najlepiej z odpowiednim clipem, który mógłby konkretniej odpowiedzieć w tej sprawie?

Z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mjw napisał:

Witam, w mojej Megane II 1.9 dCi (131 KM, przebieg ok 105 000 km) od ok 2 lat zapala się na desce

  1-3 razy w roku kontrolka „check engine” - „skontroluj układ wydechowy”. 

Po ostatnim udanym kasowaniu komunikatu „skontroluj układ wydechowy” (z 08.2021) za pomocą ELM327 pojawił się odczyt błędów:    - P1641, P 1642, P1643 – „jednostka sterująca silnika – Fuel Pump Monitor Circuit High Input” oraz

  - P2002 – jednostka sterująca: 7A – Particulate trap, bank 1 – efficiency below treshold”.

Mimo to błąd o kontrolka „check engine” zgasła.

1/Błędy; P1641, P 1642, P1643 dotyczą grzałek nurkowych, które są również załączane w chwili wypalania fap-a ;

    a/ zasilane są po plusie z bezpieczników znajdujących się pod podstawą akumulatora,

        - przez moduł grzałek, znajdujący się poniżej sterownika świec żarowych za nadkolem lewego koła,

    b/ sterowane po minusie przez komputer silnika,

2/ Należy sprawdzić stan łączy elektrycznych, przewodów ( czy nie są zaśniedziałe ) oraz stan grzałek nurkowych ;

     - do modułu do dwóch grubych przewodów powinno dochodzi napięcie ok ;14 V, takie samo jak na akumulatorze,

3/ Błąd P2002 ;

   a/ z prostych czynności;

          - sprawdzić stan wężyków ciśnieniowych przy fap-e,

   b/ czynności specjalne ;

          - przy użyciu clipa.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

9Witam ponownie, dopiero miałem możliwość skorzystania z kanału i użytkownik "aniewa" miał rację w swoich podpowiedziach (za co serdeczne dzięki i like ode mnie) - okazało się, że w jednym wężyku gumowym przed filtrem DPF była dość duża dziura. Z wężyka wypadło w trakcie poruszania nim trochę czarnej sadzy. Uciąłem uszkodzoną część wężyka, połączyłem ze zdrową końcówką z obejmą tego gumowego wężyka, końcówką - która nachodzi na metalową rurkę do DPF, zaizolowałem połączone części mocną taśmą zbrojoną wiele warstw. Innych dziur w pozostałych gumowych wężykach przy DPF nie widziałem. Ruszyłem w trasę ekspresową ok 60 km z obrotami 3-3,5 tyś obr. na 4 biegu, aby w ten sposób wymusić wypalanie DPF i zniknięcie ikonki check engine. Auto zbierało się bez zarzutu (zresztą tak samo jak z urszkodzonym wężykiem) ale ikonka po tej drodze nie zniknęła, nawet po ponownym odpaleniu auta.

Podpowiedzcie proszę, czy ta ikonka sama zniknie po jakimś czasie, czy obowiązkowo trzeba clipem skasować?

Po powrocie z tej drogi przygazowałem jeszcze na postoju 3 tyś obr. w ok 1min - dymu nie było widać za autem (ani jasnego, ani ciemnego) i ani śladu na kostce brukowej pod wydechem nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2021 o 12:45, mjw napisał:

w mojej Megane II 1.9 dCi (131 KM, przebieg  ok 105 000 km )  od  ok 2 lat zapala się na desce

 1-3 razy  w  roku kontrolka „ check  engine ” -  „  skontroluj  układ  wydechowy ”.

 

11 godzin temu, mjw napisał:

w jednym wężyku gumowym przed filtrem DPF była dość duża dziura.

Uciąłem uszkodzoną część wężyka, połączyłem ze zdrową końcówką z obejmą tego gumowego wężyka, końcówką

- która nachodzi na metalową rurkę do DPF, zaizolowałem połączone części mocną taśmą zbrojoną wiele warstw.

Innych dziur w pozostałych gumowych wężykach przy DPF nie widziałem.

Jeździłeś 2 lata z nie w pełni sprawnym silnikiem;

  - takie awarię usuwa się natychmiast,

  - należy zamontować wężyk kompletny a nie sztukowany,

  - po takiej czynności w aucie prawidłowo eksploatowanym kontrolka znika

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz podłączyć komputer i odczytać poziom sadzy w filtrze i jakie ciśnienie różnicowe widzi czujnik. Jak masz za dużo sadzy to kontrolka będzie się świeciła. Pozostanie tylko wypalanie stacjonarne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy pamiętać jeszcze o jednym. Podczas spalania/wypalania sadzy, w filtrze gromadzi się popiół. A tego pozbyć się nie da inaczej jak demontaż i czyszczenie chemiczne. Ja ogarniałem w zakładzie który trudni się czyszczeniem DPF. Efekt taki, że autko zyskało na dynamice i miałem problem z głowy na jakieś 150kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, J3drula napisał:

Ja ogarniałem w zakładzie który trudni się czyszczeniem DPF.

Efekt taki, że autko zyskało na dynamice i miałem problem z głowy na jakieś 150kkm.

Przy jakim przebiegu to ogarnąłeś??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010 gościu od którego kupiłem samochód jeździł z błędem długo, z kompa wyszło że pojedyncze przypadki zdarzały się już po 200kkm, nie wywalając kontrolki na desce, jednak że on latał dużo po trasach, to jakoś ten filtr się wypalał. Jak ja kupiłem to było 289kkm nalotu i przy 300kkm ogarnąłem temat, wcześniej wymieniając czujnik, który okazał się później sprawny. Maszyna robiła kilka - więcej niż zwykle, prób przepchania filtra, aż w końcu się udało. Ja jeździłem krótkie przeloty. Nie mówię tu o samochodzie Renault, tylko w Audi. Ale zasada działania filtrów jest identyczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!