Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Hamulec ręczny za mocno trzyma


Rekomendowane odpowiedzi

Nie zaliczyłem przeglądu technicznego właśnie z powodu tego hamulaca. W domu stwierdziłem że linka hamulca jest za mocno naciągnieta, poluzowalem ją i sytuacja się nieco poprawiła, ale nie do końca. Przed poluzowaniem linki pokręcenie kołem wymagało sporego wysiłku, teraz też tak jest, ale po pewnym czasie może 5 minut jest lepiej bo po przyłożeniu siły - koło zrobi z rozpędu 3/4 obrotu. Jedna z przyczym może być oczywiście zapieczona/zanieczyszczona para tłoczek i cylinderek, ale jest tam jescze taki mechanizm ukryty w harmonijkowej osłonie gumowej i nie wiem czy go rozbierać czy nie. Pytam bo śruby tego mechanizmu się odkręcają, a śruby główne zacisku mocujęce go do piasty koła ani myślą się odkręcić - nieznacznie zepsułem już kształt sześciokątów śrub.
 
    a.)Poradżcie prosze coś na temat tego mechanizmu w harmonijce.

    b.) Czy śruby głównwe zacisku mają gwint na całej długości,  bo jeśli od strony łba śruby gwinu nie ma to można by użyć tzw. diaxy i odciąć te śruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takiej harmonijkowej gumce masz dwa mechanizmy (prowadnice), jeśli o tym samym myślimy. Odkręcić, gumki ściągnąć, wyjąć, sprawdzić, czy nie zapieczone, nasmarować, założyć.

Wyczyścić blaszki pod klockami i sprawdzić wizualnie tłoczek podważając delikatnie osłonę gumową.

Może Cię zainteresować i taka sytuacja...  > https://www.youtube.com/watch?v=XNGNEKT8dWU

 

Edytowane przez elf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc. Pomogło i to bardzo. Z filmu dowiedziałem się że żeby wyjąć zacisk nie trzeba odkręcać tych śrub mocujących jarzmo zacisku do piasty koła. Kiedyś robiłem to w innym aucie i tam inaczej nie można było wyjąć zacisku. Prowadnice są w porządku bo same "odbijają" i lekko chodzą. Gorzej cylinderek/tłoczek - rozebrałem, brudu był nieznacznie - wyczyściłem i wkręciłem tłoczek. Gorzej z harmonijkową uszczelką tłoczka - za nic nie mogę jej tak zamocować żeby wskoczyła do swojego rowka w obudowie zacisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osłonę zakłada się najpierw na tłoczek. Następnie luźną drugą stronę wkłada się w obudowę i dopiero wciska i wkręca tłoczek.

Tłoczek delikatnie posmarować, aby lekko przesuwał się po gumie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocek musi swobodnie się przesuwać w jarzmie - czyli usunąć rdzę z miejsc styku jarzmo blaszka klocek. Oczyszczone miejsca pokryć lakierem najlepiej odpornym na temperaturę. Klocek jeżeli pokorodował również oczyścić i polakierować.

Do tłoczka stosować odpowiedni smar - są specjalne, chyba na bazie silikonu. Do prowadnic i klocków również są specjalne smary.

Przypuszczam, że na tarczach są wystające ranty z rdzy. Należało by je usunąć a odkryte miejsca polakierować. Gorzej jak tarcze już nie mają minimalnej grubości.

Śruby jarzmo-piasta mają nie pełny gwint. W moich dwóch egzemplarzach były na torx. Śruby zabezpieczone są przed wykręceniem za pomocą szczeliwa - podgrzanie pomoże w wykręceniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!