Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bezpiecznik do systemu cofania.


Rekomendowane odpowiedzi

Czy orientuje się ktoś z Was, który bezpiecznik odpowiada za "asystentów" cofania.

Dziś podczas cofania padły mi nagle światła wstecznego, kamerka, czujniki tylne i przednie. Brak jest sygnału po wrzuceniu biegu. 

Wg rozpiski na klapce, nie ma tam takiego bezpiecznika. Z drugiej jednak strony bezpieczników jest więcej niż wynika to z opisu na klapce.

Mógłbym sprawdzić wszystkie bezpieczniki ale o ile jestem w stanie wyjąć bezpieczniki na wprost klapki, o tyle z racji niemałych dłoni nie jestem w stanie dostać się do bocznych bezpieczników.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik załączonego biegu wstecznego zasilany jest z bezpiecznika w skrzynce bezpieczników pod maską. Na prawo od akumulatora. Bezpiecznik numer 17 oznaczony czerwonym prostokątem. Należy moduł wyjąć i odwrócić by dostać się do bezpieczników.

Może uszkodził  się czujnik biegu wstecznego umieszczony na skrzyni biegów.

cofania.thumb.png.7d1592d208579cea39bf5ef28b9ce806.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, aniewa napisał:

Może uszkodził  się czujnik biegu wstecznego umieszczony na skrzyni biegów.

 

 

Są inne opcje niż bezpiecznik i czujnik odpowiadające za to co u mnie padło?

Bezpiecznik sprawdziłem i jest cały. Czyli jeśli są tylko dwie opcje to zostaje czujnik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czujnik wymieniony, bezpieczniki sprawdzone. Wszystkie ok. Zarówno w kabinie jak i pod maską. Świateł cofania i całej reszty jak nie było tak nie ma. PyClip nie widzi pozycji lewarka.

Ma ktoś pomysł co mogło jeszcze paść?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czujnika cofania dochodzi w ogóle napięcie 12 V? 

Sprawdzałeś Pyclipem  stan lewarka w różnych modułach? W M III UPC ładnie pokazuje stan położenia lewarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik sprawdzał Clipem i nie widać było zmian położenia lewarka.

Napięcia jeszcze nie sprawdzałem. Pomiędzy którymi z 3 pinów powinno być napięcie po wrzuceniu wstecznego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według schematu napięcie ze skrzynki bezpieczników pod maską dochodzi do pinu 2 czujnika na skrzyni biegów. Powinien to być żółty przewód i napięcie na nim tylko po włączeniu zapłonu. Pomiar między pinem 2 wtyczki a masą pojazdu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, aniewa napisał:

 Powinien to być żółty przewód i napięcie na nim tylko po włączeniu zapłonu. Pomiar między pinem 2 wtyczki a masą pojazdu. 

Jest tak jak piszesz. Napięcia na żółtym przewodzie jest po włączeniu zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I teraz w zależności od położenia lewarka to napięcie względem masy samochodu powinno pojawić się na pinie 1 lub 3. Poniżej masz schemat świateł cofania dla M IV.

1337 - skrzynka bezpieczników pod maską - otrzymuje informację, że jest załączony wsteczny bieg ( biała wtyczka MN pin 15) lub luz (pin 8 czarna wtyczka CT1)

120 - sterownik silnika

1109 - czujnik na skrzyni biegów

1284-5 światła cofania.

image.thumb.png.b04dd2dd50f6460a2517745fb64f1635.png

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, aniewa napisał:

Poniżej masz schemat świateł cofania dla M IV.

 

Miałbyś może ten schemat w większej rozdzielczości? Nie za wiele jestem w stanie z niego odczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 19.12.2021 o 18:43, aniewa napisał:

załączony wsteczny bieg ( biała wtyczka MN pin 15) lub luz (pin 8 czarna wtyczka CT1)

Sprawdziłem i nadal nic.

Na pinie 15 w białej wtyczce, niezależnie od włączonego biegu nie ma napięcia.

Czarnej wtyczki nie sprawdziłem bo nie byłem pewien, którą wtyczkę sprawdzić. U mnie CT1 jest szara, a czarna to MT1. 

Czy biały przewód w białej wtyczce "idzie" bezpośrednio z czujnika biegu wstecznego?

MVIMG_20211231_154010a.jpg

MVIMG_20211231_154037a.jpg

IMG_20211231_154104a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewód do białej wtyczki ma bezpośrednie połączenie z czujnikiem biegu wstecznego..

Według opisu CT jest czarna, poniżej schemat rozmieszczenia złączek. Może masz inne UPC?

image.thumb.png.153b64e69df7cd29dd5680534c4afd1d.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!