Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1.6 nie odpala, nie kręci


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

 

Widziałem kilka podobnych problemów na forum ale przyczyn może być sporo, finalnie chodzi o to samo - nie odpala ale mam kilka objawów, których nie znalazłem w innych wątkach i nie chce jechać do warsztatu od razu, bo każdy warsztat mówi że co innego trzeba sprawdzić. A jeden to powiedział, że w megankach jakiś komputer pokładowy pewno padł, bo miał tendencję do gnicia.. Skoro auto odpala (czasem) to może możemy wyeliminować niektóre przyczyny, przy których na pewno by nie odpaliło ?

 

Megane II ph 2 1.6 benzyna 2008

 

No więc:

Główny objaw - włączam start, palą się kontrolki, ale nic się nie kręci, kontrolki gasną, tak jak normalnie.


- w przeciwieństwie do innych postów moje auto odpala, natomiast jest to bardzo trudne, bo po jakichś 6 - 8 minutach, nie ma znaczenia, czy wciskam start 15 razy czy kilka, tyle potrzebuje aby się odpalić. Ale kiedy rozrusznik ruszy to odpala odrazu.

- po wciśnięciu start słychać jakby szum (pewnie pompa paliwa), po chwili on ustaje, kontrolki normalnie zapalają się potem gasną a spod maski dochodzi delikatne piszczenie ale elektroniczne a nie mechaniczne
- usterka występuje w ujemnych temperaturach. Ostatnie dwa dni były na plusie i nie wystąpiła.

- usterka chyba nie występuje gdy silnik jest rozgrzany
- czasem, po kilku wciśnięciach start, pojawia się lampka ABS-u i napis usterka hamulców ale to się dzieje rzadko

- usterka występuje od dwóch tygodni
- w momencie kiedy auto zapala, na przykład wciskam start 10 ty raz, po 6ściu minutach, to albo od razu po wciśnięciu start albo po kilkunastu sekundach od wciśnięcia start, kiedy jeszcze trzymam sprzęgło

- wyczyściłem i nasmarowałem wazieliną klemy ale to nic nie dało

Edytowane przez megan_pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, megan_pomocy napisał:

Główny objaw - włączam start, palą się kontrolki, ale nic się nie kręci, kontrolki gasną, tak jak normalnie.
  - usterka występuje w ujemnych temperaturach. Ostatnie dwa dni były na plusie i nie wystąpiła.

Akumulator do zmiany;

  - jeżeli napięcie przy rozruchu < 10 V - to aku dętka,

  - silnik musi się obracać z prędkością > 200 obr/min aby nastąpił zapłon,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, megan_pomocy napisał:

- wyczyściłem i nasmarowałem wazieliną klemy ale to nic nie dało

To znacznie za mało po 13 latach eksploatacji. Usterka jest związana ze spadkami napięcia w zasilaniu. Uwydatniła się w czasie kiedy akumulator zmniejsza swoje napięcie w związku z obniżoną temperaturą elektrolitu. W pierwszej kolejności wyczyścić papierem ściernym wszystkie skręcane połączenia na dodatniej klemie akumulatora. Podobnie robimy na ujemnej. Wazeliną smarujemy po skręceniu w celu odcięcia dopływu powietrza. Naładuj akumulator w ciepłym pomieszczeniu i powinien odpalić po pierwszym wciśnięciu start.

Zaśniedziałe połączenia mogą być przyczyną  niedoladowania akumulatora. Ta benzynka rekompensuje pojedyńczy właściwy rozruch po 15 minutach jazdy. Teraz zimą przez duże obciążenie podgrzewaniem szyb i wysokimi obrotami wentylatora potrzebuje nieco więcej czasu pracy silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!