Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Chaotyczna praca kierunkowskazów po obu stronach, tylna wycieraczka ma opóźniony start i zatrzymanie


Rekomendowane odpowiedzi

W Megane IV TCe 130 Grandtour z 2016, pojawił mi się problem z pracą kierunkowskazów i tylnej wycieraczki.

 

Kierunkowskazy po obu stronach wykazują tę samą przypadłość: pierwsze ~2 razy migają w normalnym tempie, później przyspieszają i zwalniają.

Miganie żarówek zgodne jest z tym, co jest wyświetlane przy zegarach.

Po włączeniu świateł awaryjnych, pracują w jednostajnym tempie.

 

Dodatkowo wraz z tym, tylna wycieraczka zaczęła dziwnie się zachowywać - zanim będzie ją można ponownie załączyć, trzeba odczekać dłuższą chwilę w trybie "0" (inaczej w ogóle nie rusza), a przy wyłączaniu nie "parkuje" w swojej normalnej pozycji, tylko w różnych, losowych stanach wychylenia.

 

Auto stało przez ostatni tydzień w ogrzewanym garażu przy domu, więc raczej nic się nie zawilgociło ani nie zostało przegryzione.

 

Wiem, że nieodpowiednia rezystancja żarówek (nadpalone żarniki, kiepskie połączenie - będę to sprawdzał po świętach), może powodować szybsze miganie, ale zazwyczaj jest to opisywane jako problem po jednej stronie. Tutaj jest po dwóch. No i dodatkowo ta wycieraczka...

 

Czy macie może jakiś pomysł, co może być przyczyną, lub co warto jeszcze sprawdzić? Czy jest dostępna gdzieś dokumentacja, które moduły / lokalizacje są odpowiedzialne za pracę tych elementów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na razie sprawa zakończyła się w ten sposób, że podociskałem wszystkie przekaźniki i bezpieczniki w kabinie kierowcy, pozostawiłem samochód na mrozie na kilka dni i problem z pracą kierunkowskazów oraz wycieraczki już nie występuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dołożoną instalację LPG Prinsa (VSI 2.0 DI), która jest podłączona plusem do bieguna akumulatora, natomiast minusem do gdzieś do masy w pojeździe.

 

Niestety nie dysponuję Clipem i odpowiednikami, ale z użyciem androidowego Car Scannera wyczyściłem dzisiaj wszystkie błędy i przejechałem się ok. 40 km w dwie strony.

Zapisało się dość sporo błędów (ABS, Sonar, Hill Start Assist) - w załączniku, ale Car Scanner ma opisy tylko dla nielicznych.

 

Przed skasowaniem, były jeszcze dodatkowe błędy Fuel Rail Pressure, z którymi walczyłem wcześniej (samochód gasł czasem wkrótce po wyruszeniu. Po zastosowaniu "STP Water Remover" temat na razie nie wraca).

 

Czy to normalne, żeby sonar generował tyle błędów? W samochodzie nie ma żadnego wskazania błędu, ultradźwiękowe czujniki parkowania / odległości wydają się działać OK w normalnych warunkach (są wyłączane z błedem, gdy samochód jest całkowicie brudny, np. od soli, ale to nie sytuacja z dzisiejszej jazdy).

DTC.txt

Edytowane przez macks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!