Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Co do zakręcenia zaworu na butli to oczywiście dobry i skuteczny sposób na wyeliminowanie wpływu instalacji na pracę silnika. Jednakże, to jest moje zdanie, że większość tych nowych parowników do IV generacji gazu nie ma problemu z puszczaniem gazu do podciśnienia. Musiałby być bardzo zużyty, ale mogę się mylić.

Z Twojego skromnego opisu wynika, że problemem jest wtryskiwacz Pb trzeciego cylindra.

Tak jak sugerował Andrzej-2010, gazownik będzie miał podgląd na czasy wtrysku benzyny podczas pracy na benzynie i będzie widać co się dzieje na tym trzecim cylindrze - wydłuża czy skraca czas wtrysku. Obstawiam wydłużanie. Diagbostyka będzie trochę kłopotliwa bo jak wyjdzie błąd to komputer wtrysku wyłączy wtryskiwacz tego cylindra aby chronić środowisko. Mi kiedyś jeden lał to i na gazie było źle, dopóki wyłącznik pompy paliwa nie odłączył pompy po przełączeniu na gaz. Auto miałem tak wyczute, że wiedziałem że coś jest nie tak z mieszanką zanim sterownik wtrysku zarejestrował błąd- a w moim przypadku nie było błędu.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Podłączę się pod temat- pacjent scenic 3 2.0 16v M4R z gazem.

Problem pojawił się zimą- wypadanie zapłonu oraz auto przechodziło w tryb awaryjny. 

Diagnoza komputerem wskazywała na wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Później doszedł jeszcze drugi.

Na start wymienione świece- nie pomogło.

Wpadły nowe cewki- nie pomogło.

Moje podejrzenia padły na wtryski ale w międzyczasie zauważyłem ubytek płynu chłodniczego. Szybki test potwierdził przypuszczenia- uszczelka.

Auto pojechało do serwisu- tam poprzez próbę ciśnieniową i za pomocą kamery endoskopowej potwierdzono nieszczelność.

Z racji tego, że blok jest aluminiowy, zasugerowano mi, że samo planowanie głowicy może nie wystarczyć- istnieje możliwość, że uszkodzony jest też blok. 

Ponieważ miałem świadomość, że sam silnik wymagał dolewek oleju padła decyzja o wymianie silnika. (Koszt planowania głowicy, bloku i remontu silnika wychodził bardzo wysoki w porównaniu do wartości auta). 

Silnik udało się wymienić na fabrycznie nowy. 

Niestety pomimo wymiany silnika dalej pojawiają się komunikaty z przed awarii- skontrolują układ wydechowy, wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, tryb awaryjny powyżej prędkości (40 km/h ).

Dodam, że gaz nie został podłączony- wyleciał parownik. Wiązka i komputer tymczasowo zostały ponieważ po odłączeniu wiązki gazu z wiązki wtryskiwaczy (polutowałem tak jak było fabrycznie) auto nie odpalało- tak jakby jeszcze w jednym miejscu była wpięta wiązka od gazu. 

 

Przy nowym silniku były nowe świece, cewki oraz wtryskiwacze. Próbowałem kombinacji z zestawami z starego silnika (wtryski stare, świece z stycznia oraz cewki z stycznia). Błędy i nierówna praca silnika pozostały. Clip nie pokazuje też nic poza wypadaniem zapłonu na 3 cylindrze.

 

Jakiś pomysł gdzie szukać problemu ?

Komputer silnika ? Komputer gazu gdzieś głębiej zintegrowany ze sterowaniem silnikiem ? 

Edytowane przez Cyka
Literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Cyka napisał:

Z racji tego, że blok jest aluminiowy, zasugerowano mi, że samo planowanie głowicy może nie wystarczyć

  - istnieje możliwość, że uszkodzony jest też blok. 

Obecnie wszystkie bloki w silnikach są aluminiowe;

  - nawet w 1,4 TCe, bloku się nie wymienia przy zmianie u.p.g,

  - mieszkasz w Warszawie, europejskim kraju,

  - zmień mechanika, bo jego świadomość jest na poziomie tych za wschodniej granicy,

  - skąd pewność, że zamieniony silnik jest OK 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

- skąd pewność, że zamieniony silnik jest OK

Miał prawo przypuszczać, że wymieniony silnik jest Ok

2 godziny temu, Cyka napisał:

Silnik udało się wymienić na fabrycznie nowy.

W fabrycznie nowym silniku uszczelka pod głowicą i blok zazwyczaj są OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest fabrycznie nowy, prosto z hamowni- sam wyciągałem go ze skrzyni. Jutro jeszcze pomierzę kompresję ale nie sądzę, że problem jest w silniku.

 

Naprawa uszczelki w poprzednim silniku mijała się z celem ze względu na koszty- tak jak wspomniałem- stary silnik brał już całkiem sporo oleju więc przy zdjęciu głowicy robiłbym od razu remont silnika. Tu w cenie mniejszej niż remont silnika, udało mi się nabyć nowy silnik z całym osprzętem.

Mechanik wspominał, że mieli sytuacje, że auta z tym silnikiem wracały do nich po roku od upg właśnie ze względu na blok silnika.

Dodam, że mechanik dosyć znany w marce Renault ale auto od niego zabrałem, ponieważ jego diagnozą wypadania zapłonu była właśnie upg.

Jak widać po wymianie silnika- problem jest gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzony na tych z starego silnika oraz na nowych (nowe niestety trochę się zastały ale udało się je rozruszać. Dzisiaj sprawdzę dodatkowo wiązkę oraz poprzekładam wtryski i sprawdzę, czy wypadanie zapłony będzie na innym cylindrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!