Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Co do zakręcenia zaworu na butli to oczywiście dobry i skuteczny sposób na wyeliminowanie wpływu instalacji na pracę silnika. Jednakże, to jest moje zdanie, że większość tych nowych parowników do IV generacji gazu nie ma problemu z puszczaniem gazu do podciśnienia. Musiałby być bardzo zużyty, ale mogę się mylić.

Z Twojego skromnego opisu wynika, że problemem jest wtryskiwacz Pb trzeciego cylindra.

Tak jak sugerował Andrzej-2010, gazownik będzie miał podgląd na czasy wtrysku benzyny podczas pracy na benzynie i będzie widać co się dzieje na tym trzecim cylindrze - wydłuża czy skraca czas wtrysku. Obstawiam wydłużanie. Diagbostyka będzie trochę kłopotliwa bo jak wyjdzie błąd to komputer wtrysku wyłączy wtryskiwacz tego cylindra aby chronić środowisko. Mi kiedyś jeden lał to i na gazie było źle, dopóki wyłącznik pompy paliwa nie odłączył pompy po przełączeniu na gaz. Auto miałem tak wyczute, że wiedziałem że coś jest nie tak z mieszanką zanim sterownik wtrysku zarejestrował błąd- a w moim przypadku nie było błędu.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Podłączę się pod temat- pacjent scenic 3 2.0 16v M4R z gazem.

Problem pojawił się zimą- wypadanie zapłonu oraz auto przechodziło w tryb awaryjny. 

Diagnoza komputerem wskazywała na wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Później doszedł jeszcze drugi.

Na start wymienione świece- nie pomogło.

Wpadły nowe cewki- nie pomogło.

Moje podejrzenia padły na wtryski ale w międzyczasie zauważyłem ubytek płynu chłodniczego. Szybki test potwierdził przypuszczenia- uszczelka.

Auto pojechało do serwisu- tam poprzez próbę ciśnieniową i za pomocą kamery endoskopowej potwierdzono nieszczelność.

Z racji tego, że blok jest aluminiowy, zasugerowano mi, że samo planowanie głowicy może nie wystarczyć- istnieje możliwość, że uszkodzony jest też blok. 

Ponieważ miałem świadomość, że sam silnik wymagał dolewek oleju padła decyzja o wymianie silnika. (Koszt planowania głowicy, bloku i remontu silnika wychodził bardzo wysoki w porównaniu do wartości auta). 

Silnik udało się wymienić na fabrycznie nowy. 

Niestety pomimo wymiany silnika dalej pojawiają się komunikaty z przed awarii- skontrolują układ wydechowy, wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, tryb awaryjny powyżej prędkości (40 km/h ).

Dodam, że gaz nie został podłączony- wyleciał parownik. Wiązka i komputer tymczasowo zostały ponieważ po odłączeniu wiązki gazu z wiązki wtryskiwaczy (polutowałem tak jak było fabrycznie) auto nie odpalało- tak jakby jeszcze w jednym miejscu była wpięta wiązka od gazu. 

 

Przy nowym silniku były nowe świece, cewki oraz wtryskiwacze. Próbowałem kombinacji z zestawami z starego silnika (wtryski stare, świece z stycznia oraz cewki z stycznia). Błędy i nierówna praca silnika pozostały. Clip nie pokazuje też nic poza wypadaniem zapłonu na 3 cylindrze.

 

Jakiś pomysł gdzie szukać problemu ?

Komputer silnika ? Komputer gazu gdzieś głębiej zintegrowany ze sterowaniem silnikiem ? 

Edytowane przez Cyka
Literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Cyka napisał:

Z racji tego, że blok jest aluminiowy, zasugerowano mi, że samo planowanie głowicy może nie wystarczyć

  - istnieje możliwość, że uszkodzony jest też blok. 

Obecnie wszystkie bloki w silnikach są aluminiowe;

  - nawet w 1,4 TCe, bloku się nie wymienia przy zmianie u.p.g,

  - mieszkasz w Warszawie, europejskim kraju,

  - zmień mechanika, bo jego świadomość jest na poziomie tych za wschodniej granicy,

  - skąd pewność, że zamieniony silnik jest OK 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

- skąd pewność, że zamieniony silnik jest OK

Miał prawo przypuszczać, że wymieniony silnik jest Ok

2 godziny temu, Cyka napisał:

Silnik udało się wymienić na fabrycznie nowy.

W fabrycznie nowym silniku uszczelka pod głowicą i blok zazwyczaj są OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest fabrycznie nowy, prosto z hamowni- sam wyciągałem go ze skrzyni. Jutro jeszcze pomierzę kompresję ale nie sądzę, że problem jest w silniku.

 

Naprawa uszczelki w poprzednim silniku mijała się z celem ze względu na koszty- tak jak wspomniałem- stary silnik brał już całkiem sporo oleju więc przy zdjęciu głowicy robiłbym od razu remont silnika. Tu w cenie mniejszej niż remont silnika, udało mi się nabyć nowy silnik z całym osprzętem.

Mechanik wspominał, że mieli sytuacje, że auta z tym silnikiem wracały do nich po roku od upg właśnie ze względu na blok silnika.

Dodam, że mechanik dosyć znany w marce Renault ale auto od niego zabrałem, ponieważ jego diagnozą wypadania zapłonu była właśnie upg.

Jak widać po wymianie silnika- problem jest gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzony na tych z starego silnika oraz na nowych (nowe niestety trochę się zastały ale udało się je rozruszać. Dzisiaj sprawdzę dodatkowo wiązkę oraz poprzekładam wtryski i sprawdzę, czy wypadanie zapłony będzie na innym cylindrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!