Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Co do zakręcenia zaworu na butli to oczywiście dobry i skuteczny sposób na wyeliminowanie wpływu instalacji na pracę silnika. Jednakże, to jest moje zdanie, że większość tych nowych parowników do IV generacji gazu nie ma problemu z puszczaniem gazu do podciśnienia. Musiałby być bardzo zużyty, ale mogę się mylić.

Z Twojego skromnego opisu wynika, że problemem jest wtryskiwacz Pb trzeciego cylindra.

Tak jak sugerował Andrzej-2010, gazownik będzie miał podgląd na czasy wtrysku benzyny podczas pracy na benzynie i będzie widać co się dzieje na tym trzecim cylindrze - wydłuża czy skraca czas wtrysku. Obstawiam wydłużanie. Diagbostyka będzie trochę kłopotliwa bo jak wyjdzie błąd to komputer wtrysku wyłączy wtryskiwacz tego cylindra aby chronić środowisko. Mi kiedyś jeden lał to i na gazie było źle, dopóki wyłącznik pompy paliwa nie odłączył pompy po przełączeniu na gaz. Auto miałem tak wyczute, że wiedziałem że coś jest nie tak z mieszanką zanim sterownik wtrysku zarejestrował błąd- a w moim przypadku nie było błędu.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Podłączę się pod temat- pacjent scenic 3 2.0 16v M4R z gazem.

Problem pojawił się zimą- wypadanie zapłonu oraz auto przechodziło w tryb awaryjny. 

Diagnoza komputerem wskazywała na wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Później doszedł jeszcze drugi.

Na start wymienione świece- nie pomogło.

Wpadły nowe cewki- nie pomogło.

Moje podejrzenia padły na wtryski ale w międzyczasie zauważyłem ubytek płynu chłodniczego. Szybki test potwierdził przypuszczenia- uszczelka.

Auto pojechało do serwisu- tam poprzez próbę ciśnieniową i za pomocą kamery endoskopowej potwierdzono nieszczelność.

Z racji tego, że blok jest aluminiowy, zasugerowano mi, że samo planowanie głowicy może nie wystarczyć- istnieje możliwość, że uszkodzony jest też blok. 

Ponieważ miałem świadomość, że sam silnik wymagał dolewek oleju padła decyzja o wymianie silnika. (Koszt planowania głowicy, bloku i remontu silnika wychodził bardzo wysoki w porównaniu do wartości auta). 

Silnik udało się wymienić na fabrycznie nowy. 

Niestety pomimo wymiany silnika dalej pojawiają się komunikaty z przed awarii- skontrolują układ wydechowy, wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, tryb awaryjny powyżej prędkości (40 km/h ).

Dodam, że gaz nie został podłączony- wyleciał parownik. Wiązka i komputer tymczasowo zostały ponieważ po odłączeniu wiązki gazu z wiązki wtryskiwaczy (polutowałem tak jak było fabrycznie) auto nie odpalało- tak jakby jeszcze w jednym miejscu była wpięta wiązka od gazu. 

 

Przy nowym silniku były nowe świece, cewki oraz wtryskiwacze. Próbowałem kombinacji z zestawami z starego silnika (wtryski stare, świece z stycznia oraz cewki z stycznia). Błędy i nierówna praca silnika pozostały. Clip nie pokazuje też nic poza wypadaniem zapłonu na 3 cylindrze.

 

Jakiś pomysł gdzie szukać problemu ?

Komputer silnika ? Komputer gazu gdzieś głębiej zintegrowany ze sterowaniem silnikiem ? 

Edytowane przez Cyka
Literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Cyka napisał:

Z racji tego, że blok jest aluminiowy, zasugerowano mi, że samo planowanie głowicy może nie wystarczyć

  - istnieje możliwość, że uszkodzony jest też blok. 

Obecnie wszystkie bloki w silnikach są aluminiowe;

  - nawet w 1,4 TCe, bloku się nie wymienia przy zmianie u.p.g,

  - mieszkasz w Warszawie, europejskim kraju,

  - zmień mechanika, bo jego świadomość jest na poziomie tych za wschodniej granicy,

  - skąd pewność, że zamieniony silnik jest OK 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

- skąd pewność, że zamieniony silnik jest OK

Miał prawo przypuszczać, że wymieniony silnik jest Ok

2 godziny temu, Cyka napisał:

Silnik udało się wymienić na fabrycznie nowy.

W fabrycznie nowym silniku uszczelka pod głowicą i blok zazwyczaj są OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest fabrycznie nowy, prosto z hamowni- sam wyciągałem go ze skrzyni. Jutro jeszcze pomierzę kompresję ale nie sądzę, że problem jest w silniku.

 

Naprawa uszczelki w poprzednim silniku mijała się z celem ze względu na koszty- tak jak wspomniałem- stary silnik brał już całkiem sporo oleju więc przy zdjęciu głowicy robiłbym od razu remont silnika. Tu w cenie mniejszej niż remont silnika, udało mi się nabyć nowy silnik z całym osprzętem.

Mechanik wspominał, że mieli sytuacje, że auta z tym silnikiem wracały do nich po roku od upg właśnie ze względu na blok silnika.

Dodam, że mechanik dosyć znany w marce Renault ale auto od niego zabrałem, ponieważ jego diagnozą wypadania zapłonu była właśnie upg.

Jak widać po wymianie silnika- problem jest gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzony na tych z starego silnika oraz na nowych (nowe niestety trochę się zastały ale udało się je rozruszać. Dzisiaj sprawdzę dodatkowo wiązkę oraz poprzekładam wtryski i sprawdzę, czy wypadanie zapłony będzie na innym cylindrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!