Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie na zimnym, P0340 P0010


Trynithy

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. Mam problem z Megane z silnikiem 1.6. Zimny silnik gaśnie, trzęsie autem, słabo reaguje na gaz, ale kiedy podniesiemy obroty na 2 tys objawy ustępują. Po 5 minutach pracy, kiedy lekko się nagrzeje samochod pracuje perfekcyjnie. Są nowe cewki oraz świece. Czujnik wałka rozrządu wygląda na zmieniany niedawno. Próbowałem reanimować elektrozawór faz ale kompletnie nic to nie dalo. Rozleciało się w nim sitko oraz było trochę oleju w kostce. Na krótko elektromagnes działa. W testerze ciągle pojawiają się błędy P0340 oraz P0010, wyskakują kilka sekund po odpaleniu. Macie pomysł jak dojść co może być nie tak, bez wymieniono połowy auta? Wcześniej był podobny problem ale uspokoiło się na dwa miesiące ale problem wrócił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej we wtyczce wskazuje na zgon zaworu.

P0340 - wykręć czujnik położenia wałka rozrządu i przeczyść jego czoło - szukaj na nim mikroskopijnych opiłków. Zmierz napięcie na zasilania czujnika oraz jego wyjście podczas pracy silnika- ma być takie jak na zaciskach akumulatora, wyjście będzie oscylować. Na wyjściu będzie od 9-14 V, poniżej, rzędu 5 V świadczy o problemie z zasilaniem lub uszkodzeniu czujnika. Błąd P0010 to informacja o usterce elektroniki. Pozbędziesz się P0340 to i P0010 będzie dał się wykasować.

Nierówna praca na zimnym: wilgoć w gniazdach świec, uszkodzone cewki (trzeba ustalić z którą cewką jest problem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Trynithy napisał:

ale dziwne jest to, że po rozgrzaniu wszystko wraca do normy

To nie jest dziwne - niewłaściwie pracuje zespół kzfr. Bez nowego elektrozaworu nie ruszysz dalej. Czujnik wałka jest dobry skoro sypie błędami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pytanie dlaczego mój miałby być niesprawny, wyczyściłem go, wyrzuciłem sitko, rozciagnalem sprężynkę. Po podaniu 12v otwiera się i zamyka. Nawet jeśli olej jest na cewce to na krótko działa, więc jego wymiana nie wiem czy rozwiąże problem..

 

Panowie, nowy elektrozawór zamówiony. Zauważyłem, że po skasowaniu błędów auto odpala i za każdym razem gaśnie po 10 sekundach i wyskakują ponownie. Kiedy odpalę znowu bez skasowania samochód nie gaśnie. Może to na coś naprowadzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyżej trochę skłamałem. Elektrozawór zamykał się, ale nie miał siły się otworzyć, wyjmowałem ponownie sprężynę i trzymałem tłoczek lekko palcem i już miał problem. Obejrzałem wszystkie źródła w temacie i szczelina otwarcia jak i zamknięcia powinna mieć 0.8mm, u mnie nie otwierał się wcale lub minimalnie. Domyślam się że pod ciśnieniem oleju ma dużo ciężej. Dam znać kiedy zamontuje nowy, mam nadzieję, że coś się zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Trynithy napisał:

Wyżej trochę skłamałem. Elektrozawór zamykał się, ale nie miał siły się otworzyć.

Te dwa błędy występujące razem mówią o za niskim ciśnieniu oleju w kole zf, które wykrywa czujnik wałka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem nowy elektrozawór i kompletnie nic się nie zmieniło. Auto odpala na 8 sekund i gaśnie, jeśli dodam trochę gazu po odpaleniu to chodzi. Błędy wyżej wymienione nadal są, i wyskakują kiedy samochód gaśnie. Proszę o pomoc.

 

Dodam tylko, że po odpięciu czujnika walka nie wywala błędu p0010 i auto chyba nie gaśnie, aczkolwiek lekko kuleje. Czujnik wygląda na nowy, ale nie ma na nim żadnych numerów..

Edytowane przez Trynithy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy miał kiedyś błąd czujnika od wałka i skończyło się uszkodzonym ecu. Niestety nie znam pełnej ścieżki diagnostycznej bo mieszkamy 50k od siebie a już wtedy nie pracowaliśmy w tym samym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. zrobiłem również taki test, że podłączałem na zmianę wtyczkę do starego i nowego zaworu na zmianę, wykręcałem silnik na 3 tys obrotów i żaden z nich się nie otworzył. Trochę dziwna sprawa, wie ktoś jak wygląda ich sterowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!