Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nie działa dmuchawa brak nawiewu


Rekomendowane odpowiedzi

Robiłem to bez odkręcania deski z zwykłej Megane. W temacie podanym przez @elf jest link do takiej wymiany. Najczęściej jest uszkodzony rezystor lub jego wypalone połączenie do którego nową wtyczkę kupisz na allegro. Przed zakupem nowego należy zdiagnozować przyczynę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często jest wtyczka rezystora, jeśli ma spalony styk pinów i wytopiony plastik. Najpierw trzeba rozebrać, żeby móc zdiagnozować i nie stracić kupę kasy. Tu potrzebna jest gimnastyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z reguły jak jest uszkodzony "rezystor" to na 4 biegu wentylator pracuje. Jeżeli klimatyzacja automatyczna to uszkodzony tranzystor mocy w module regulacja nawiewu (przy wentylatorze wnętrza) - naprawa - wymiana modułu lub wymiana tranzystora - czynność łatwa dla kogoś, kto potrafi posługiwać się lutownicą.

Aby dostać się do wentylatora należy odkręcić osłonę kokpitu pod kierownicą, zdemontować zespół pedału gazu i hamulca, zaciągnąć hamulec postojowy i wrzucić luz skrzynie biegów (w przypadku naciśnięciu START to samochód może odpalić po demontażu pedału hamulca).

Wentylator jest drogi - jak kupiłem Valeo.

Ogólnie: czynność nie jest mega trudna a wymagająca gibkości kręgosłupa. Potrzebne klucze: torx T20, klucz 10, śrubokręt płaski.

U mnie w manualnej klimie wysiadło pokrętło regulacji siły nawiewu - co prawda tego dnia było -25 stopni. Zacząłem nim kręcić, chciałem ukręcić i zaczeło działać. I działał do dnia sprzedaży (3 lata).

Moja teoria na temat palenia się "rezystora": zalanie wodą, niedrożny filtr powietrza wnętrza, niesprawna instalacja elektryczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

pytanie o sprawdzenie samego wentylatora.

Wykręciłem rezystor, odpięte kostki (te 2 zielone) i główna czarna. Styki fabryczne (tu spodziewałem się problemu sądząc z opisu na forum). Nic nie jest upalone. Rozebrałem obudowę rezystora, ale (na oko) nic nie jest przepalone - nie wiem co sprawdzić. Zanim kupię rezystor chciałbym spytać czy sprawdzenie na "krótko" samego wentylatora polega na podpięciu się bezpośrednio z akumulatora do tych pinów (gruby czarny - masa i czerwony - zasilanie) w kostce?

Problemem jest brak obrotów wentylatora na wszystkich prędkościach nawiewu.

Wcześniej - zimą, nastąpiło zalanie podłogi poprzez niedrożność kanaliku pod taką małą chłodniczką za filtrem kabinowym co skutkowało zalewaniem podłogi. Po wyczyszczeniu kanału i osuszeniu wszystko działało.

Wentylator kiedyś przestał już działać, ale wydawało się, że powodem jest zwarcie w gnieździe zapalniczki powodowane kiepską ładowarką do telefonu / USB. Po wyjęciu ładowarki problem zniknął, ale chyba był to tylko zbieg okoliczności. Zasilanie na gnieździe zapalniczki jest, bezpiecznik chyba jest ten sam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz podłączyć bezpośrednio pod napięcie z akumulatora, ale z bezpiecznikiem 25-30A w szereg. Jak spali bezpiecznik to jest zwarcie. Jeśli nie ruszy to jest przerwa na szczotkach.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobię, dzięki za wskazówki.

Podłączyłem się z zewnętrznego aku do przedostatniej wtyczki (ta idąca od rezystora) do wentyla i dalej cisza. Wyciągnąłem więc dziada (po drodze pękł mi 5 razy kręgosłup i musiałem się skręcić się na tytyrytki i owinąć stretch'em). Po tej gimnastyce, oglądając ustrojstwo stwierdziłem, że winne mogą być zaśniedziałe (nie popalone) złącza tej ostatniej wtyczki, która trafia bezpośrednio do wentylatora. Sprawdziłem go jeszcze raz podłączając do aku bezpośrednio do pinów w samym wentylatorze i działa. Faktycznie przeczyściłem jeszcze kanaliki, w których poruszają się szczotki (też się kończą niestety). Po zmontowaniu całości wentylator odpalił i działa na wszystkich biegach. Wszystkim dziękuję za pomoc. Pozdrawiam

Poniżej fota tej podejrzanej wtyczki z zaznaczonymi zaśniedziałymi złączkami.

 

wtyk meg 2 rez naw.jpg

Jak przestanie działać (a na pewno się to dość szybko zdarzy) będę musiał wymienić szczotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!