Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nie działa dmuchawa brak nawiewu


Rekomendowane odpowiedzi

Robiłem to bez odkręcania deski z zwykłej Megane. W temacie podanym przez @elf jest link do takiej wymiany. Najczęściej jest uszkodzony rezystor lub jego wypalone połączenie do którego nową wtyczkę kupisz na allegro. Przed zakupem nowego należy zdiagnozować przyczynę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często jest wtyczka rezystora, jeśli ma spalony styk pinów i wytopiony plastik. Najpierw trzeba rozebrać, żeby móc zdiagnozować i nie stracić kupę kasy. Tu potrzebna jest gimnastyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z reguły jak jest uszkodzony "rezystor" to na 4 biegu wentylator pracuje. Jeżeli klimatyzacja automatyczna to uszkodzony tranzystor mocy w module regulacja nawiewu (przy wentylatorze wnętrza) - naprawa - wymiana modułu lub wymiana tranzystora - czynność łatwa dla kogoś, kto potrafi posługiwać się lutownicą.

Aby dostać się do wentylatora należy odkręcić osłonę kokpitu pod kierownicą, zdemontować zespół pedału gazu i hamulca, zaciągnąć hamulec postojowy i wrzucić luz skrzynie biegów (w przypadku naciśnięciu START to samochód może odpalić po demontażu pedału hamulca).

Wentylator jest drogi - jak kupiłem Valeo.

Ogólnie: czynność nie jest mega trudna a wymagająca gibkości kręgosłupa. Potrzebne klucze: torx T20, klucz 10, śrubokręt płaski.

U mnie w manualnej klimie wysiadło pokrętło regulacji siły nawiewu - co prawda tego dnia było -25 stopni. Zacząłem nim kręcić, chciałem ukręcić i zaczeło działać. I działał do dnia sprzedaży (3 lata).

Moja teoria na temat palenia się "rezystora": zalanie wodą, niedrożny filtr powietrza wnętrza, niesprawna instalacja elektryczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

pytanie o sprawdzenie samego wentylatora.

Wykręciłem rezystor, odpięte kostki (te 2 zielone) i główna czarna. Styki fabryczne (tu spodziewałem się problemu sądząc z opisu na forum). Nic nie jest upalone. Rozebrałem obudowę rezystora, ale (na oko) nic nie jest przepalone - nie wiem co sprawdzić. Zanim kupię rezystor chciałbym spytać czy sprawdzenie na "krótko" samego wentylatora polega na podpięciu się bezpośrednio z akumulatora do tych pinów (gruby czarny - masa i czerwony - zasilanie) w kostce?

Problemem jest brak obrotów wentylatora na wszystkich prędkościach nawiewu.

Wcześniej - zimą, nastąpiło zalanie podłogi poprzez niedrożność kanaliku pod taką małą chłodniczką za filtrem kabinowym co skutkowało zalewaniem podłogi. Po wyczyszczeniu kanału i osuszeniu wszystko działało.

Wentylator kiedyś przestał już działać, ale wydawało się, że powodem jest zwarcie w gnieździe zapalniczki powodowane kiepską ładowarką do telefonu / USB. Po wyjęciu ładowarki problem zniknął, ale chyba był to tylko zbieg okoliczności. Zasilanie na gnieździe zapalniczki jest, bezpiecznik chyba jest ten sam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz podłączyć bezpośrednio pod napięcie z akumulatora, ale z bezpiecznikiem 25-30A w szereg. Jak spali bezpiecznik to jest zwarcie. Jeśli nie ruszy to jest przerwa na szczotkach.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobię, dzięki za wskazówki.

Podłączyłem się z zewnętrznego aku do przedostatniej wtyczki (ta idąca od rezystora) do wentyla i dalej cisza. Wyciągnąłem więc dziada (po drodze pękł mi 5 razy kręgosłup i musiałem się skręcić się na tytyrytki i owinąć stretch'em). Po tej gimnastyce, oglądając ustrojstwo stwierdziłem, że winne mogą być zaśniedziałe (nie popalone) złącza tej ostatniej wtyczki, która trafia bezpośrednio do wentylatora. Sprawdziłem go jeszcze raz podłączając do aku bezpośrednio do pinów w samym wentylatorze i działa. Faktycznie przeczyściłem jeszcze kanaliki, w których poruszają się szczotki (też się kończą niestety). Po zmontowaniu całości wentylator odpalił i działa na wszystkich biegach. Wszystkim dziękuję za pomoc. Pozdrawiam

Poniżej fota tej podejrzanej wtyczki z zaznaczonymi zaśniedziałymi złączkami.

 

wtyk meg 2 rez naw.jpg

Jak przestanie działać (a na pewno się to dość szybko zdarzy) będę musiał wymienić szczotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!