Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obroty, gaśnięcie w trakcie jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Z góry przepraszam, jeśli powieliłam temat, ale wczoraj szukałam podobnych objawów na forum i niestety nic.

Mam meggi 2008 r., kombi 1,6 benzyna+gaz. Od 4 lat użytkuję i wszystko było super. Niedawno zaczęły się jej przygody. Pewnego pięknego dnia jechałam ze żłobka i stojąc w korkach silnik dość dziwnie pracował, obroty raz do góry, raz w dół, dwa razy w ruchu mi zgasł. Ale mówię, muszę do pracy dojechać. Niestety po kolejnych światłach wszystko padło, brak wspomagania, hamulec jak kamień. Jakoś resztką sił wprowadziłam na parking. Po pracy zaprowadziłam do mechanika, diagnoza, padł alternator. Wymienili ten alternator i chwilę był spokój. Po jakimś miesiącu meggi znowu u mechanika, tym razem z zawieszeniem, bo ja jestem uczulona na stuki, wymienione amorki z przodu. Mechanik miał spojrzeć na znów falujące obroty. Czy spojrzał, to nie wiem, ale cos chyba robił, bo wgrał nawet j. polski w komputer. Kilka dni było ok. Aha, jeszcze od jakiegoś czasu nie mogę otworzyć bagażnika, kupiłam nowy zamek, zadziałał 2 czy 3 razy i znowu klapa :). Wczoraj znowu powtórka z rozrywki, jadę, przed światłami zwolniłam, a ona ciach, zgasła. Odpaliłam w locie i pojechałam dalej. Obroty przy odpalaniu bardzo niskie, prawie chce gasnąć. Dodam gazu i jedzie. Pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz dwa źródła zasilania. Podstawowym jest benzyna i trzeba zacząć od tego, czy przyczyną nie jest puszczający wtryskiwacz LPG. W celu sprawdzenia należy zakręcić butlę i sprawdzić jak się samochód zachowuje po rozgrzaniu na samej benzynie. Nie wystarczy przełączyć - musi być zakręcony gaz. Praktycznie trzeba wypalić cały gaz w instalacji. Po dniu jazdy i Twojej obserwacji wracamy do tematu. Na szybko można sprawdzić, czy nie brakuje płynu chłodzącego w zbiorniczku - pierwsza przyczyna gaśnięcia po rozgrzaniu na wolnych obrotach dla dwóch paliw.

Odnośnie klapy bagażnika - zamek był nowy? Może wiązka w harmonijce wymaga naprawy.

Jeśli tylko nie otwiera może być uszkodzony przycisk w klapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane II 1.6 z LPG to bardzo dobry samochód, który wymaga troski o eksploatację a odwdzięczy się bezawaryjnością.

Nie piszesz nam jak wygląda serwisowanie instalacji gazowej - kiedy były wymieniane filtry gazu (polecam filtr odstojnikowy), czyszczone wtryski. Silnik eksploatowany na LPG wymaga specjalnej troski o układ zapłonowy - częstsza wymiana świec (zwykłe świece co 10-15 tyś., IK20TT nawet 40 tyś.), a w tym silniku cewki zapłonowe są bardzo "delikatne" i na LPG lubią się uszkodzić - zaniedbania w wymianie na czas świec kończą się uszkodzeniem cewek. Po kilkudziesięciu tyś. km na LPG, wtryski mogą, ale nie muszą zacząć się kleić - czyszczenie lub wymiana.

Nie wiemy czy gaśnięcie silnika było podczas pracy na LPG czy PB. Przypuszczam, że auto ma przebieg sporo powyżej 200 tyś. co sugeruje, że należy przeczyścić przepustnicę - co może być również przyczyną gaśnięcia silnika.

Bagażnik: często przyczyną może być przycisk otwierania, kiedy dostanie się do niego woda - wystarczy go osuszyć - nie ma w nim elementów rdzewiejących.

Warto pomyśleć o kontroli rozrusznika, skoro alternator wymagał już remontu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi. Spróbuję z zakręceniem gazu, bo jak sobie teraz analizuję, to gaśnie właśnie jak jest rozgrzany, szczególnie po jeździe na mieście. A zamek kupiłam nowy, tylko,że zamiennik, OEM się zgadzał. Wyrwę jeszcze z klapy ten przycisk, bo pies mój ubolewa, bo nigdzie nie może ze mną jeździć (ma urządzone miejsce w bagażniku).

Co do mojego serwisu gazu, to filtry były wymieniane, dolewam też lubryfikatora. Przebieg ma 156 tyś. Rozrząd wymieniony przy 120 tyś. jakoś tak. No i ta przepustnica, kurde jak nie ma w mieście porządnego gazownika, to nikomu nie można ufać. Też się tym zajmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochody z LPG często mają nieszczelną instalacje chłodzącą silnik i w związku z tym są ubytki płynu. Warto to sprawdzić, czy jest stan, a jeśli trzeba będzie uzupełnić więcej niż pojemność zbiorniczka wyrównawczego należy odpowietrzyć układ chłodzenia.

To może być zaśniedziały przycisk klapy. Można go wyczyścić i będzie działał dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, szwagier24a napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 <czerwona> - Prezes 

Możliwe, że auto ma więcej km, kupiłam go jako sprowadzony. A ta awaria z alternatorem stała się po przejechaniu przez mega głęboką kałużę, zresztą nie raz (mam żłobek gdzie trzeba jechać polną drogą). Co do lubryfikatora to jest na niego zbiornik więc dolewam. 

8 godzin temu, jabrze napisał:

Samochody z LPG często mają nieszczelną instalacje chłodzącą silnik i w związku z tym są ubytki płynu. Warto to sprawdzić, czy jest stan, a jeśli trzeba będzie uzupełnić więcej niż pojemność zbiorniczka wyrównawczego należy odpowietrzyć układ chłodzenia.

To może być zaśniedziały przycisk klapy. Można go wyczyścić i będzie działał dalej.

Super, przekaże uwagi mechanikowi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, maggi104 napisał:

Super, przekaże uwagi mechanikowi. 

Każdy gazownik o tym wie. Czujnik temperatury płynu to podstawa w określeniu dawki wtryskiwanej dla zachowania optymalnego spalania we wszystkich samochodach benzynowych. 

Zachwiania to problemy z wolnymi obrotami po rozgrzaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie.

Sytuacja wygląda następująco, auto przestało gasnąć, obroty w miarę się uspokoiły, ale... Przy odpalaniu na zimno, np po nocy słychać ostatnio (kilka dni) taki terkot silnika i jednorazowo wylatuje chmura białego dymu. Potem jest już ok. Nie wiem, czy to wina paliwa (benzyna zatankowaną ostatnio na jakiejś podrzędnej stacji, nie było wyboru), czy znowu jakaś awaria. Auto było u mechanika, przepustnica sprawdzona, powiedział, że była ok. 

Najgorszy problem, że mam w mieście średnich mechaników, a jeszcze jak zobaczą dziewczynę, to wcisną wszystko. Z gazownikami to już w ogóle lipa.

Ps. Bagażnik sam się naprawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!