Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od kilku dni zauważyłem, że podczas jazdy wskaźnik temperatury potrafi z dwóch kresek (z połowy) spaść do jednej. Najczęściej jest to widoczne podczas jazdy pod małym obciążeniem silnika i ze stałą prędkością. W związku z tym sprawdziłem następujące rzeczy:

Megane III 1,6 2015r przebieg 80 tyś bez LPG
- płyn i pompa wody wymienione ok 8tyś km temu
- brak błędów po sprawdzeniu vgatem z torque lite

- wskazania temperatury:

I kreska zapala się przy 50stopniach
II kreska zapala się przy 80 stopniach

Podczas jazdy: temperatura waha się pomiędzy 78-82 stopnie. W przypadku gdy obserwuje spadek z 2 na 1 kreskę wynosi 75 stopni i za chwile wraca do 80 (II kreska się pojawia znowu)

Na postoju: temperatura wynosi ok 82-83 stopnie. Zwiększam obroty żeby podnieść temperaturę i rośnie do 96 stopni po czym włącza się wiatrak i zbija ją poniżej 90 stopni

- węże:

do 88 stopni ciepły jest wąż idący od strony ściany grodziowej do termostatu. Przy 88 stopniach termostat puszcza obieg i ciepły robi się wąż od termostatu do chłodnicy (ten na górze, ten idący od dołu wydaje mi się, że wcześniej się robi ciepły) 
Testy przeprowadzałem w temperaturze zewnętrznej ok 10 stopni.
Dodam że:

- samochód dobrze grzeje i z nawiewów leci ciepłe powietrze
- nie zauważyłem ubytku płynu
- termostat nie ma wycieków i wygląda na szczelny

Pytanie. Czy temperatura robocza wynosząca 80 stopni jest poprawna? Jakie Wy macie wskazania temp. płynu
No i czy powinienem się zainteresować wymianą termostatu

Proszę o wypowiedź osób, które miały podobne obserwację, znają temat lub same sprawdzały temperaturę ponieważ przegrzebałem Internet i dużo ludzi wypowiada się, że w passacie temp. zawsze wynosiła równe 90stopni i tak powinno być. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem przekonany, że wszystko stanowi całość z obudową termostatu. W takim razie czy wystarczy zmienić czujnik czy nie bawić się i wymienić całość? 

Przy okazji, czy wymiana czujnika jest prosta? Tz. Czy po wyjęciu zachodzi tyle płynu że układ wymaga odpowietrzania? 

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt ci nie powie czy wymiana samego czujnika wyeliminuje problem, myślę, że takiego jasnowidza tu nie ma.

Czujnik pod spodem ma oring a jest zabezpieczony zawleczką, którą wyciągasz i podmieniasz.

Nie pamiętam czy odpowietrzałem, ale jakby co to masz zaraz obok jeden z odpowietrzników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Quentin88 napisał:

Adrian a nie jest przypadkiem tak sytuacje zdążają się w chłodnej temperaturze w momencie gdy odpuścisz gaz? taki drobny spadek temp wydawałby sie w takim przypadku normalny ?

Wczoraj właśnie podczas jazdy o tym pomyślałem. Poczekam, aż się zrobi ciepłej i sprawdzę ponownie bo termostat wydaje się pracować prawidłowo i na grupie z tego co czytałem sporo ludzi ma temp. 80 stopni podczas jazdy. 

 

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

I jak, udało się wyeliminować to zjawisko? Mam bardzo podobnie i ten sam silnik. Szybko pokazuje się pierwszy kwadracik, po jakimś czasie drugi, ale po niedługiej chwili spada z powrotem na pierwszy. I mogę jeździć potem długo i nie wskakuje na drugi kwadrat, jeśli nie jest gorąco na zewnątrz. Dopiero jak się zatrzymam, silnik pochodzi trochę na luzie, bez chłodzenia powietrzem, wtedy wskakuje na drugi i już nie spada w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!