Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam renault megane 1.6 16v 2002r nie startuje wentylator chłodnicy. Po odpięciu czujnika temperatury brak reakcji, zwarcie drutem przekaźnika wtedy startuje, bezpieczniki ok, wymuszenie pracy wentylatora komputerem-startuje. Teraz pytanie czy l i ll bieg są od siebie zależne? Bo w klimatyzacji nie mam czynnika. Dziękuję pozdrawiam 

Edytowane przez jarko85
Pomyłka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • jarko85 zmienił(a) tytuł na Wentylator chłodnicy

Wentylator I i II stopnia załączany jest przez;

    1/ czujnik płynu chłodzącego ,

          lub

    2/ presostat - przez załączenie klimatyzacji ;

        a/ niezależnie od temperatury płynu chłodzącego,

        b/ załączający I lub II bieg wentylatora w zależności od ciśnienia w układzie,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz czynnika to normalne, że wentylator nie startuje. Włączy się na pierwszy bieg dopiero wówczas gdy temperatura wody osiągnie ponad 90 stopni. Drugi bieg włączy się po przekroczeniu 100 stopni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, jarko85 napisał:

Problem w tym że ten od chłodnicy się nie włącza

Z tego co pamiętam jest jeden wentylator, wspólny dla chłodzenia wody i skraplacza klimatyzacji. Rozumiem, że silnik osiąga bardzo wysoką temperaturę a wentylator nie startuje?

Bieg pierwszy i drugi są od siebie niezależne. Masz dwa przekaźniki sterowane komputerem silnika. Po włączeniu zapłonu do cewek przekaźników powinno dochodzić 12 V a sterownik silnika włącza odpowiednie prędkości podając masę do obwodu cewek załączających przekaźnik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jarko85 napisał:

Na przekaźnikach jest prąd ponieważ po przekręceniu zapłonu przekaźnik cyka a po zmostkowaniu pinów wiatrak odpala. 

W megan I czujnik temperatury ma 3-piny; 

Należy sprawdzić ;

   - ciągłość przewodu od czujnika do ecu,

   - czystość styku wtyczki czujnika oraz styków przy ecu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przerabiałem temat wentylatora w mojej starej Megi.Wymieniałem obudowę termostatu razem z czujnikiem temperatury z powodu pęknięcia .Po wymianie zaczeły się schody ze wskazaniami temperatury.Odpowietrzony wzorowo i lipa.Wymieniłem czujnik temperatury na stary originalny i kilka dni było w miarę ,ale dzisiaj zaczeły się schody-temperatura zaczeła dochodzić do maksa.Żeby było ciekawie ,im więcej włączyłem odbiorników prądu tym temperatura szła wyżej .Wentylator się nie załączał.Podejrzenie padło na masę,więc bateria aut,poodkręcałem kabel masowe łączący kleme z nadwoziem oraz silnikiem ,przeczyściłem ,poskręcałem od nowa i jest cacy.Temperature pokazuje tak jak powinn-połowa skali ,po dobrym dogrzaniu i dalej lekko ponad połowe i włącza się wiatrak na pierwszy bieg.Czyli zgodnie z literą prawa .W kwestii czujnika temperatury to u mnie jest 4-ro pinowy.

Edytowane przez kisand
Uzupełnienie .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!