Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Automatyczna skrzynia - brzęczenie pod maską - pozycjoner?


rasoir0591

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

szukałem trochę na forum i w necie, ale nie znalazłem dokładnego rozwiązania. Posiadam od niedawna Renault Megane II raczej PHI (2004 rok 2.0 benzyna) z automatyczną skrzynią biegów. Do wczoraj wszystko było ok, ale pojawił się dziwny brzęczący dźwięk z pod maski. Coś takiego jak tutaj:

To nie jest raczej zwarcie i pojawia się jak ustawię skrzynię na D lub R. Znalazłem na innym forum, że należy poprawić pozycjoner. Czy to jest tego objaw? Jak go "poprawić" i gdzie się znajduje?
Z góry dzięki za wszelkie schematy, linki itd :) Ew. podpowiedź po jakich tagach szukać odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zobaczyć ustawienie pozycjonera. Jest od przodu zaraz za miska. Do tego trzeba spuscic olej ale nie bardzo wiem jak go regulowac. Regulowanemu linkę ale to nic nie brzeczalo.  Mi to bardziej pasuje na zawór. Nie szarpie przy redukcji na którymś biegu czy coś? Przy dodaniu albo odcięciu gazu? Generalnie te skrzynie zawsze cicho brzęczą. Ale obecna jest chyba cichsza jak moja poprzednia skrzynia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę nim krótko i nie zauważyłem, żeby szarpał albo coś dziwnego działo się ze skrzynią. Jak mu wcisnę to zmienia lekko biegi i jak powoli dodaję gazu też. Przed kilkoma dniami tego nie było, czyli to może być elektrozawór?
Znalazłem na innym forum https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2603013.html ten temat, ale brak informacji jak to wyregulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy tego nie ustawiałem. Ale tak jak mówiłem wybierak jest w lewym górnym rogu miski. Miska tutaj jest pionowo od przodu auta trzeba przed robota spuścić olej. Uwaga bo tutaj jest korek w korku. Po odkręceniu korka jest w środku rurka ustalająca poziom na klucz imbus chyba lub 8 nie pamiętam. Przy wlewaniu oleju się wlewa troszkę więcej i potem odkręca tylko pierwsza śrubę aby splyna nadmiar i robimy to na pracującym silniku. Te skrzynie raczej szarpią przy redukcji i to delikatniej np z 4 na 3. Co do zaworów to jest 6 małych od biegów plus zawór lockup i najważniejszy regulujący ciśnienie. Zawory regulujące  dojeżdżają około do 200tys szczególnie gdy nie był wymieniany olej. A zwory od biegów to roznie. Nie są szczególnie drogie i skomplikowane w wymianie. Gdzieś mam rozpiskę który zawór pracuje przy którym biegu. Nie wiem jak z softem ale prawdopodobnie była zmiana producenta zaworów bo w swoim 206 miałem opcje zgodność z borgwarner ale w 307 tego nie mam. W peugotach jest ta sama skrzynia tylko nazywa się al4 i ma dodatkowo tryb sport.

 

Mam taką skrzynie na palecie to wrzucę później zdjęcie dla zobrazowania miski itp.

 

Przepraszam pomyliłem się. W środku pod miska jest taki ząbek z zapadka. Ale jest możliwość regulacji od góry. Zobacz na zdiecia. Szczególnie to od góry. Tam jest możliwość regulacji. Możesz spróbować. W peugeocie mam do tego dostęp wyciągając filtr powietrza. 

IMG_20220806_170953.jpg

IMG_20220806_170943.jpg

IMG_20220806_170943.jpg

IMG_20220806_170940.jpg

Edytowane przez halas2
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za zdjęcia!
Próbowałem regulować pozycjoner, ale nawet niewielka zmiana spowodowała problem z wrzuceniem biegu. Więc odpuściłem.

Dotykałem w miejscach dostępnych pozycjoner, linki ale nie czuć drgań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego mówiłem że mi po pasuje na elektrozawór. Jak jest cały czas to raczej evm czyli regulujący ciśnienie w skrzyni. Ale jak chodzi płynny to czy jest sens to ruszac? Zawór około 500 plus olej plus twoja robota. Sprawdź przy okazji poziom oleju przed jaka jakąkolwiek robotą. Spotkałem już taką skrzynie zalana nie tym olejem i z zbyt dużym poziomem. Niby chodziła ale przy ruszaniu pod górkę wpadała w tryb awaryjny i skończyło się wymiana właśnie zaworu evm

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak przy wymianie:)

Odpalasz auto odkręcasz korek spustowy i ma wypłynąć nadmiar. Jak nic nie poleci to albo jest dobrze albo za mało. Wtedy dolewasz od góry 200-300ml i powtarzasz procedurę. Ważne info zakręcać korek spustowy przed zgaszeniem auta:)

Olej do tej skrzyni idzie ten https://allegro.pl/kategoria/plyny-eksploatacyjne-oleje-przekladniowe-18929?string=mobil atf lt 71141

Na pewno nie czerwony dextron i tym podobne.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wymianę statyczna kup 4 litry. 3,5 gdzieś idzie na wymianę. W sumie nie zaszkodzi. W moim peugocie ktos już wymieniał przedemną. Ale wymieniałem olej znajomemu w clio przy przebiegu 195tys i było błoto a nie olej:)  Czujniki od stopu i abs sprawne? nic się na desce nie świeci?

 

Kiedyś jak mi padł czujnik stopu to zwierałem przewody bo nie chciała puścić blokada od P a następnie się okazało ze skrzynia nie zapina lockup.

 

Jakieś 2 tygodnie temu padł mi czujnik od abs to taki wolny start skrzynia miała, słabej ciągnęła i 1 wrzucała z szarpnięciem dopiero po zatrzymaniu auta. W skrzyni był wtedy bład prędkości auta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam błędów na masce, właśnie wyjąłem czujnik stop i sprawdziłem przejścia miernikiem jest. Zobaczę czujnik ABS ale one zadziałały przy hamowaniu. 

 

Znalazłem wypięty czujnik od ABS - nic nie było tam robione, ale spinka jest zardzewiała w tak leciwym autku. Podpięte, pozycjoner sprawdzony (swoją drogą gdyby ktoś szukał to trzeba multimetrem mierzy oporność i przy ustawionym N, z włączonym silnikiem ma być 0 omów). Skrzynia ciągnie, ale nada zdarza się, że zrzuci na światłach 1kę i rozsprzęgli, ale za to od razu wraca na bieg. Sprawdziłem poziom oleju (odkręcony korek, włączone autko poleciała odrobina oleju - dolałem litr i zlałem aż zaczęło kapać) jest ok. Najprawdopodobniej brzęczy od dołu czujnik ciśnienia oleju?

Możliwe jest też to, że elektrozawory brzęczą bo jest słaby styk w kostce od sterownika hydraulicznego (jeśli mylę nazewnictwo popraw) jednak jak pisałem na PW nigdzie nie mogę znaleźć dokąd idzie wtyczka od niego.\

 

@edit

Korzystając z Twoich zdjęć możesz mi powiedzieć co to jest na strzałce po lewej i gdzie idzie tamten kabel?

 

skrzynia.jpg

Edytowane przez rasoir0591
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!