Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stukanie na nierównościach i postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! 01 czerwca robiłem przegląd i diagnosta wyczuł bardzo delikatny luz na lewym sworzniu wahacza ale taki żeby się nie przejmować dopóki nie zacznie być słychać stukania. No i pojawiło się stukanie dla mnie słyszalne z lewej strony z przodu oraz dla mechanika również z tej samej strony. Słyszalne było podczas jazdy z niewielką prędkością po nierównościach (kostka brukowa). No więc stwierdziłem że to ten sworzeń ale żeby to potwierdzić pojechałem do tego samego diagnosty. Nagle się okazało że sworznie są ok ale jest deliaktny luz na prawym łączniku stabilizatora... kupiłem i sworznie i łączniki i pojechałem do mojego mechanika. Ściągnął koła zaczął go całego trzepać łomem itp. i stwierdził że nigdzie nie ma luzu, ani po prawej ani po lewej (jedyny luz występuje na gumie stabilizatora który nie powodował by stukania, tak mi powiedział) wybił końcówki drążków i też bez luzów, półosie ponoć sprawdził i też zero luzów, na drążkach kierowniczych i maglownicy tak samo. Sprężyny oglądał i są całe. Amortyzatory wymieniane z poduszkami itp. jakieś 20 tysięcy km temu (faktura z 2019). Ich skuteczność na SKP w normie i podczas testu amorków żadnego stukania dziwnego ani nic nie było więc amortyzatory i ich poduszki zostały wykluczone. Jedyne co to amortyzatory z tyłu mam na 100% do wymiany (50% skuteczności i czuć że już nie tłumią jak należy). Mechanik mój powiedział że mi nic nie wymieni żeby nie naciągać mnie na kasę i nie ma pojęcia skąd może być to stukanie które też słyszał gdy jechał ze mną jako pasażer. Zauważyłem też takie coś, auto zaparkowałem, silnik odpalony i robię krótkie ruchy kierownicą lewo/prawo i słyszę delikatne stukanie, praktycznie taki sam dźwięk jak wtedy na nierównościach, przy zgaszonym aucie tak samo. Wydaje mi się też że to stukanie podczas jazdy słychać bardziej w momencie gdy na nierównościach jadąc robię ruchy kierownicą mniejsze lub większe ale to już może być jakieś złudzenie moje. Czy ktoś ma jakiś pomysł? Trochę denerwuje to stukanie i chciałbym temu zaradzić.

 

Kwestia jeszcze jedna co zauważyłem ale nie wiem czy to łączyć z tym stukaniem. Jazda na wprost, np. 60km/h lekki ruch kierownicy w prawo i prawidłowo wraca sama do pozycji 0, lekki ruch kierownicy w lewo i nie wraca całkowicie do pozycji 0, zostaje lekko skręcona w lewo na tyle że auto nadal zjeżdża na lewą stronę. Muszę sam nią wrócić na wprost ale robię to bez żadnych oporów. Ogólnie na samej kierownicy nie czuć żadnych stuków ani wibracji pracuje delikatnie bez oporów, auto nigdzie nie ściąga prowadzi się jak po sznurku, jednym palcem mogę operować kierownicą i auto reaguje na jej najmniejszy ruch.

Edytowane przez Sadam49
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, elf napisał:

łożyska były również wymienione lub dokładnie sprawdzone :rolleyes:

Według faktury (robił ten serwis poprzedni właściciel, ale faktura prawdziwa i faktycznie można się doszukać że było to wszystko ruszane co pokazuje faktura) łożyska również wymienione.

 

Ogólnie to zakres napraw w przypadku przodu wskazuje na: "wymiana kolumn McPhersona przód (amortyzatory, sprężyny, poduszki z łożyskami oraz odboje i osłony), wymiana łączników stabilizatora przód"

Użyte części:

 Amortyzator x2 (KYB339724)

Sprężyna x2 (LS4072985)

Poduszka kolumny McPhersona x2 (KYBSM1535)

Zestaw montażowy amortyzatora (KYB912024)

Łącznik drążka stabilizatora x2 (16-16 060 0008/HD)

 

Wykonana też wtedy została geometria (PMPG Pomiar geometrii + regulacja)

 

W pierwszym poście babola zrobiłem a chodzi o to że mój mechanik sprawdzał dodatkowo czy jest luz na półosiach nie na przegubach jak napisałem Ja. Oczywiście luzów nie stwierdził. Jedyny luz ale nie wielki na gumie/gumach stabilizatora.

Edytowane przez Sadam49
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać jak znajdziesz przyczynę. Mam podobnie i te same części wymienione rok temu.

Wydaje mi się że słyszę to na dole po środku z kabiny. Zastanawiam się nad półosią. 

Ale już byłem w trzech miejscach i niby wszystko ok. W ciemno nie będę wymieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, krzyżak sprawdzony i według mnie luzu nigdzie nie ma, smar też był więc wyschniety nie jest. Z tego co wyczytałem gdyby krzyżak miał luzy to na 95% stukanie byłoby czuć na kierownicy również. Nie dawało mi to spokoju więc leciałem dalej i wymieniłem łączniki stabilizatora na własną rękę. Teoretycznie wytrzymują one 15-20 tysięcy km więc również teoretycznie nadawały się już do wymiany tym bardziej że diagnosta stwierdził na jednym z nich mały luz.

 

Po wymianie (mam nadzieję że to nie efekt placebo) stukanie które wcześniej mnie wkurzało zniknęło. W mieście mam kilka ulic którymi często jeździłem i stukanie było mocne, po wymianie przejechałem się nimi i cisza. Zrobiłem ok. 30km różnymi drogami również takimi z nierównościami i cisza. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!