Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik prędkości silnika - jaki i gdzie, wydajność katalizatora


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

po odczytaniu błędów Carscannerem i zwykłym OBD mam błąd P0720 i P0420. Pierwszy jest prawie cały czas, gdzie znajdę ten czujnik w aucie i czy ktoś zna nr tej części, żebym mógł zamówić nowy?

Drugi błąd P0420 - auto nie kopci, błąd najczęściej pojawia się w trasie (zapala się check i kontrola service). Czytałem coś o emulatorach itd. Czyścić kata i sprawdzić czujnik czy raczej czeka mnie wymiana katalizatora?

Z góry dzięki za jakieś linki i pdfy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek: jakie auto, jaki silnik, jest gaz, jaki przebieg? W związku z wiekiem auta mogą wymagać wymiany obie sondy lambda.

P0720 to chyba chodzi o czujnik położenia wału czyli jest nad kołem zamachowym - w silniku 1.4 1.6. pod termostatem - nie widać go, ale dłonią można go wyczuć. Przykręcony na dwie śruby M6 - potrzebna mała grzechotka 1/4" z długą nasadką 10 i cierpliwość. Do czyszczenia lub wymiany - rezystancja około 270 Ohm. Lubią tam zmienić kolor piny we wtyczce i czujniku.

P0420 należy skontrolować jak wyglądają odczyty z drugiej sondy lambda, sprawdzić jej grzałkę, świece, cewki.

Nie będzie kopcić - to nie VW czy Opel albo ford.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj fakt:

To jest Megane II Silnik 2.0 benzyna (bez gazu), 2004 rok, skrzynia automat DP0. Przebieg 145tys (niemieckie dokumenty potwierdzają ~140tys, ale nie wydaje mi się coś).
Też myślałem o czujniku położenia wału, ale widziałem na allegro takie https://allegro.pl/oferta/czujnik-predkosci-impulsator-renault-espace-megane-8875965066 i zastanawia mnie czy to nie jest to.
Sprawdzę odczyt PyClipem? Świece sprawdzę na dniach pewnie, a jak sprawdzić cewki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Trochę mnie nie było, w większości uporałem się z problemami typu sworznie, drążki i końcówki, tarcze i klocki przód. Do tego poleciały świece - zamontowałem oryginalne renault.
1. Czy ktoś wie jak sprawdzić w pyclip odczyt z pierwszej i drugiej sondy?

2. Sprawdziłem wtyczkę drugiej sondy lambda i spryskałem kontaktem ale wywala teraz problem z P0136 HO2S 2 bank 1 zwarcie - sprawdzałem to dwa razy już (odpięcie, wpięcie, pryskanie kontaktem) więc sonda chyba do wymiany, BOSH czy NGK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.08.2022 o 13:18, rasoir0591 napisał:

czy raczej czeka mnie wymiana katalizatora?

Po 140 kkm? On wytrzymuje 4 razy tyle na samej pb.

Pracę sond najlepiej sprawdzić na wykresach w Torque. Gorący silnik; wolne obroty i parę sekund grafiki. Prędzej sprawdź miernikiem, czy drugą sonda ma na grzałce sondy 12V i czy grzałka ma rezystancję zbliżoną do 10 Om.

Oczywiście sprawdzasz również, czy jeden z zacisków grzałki nie zwiera do masy samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!