Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

akumulator start- stop - możliwe wsadzenie zwykłego?


Rekomendowane odpowiedzi

EFB to akumulatory dedykowane do S&S, ze względu na ich zdolność do oddawania często dużych prądów rozruchowych w krótkich odstępach czasu jak również zdolność przyjmowania ładunku podczas hamowania silnikiem. Oczywiście zwykły akumulator też to potrafi, ale szybciej ulegnie zużyciu - straci pojemność, szybciej będzie spadać napięcie podczas obciążenia.

EFB ze względu na swoje właściwości powinny być bardziej żywotne niż zwykłe akumulatory. Samo wyłączanie S&S wiele nie zmieni bo jedynie zmieni się strategia ładowania akumulatora czyli nie będzie priorytetem doładowywanie akumulatora, ale i tak będą występować piki napięcia podczas hamowania silnikiem, na które zwykły akumulator nie jest przygotowany.

Jeżeli zdecydujesz się na zwykły daj znać po np.: roku czy nadal na nim jeździsz. Mnie kiedyś będzie czekać wymiana akumulatora i dylemat z tym związany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze,,, to jest loteria kiedy się wyłącza, latam zwykle klima jest to się sam nie wyłacza, zimą jak jade nim czasem do pracy (bo mam 2 auto służbowe ) to się czasem nie zdąży nagrzać na tyle by się wyłaczyć a czasem już niedługo po opaleniu i przejechaniu kawałek się wyłącza mimo że jest zimny .

 

obecnie mam bannera AGM i z nim go kupiłem czyli ma już napewno 1,5 roku:P     ale myślę że dłużej...facet go kupił z belgii w 2019 i raczej nie kładłby bannera.

 

No bardziej mnie zajmuje kwestia na ile te alternatory pod start i stop generują dużo większe prądy...ktoś mi mówił w sklepie z akumulatorami, że chodzą na prądzie stałym i się przez to nie nadają (ale coś w to nie wierzę).

 

bardo mnie dererwuje cały ten system i dobrze że jest choć guzik - to mam poczucie jednak ze mogę mieć namiastkę decyzyjności w tym zakresie:)

 

aku na razie daję radę, ładuje trzyma moze być. ale podładowuje go dosyć czesto co 2 tygodnie bo auto mam raczej na weekndy i trasy i jako drugi.

 

Szukam opinii czy ktoś ma zwykły i mu się sprawdza jakby wytrzymał zwykła 3 lata to juz sukces

Edytowane przez lepio126
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, lepio126 napisał:

Szukam opinii czy ktoś ma zwykły i mu się sprawdza jakby wytrzymał zwykła 3 lata to juz sukces

Zobacz;   Problem z rozruchem i powarkiwanie na biegu jałowym - Mégane III 1.6 dci

Samochód ma odłączoną kostkę S&S oraz inteligentnego ładowania na klemie ujemnej,

   - ładuje stałym napięciem 14.1-14.2V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, lepio126 napisał:

czy ktoś ma zwykły i mu się sprawdza jakby wytrzymał zwykła 3 lata to juz sukces

W mesiu zastąpiony AGM na zwykły Bosch S4  wytrzymał dwie zimy. Był to sukces, bo wtedy AGM był pod zamówienie i  kosztował znacznie ponad tysiąc złotych. Zmieniony został przewód połączeniowy między alternatorem i akumulatorem na znacznie mniejszy przekrój.

Dla EFB  prąd ładowania jest mniejszy od AGM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!