Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana akumulatora Megane 3 1.6dci AGM czy EFB


Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczór.

 

W czerwcu zeszłego roku przy zakupie megane 3 1.6 dci 2014 poprzedni właściciel (czytaj handlarz) umieścił w nim nowy aku Centra EFB 70Ah 760A.

Niestety po tym czasie czyli niecałe 1.5 roku rozruch jest mniej żwawy, auto nie pali na dotyk. Start stop działa raz na jakiś czas. Ładowanie z alternatora sprawdzałem miernikiem na klemach na biegu jałowym 13-14V. Test obciążeniowy wykazał 65%. Zakładam, że w tej wersji dedykowany AKU to wersja AGM, tym bardziej że po rozkodowaniu VIN w systemie jest obecny Energy Smart Management. Przed testem obciązeniowym podładowałem aku 6 godzin ładowarka ULGD w trybie AGM.

 

Pytania:  Aku EFB powoli dokonuje żywota? coś zdecydowanie za szybko

               Handlarz nie skonfigurował w can clipie nowego aku tylko wyjal pierwotny i zamontował EFB? zła konfiguracja?

               Zastanawiam się nad zakupem AGM. Wystarczy wymiana? Jakaś procedura w can clipie jest konieczna?

 

Serdecznie z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Melman1980 napisał:

Niestety po tym czasie czyli niecałe 1.5 roku rozruch jest mniej żwawy, auto nie pali na dotyk.

Start stop działa raz na jakiś czas.

I/  Wcale nie musi być to wina akumulatora,

II/ Żeby S&S działał - musi być spełniony szereg czynników np. ;

    1/ S&S działa > 1C powyżej zera,

    2/ odpowiednia temperatura silnika,

    3/ właściwy poziom naładowania akumulatora,

    4/ każde niedomaganie silnika powoduje wyłączenia systemu S&S;

        - np.; spalona świeca żarowa, uszkodzona sonda lambda, zapchany egr,

11 godzin temu, Melman1980 napisał:

Zakładam, że w tej wersji dedykowany AKU to wersja AGM, tym bardziej że po rozkodowaniu VIN                                                        - w systemie jest obecny Energy Smart Management.

III/ Energy Smart Management to system polegający na tym że ;

       a/ podczas gwałtowniejszego przyśpieszania, następuje odłączaniu ładowania akumulatora ,

             - spadki poniżej 13 V spowodowane są zasilaniem układów tylko z akumulatora podczas przyśpieszania,

       b/ podczas hamowania silnikiem;

             - akumulator jest ładowany większym napięciem nawet 15,5 V,

       c/  przez większość okresu;

            - masz ładowanie 13,2- 13,8 V wynikające z normalnej jazdy ze stałym obciążeniem,

11 godzin temu, Melman1980 napisał:

 Handlarz nie skonfigurował w can clipie nowego aku tylko wyjal pierwotny i zamontował EFB? zła konfiguracja?

IV/ Po wymianie akumulatora na nowy w megan III pojawia się komunikat ;

        - czy założono nowy akumulator ?

        - należy zaznaczyć, że Tak - i to wszystko

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Użytkuję megi z tym silnikiem więc podpowiem. Fabryczny akumulator miałem : Renault Nissan firmy Exide /made in Spain/ - L3 EFB 70Ah 720A.

W 2020r po sześciu latach akumulator padł. Obecnie mam również firmy Exide : EFB carbon bost 2.0, 70Ah 720A. Po wymianie akumulatora lub odłączeniu, każdorazowo komputer zapyta czy wymieniono aku na nowy. Nic więcej, nie trzeba konfigurować clipem. Co do rozruchu to może nie wina akumulatora. U mnie powodem słabszego rozruchu były świece żarowe. Dwie były spalone. Po wymianie auto znowu pali na dotyk.

 

Edytowane przez babus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator wymieniony przy ok.150 tys km przebiegu, 6 lat. Jazda mieszana. Chociaż ja mam tak, że mogę miesiąc jeździć wokół "komina", a później w dwa - trzy dni zrobić 1000 km w trasach. Co do start - stop, to praktycznie 100% jazda z wyłączonym systemem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!