Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie odpala - 1,9 dti


arkadius_75

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jest problem z odpaleniem meganki 1,9 dti 1999 lift (Ph 2 ), mianowicie, wcześniej nie chciała odpalić po dłuższym postoju, tylko na plaka, jak już odpalił  nie było problemów z ponownym uruchomieniem , wstawione zaworki zwrotne przed i za pompą, problem powrócił po paru dniach. W tej chwili nie ma sposobu na odpalenie, rozrusznik kręci ,czasami coś strzeli jak w "gażniku" ,nawet plak nie pomaga , na wtryskach ropa się pojawia, więc pompa raczej podaje. Zauważyłem jedną zależność, w momencie gdy odpalała , po włączeniu zapłonu z komory silnika dochodziło takie jakieś brzęczenie i cichło po odpaleniu, w tej chwili jak żuciła palenie  tego dżwięku nie ma. Nie mam zielonego pojęcia co jest przyczyną , co sprawdzić. Jakieś pomysły , proszę o pomoc.

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak ciśnienia z pompy. Ropa może się pojawia, ale w niewłaściwej proporcji. Musi być rozpylona, a nie wlana. Zaworki dodatkowo utrudniają ( zmniejszają) ten proces - zlikwidować je i pomyśleć o zmianie lub regeneracji pompy (uwaga na synchronizację). Fajny, prosty silnik, gdzie podstawą jego pracy jest ta pompa. Już prędzej miałeś problem z zaciąganiem paliwa z baku - było zapowietrzenie się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Nie odpala - 1,9 dti
25 minut temu, arkadius_75 napisał:

 z powodu nie równej pracy i szarpaniu na wyższych biegach przy niskich obrotach

 Samochód musi sam zapalić, a problemy uwydatniają się przy wolnych obrotach. Pompiarz już Ci o tym wspominał. Przy zapalaniu plakiem mógł przeskoczyć pasek. To się robi umiejętnie w dwie osoby. Samemu znajomy załatwił 1,9 dCi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że to nic poważnego,  ale intryguje mnie to brzęczenie,  a właściwie jego brak,  bo jak brzęczało to odpalał,  nie mogę namierzyć  co wydawało ten dźwięk,  może jakiś elektrozaworów,  może w tym tkwi przyczyna 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.09.2022 o 15:14, arkadius_75 napisał:

Zauważyłem jedną zależność, w momencie gdy odpalała , po włączeniu zapłonu z komory silnika dochodziło takie jakieś brzęczenie

Na pompie wtryskowej jest elektrozawór sterowany immobiliserem który pozwala na przepływ paliwa do pompy. Po włączeniu zapłonu musi mieć zasilanie. Zasilany jest 12 V i dochodzi do niego jeden przewód. Ale czy on brzęczał to tego nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że ten elektrozawór rozbierałem,  jest tam sprężynka i coś w rodzaju tłoczka, po przekręceniu sytacyjki na zapłon ( nie rozruch ) ten tłoczek się rusza , wiec chyba sprawny, wydaje mi sie ze brzeczenie wydobywało się z czegoś innego, raczej nie z pompy,  ale gdzieś z jej okolic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!