Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jakie świece żarowe do 1.5 dci 110km silnik k9k846


szczepan520

Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego świece 4,4V czyli GN110 dostają 12V przed uruchomieniem(szybkie nagrzewanie wysterowanie świec 100%). Następnie podczas kręcenia rozrusznikiem jest 50% wysterowania czyli jakieś 6V może nawet nie całe poprzez spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem. A po uruchomieniu wysterowanie jest około 20% i trwa gdzieś do 3 minut w zależności od temperatury zewnętrznej lub od temperatury powietrza zasysanego :). Ten punkt z strony bery w sumie o niczym nie mówi. Przy niskim ciśnieniu sprężania też będzie niska temperatura zapłonu. A ten silnik który i tak ma obniżone ciśnienie sprężania do +10 stopni chodzi dobrze bez świec. Osobiście polecam wykręcić i zobaczyć jak grzeją. Wtedy będzie i symbol widoczny oraz czy rzeczywiście mamy żar przed kręceniem rozrusznikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

halas miałeś racje ze w katalogu beru nie ma tego silnika 846 w lagunie3 wychodziło by że są to świece GN018 na napiec 11v musze poszukać tabliczki znamionowej silnika bo skorzystałem ze strony do rozkodowania vin i pokazało kod silnika 846 teraz szukanie tabliczki znamionowej pozostało bo poprzedni gamoń właściciel zamiast kupić takie co były (janusz biznesu ze swoją działalnością gospodarczą) oszczędził na świecach żarowych po 20 zł porażka wymiana co 80tys km a ten oszczędzał pajac parkował w ogrzewanym garażu to i nie widział że jest problem przyszły chłody pod chmurką i wyszło szydło z worka

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: 

Przerwij czasem ten słowotok odpowiednim znakiem przestankowym. Zacznij nowe zdanie z wielkiej litery.  - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowy katalog Beru, uwzględniający silniki K9K 846 w L3 jest tutaj:

https://bit.ly/2PrCe3R

co do świec to najbardziej prawdopodobne są GE110 na 4,4V ale mogą też być GN018 na 11V. Założenie świec 11V do układu 4,4V – będzie słabo grzało (ale rozżarzy się). Założenie świec 4,4 do układu 11V spowoduje co najmniej upalenie bezpiecznika a w najgorszym razie sterownika. U siebie nie wiem co zostało założone a najgorzej że nie mam tego co było założone w fabryce, także szykuję się na rozbiórkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałem wczoraj do gościa smsa i powiedział że świece febi są dobrymi zamiennikami bo tak mu powiedzieli w serwisie to poprosiłem  go o zdjęcie starych świec beru które były w silniku miałem kiedyś bmw e39 i był problem z czujnikiem położenia walu wiec kupiłem dobry zamiennik i lipa błędu nie pokazało a auto nie odpalało dopiero chłopaki na forum podpowiedzieli że żadne zamienniki tylko oryginał wiec oddałem zamiennik kupiłem oryginał i silnik odpalił od strzała wiec wychodzę z założenia ze jak są beru to maja być beru o tych samych parametrach nie inne. Tak samo jak mówią ze jak silnik ma duży przebieg zalej gęstego oleju no pięknie to się sprawdzało w polonezach żukach i w fiatach na gaźniku fakt ze tamte oleje to były oleje mineralne dlatego te silniki robiły max 100tys przebiegu i remont w nowych to się może źle skończyć jeżeli producent zaleca taki olej to taki mamy lać  nie żaden inny mimo ze przebieg duży. Powiedzcie mi jeszcze jena rzecz gościu wstawił przepływie od clio3 czy czasem nie powinno być typowo pod lagune pod konkretny silnik ?? czort wie co to za clio i z jakim silnikiem. Da rade tą przepływie jakoś sprawdzić błędów nie mam na kompie

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: 

Przerwij czasem ten słowotok odpowiednim znakiem przestankowym. Zacznij nowe zdanie z wielkiej litery.  - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurza twarz chłopaki dziwne to jest według catcar i numerów oem wychodzi na 4,4v wychodzi że swieca żarowa denso by była ok ale beru wychodzi że nie bo numery oem już są inne ??? 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: 

Przerwij czasem ten słowotok odpowiednim znakiem przestankowym. Zacznij nowe zdanie z wielkiej litery.  - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie byłem w garazu wykreciłem jedną swiece i wygląd zamiast ołówka to scienty nie zaokrąglony w tej febi podlaczyłem na chwile pod 12v i raczej dłuzej sie grzala bo do czerwonosci jej duzo brakowało obstawiam swiece na 100% to mój vin vf1bt1rg646555737 mało tego mechnik swiec nie posmarowal żadnym smarem skrzypiało na maxa ale poszło 

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: 

Przerwij czasem ten słowotok odpowiednim znakiem przestankowym. Zacznij nowe zdanie z wielkiej litery.  - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece polecam dokręcać na moment. dokręcamy momentem nie większym jak 14nm. Przy odkręcaniu klucz dynamometryczny też się przydaje żeby ich nie zerwać. Moment zerwania to chyba 22nm.

 

Jesteś pewny że wysłałeś dobry VIN? Na catcar nie widzę wyróżnika BT1R dla Laguny 3.

 

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece masz mieć 4,4v Ge110 z beru. Masz wkręcony zamiennik z Febi ale po numerach jest to ta świeca. Czy zamiennik działa dobrze musisz sobie odpowiedzieć sam. Ja trafiłem na fabrycznie uszkodzone beru wiec różnie z tym bywa. Ale jak pamiętam to żar ma być max do 3 sekund.Oczywiście pod warunkiem że świeca dostanie 12V i tyle ma być nim zacznie kręcić rozrusznik. Mogę nagrać filmik ale nie wiem czy dziś zdążę.

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pasuje mi ten numer 8628 cat car 1621. Te żarzenie jak wczoraj sprawdzałem to dłużej trwało niż 3 sekundy nie chciałem jej spalić ale na moje oko 5 może 6 sekund była czerwona. Rano przy rozruchu grzała świece ze 3sekundy. Kupie jednak te beru bo nie podobają mi się te świece może to być wina złego amperażu świec 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!