Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Od dwóch tygodni jestem "szczęśliwym"? posiadaczem Megi 1.4 Tce. Od wczoraj mam taki problem... Podczas jazdy w mieście nagle skoczyła na wskaźniku temperatura silnika prawie do poziomu max. Oczywiście ogrzewanie na full i jakoś dojechałem ok. 1 km. W zbiorniczku prawie nie było płynu, ale po ostrożnym odkręceniu korka płyn nagle wpłynął pod ciśnieniem do zbiorniczka i zauważyłem, że poziom był taki sam jak rano (a sprawdzam często bo ponoć w tym motorze tak trzeba). Chyba coś jest nie tak z obiegiem płynu... I czy to normalne, że po zgaszeniu silnika, wyjęciu karty i zamknięciu samochodu wentylator chłodził jeszcze z 10 minut a przestał pracować dopiero jak znów włożyłem kartę? Jakieś zabezpieczenie przed przegrzaniem? Dodam, że w poprzedniej Megi 1.6 16V nigdy czegoś takiego nie miałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jaacus48 napisał:

?Jakieś zabezpieczenie przed przegrzaniem? Dodam, że w poprzedniej Megi 1.6 16V nigdy czegoś takiego nie miałem...

Było, ale nigdy nie przekroczyłeś 130 stopni. Tak ma być. Teraz musisz odpowietrzyć układ chłodzenia. Nie możesz jeźdźić , bo wygląda to bardzo poważnie. Oby po tym zabiegu się to nie powtórzyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za opinie? Nie ma żadnych bąbli przy odkręconym korku zbiorniczka. Dziś dolałem pół litra płynu i poobserwuję czy ubywa. Mam wrażenie, że chyba trochę ubyło przez 200-300 km... Nie wiem , ale chyba nie powinno tak być, a może to od tego przegrzania, albo ta najgorsza opcja czyli już UPG...

Jabrze, jak można odpowietrzyć układ? Dam radę sam? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji, że jest nowy nabytek zrobiłbym test na zawartość spalin w płynie chłodniczym. W ten sposób odróżnimy wyciek od upg. Masz jeden odpowietrznik przy termostacie. Nakładasz na niego rurkę igielitową i wyciągasz do góry. Poluźniasz odpowietrznik i otwierasz zbiorniczek płynu. W rurce pojawi się płyn chłodniczy. Zapalasz silnik na wolnych obrotach i czekasz do zagrania. W tym czasie w rurce mogą się pojawić drobne pęcherzyki powietrza . Po ok 10 minutach zakręcam odpowietrznik i podgrzewam silnik do pierwszego włączenia wentylatora (klima wyłączona). Mogę już delikatnie podwyższać obroty. Po nagrzaniu uzupełniam płyn na max; zakręcam korek i wyłączam silnik. W trakcie podgrzewania uzupełniam płyn w miarę potrzeby. 

W normalnych warunkach pracy ciśnienie płynu wzrasta aż do 1,4 Bara. Normalny wyciek trudno zaobserwować. Jeśli jest LPG to pierwsze podejrzenie kieruję na trójniki do parownika. Kolejne w pompę płynu i chłodnice. Wytrzymał dwa tygodnie jazdy to powinno być dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Wielkie dzięki za instrukcję. Jutro się za to biorę. Wczoraj trochę delikatnie jeździłem i nic się już nie działo. Silnik się rozgrzał normalnie do 3 kwadracików chociaż to wszystko trochę trwa ale ponoć ten typ tak ma. Długo, długo tylko jeden a potem od razu następne dwa. Mam wrażenie że to wszystko się stało trochę przez moje niedbalstwo a raczej nieuwagę. Zbiorniczek płynu i te kreski min/max są bardzo dziwnie oznaczone. Chyba jeździłem z 2/3 płynu w układzie, bo na moim zbiorniczku jest stały ślad po płynie tak w okolicy minimum i myślałem, że tam płyn jest...? Wczoraj znów dolałem prawie 1 litr i wreszcie nie ubywa, nic nie syczy po odkręceniu, i się nie grzeje. Ale jutro odpowietrzam a w przyszłym tygodniu zbadam płyn bo lepiej dmuchać na zimne... Jeszcze raz wielkie dzięki i oczywiście dam znać co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jaacus48 napisał:

Wczoraj znów dolałem prawie 1 litr i wreszcie nie ubywa, nic nie syczy po odkręceniu, i się nie grzeje.

1/ Z którego roku auto???

2/ Ubytek płynu może być;

    - uszkodzona chłodnicę cieczy - jest tak małe, że wszytka ciecz wyparuje i nić nie kapie na zewnątrz,

    - nieszczelna podkładka pod termostatem,

    - skorodowana turbina - jest chłodzona cieczą,

    - korek zbiornika wyrównawczego uszkodzony,

    - wadliwe trójniki instalacji lpg,

3/ Odczytać clipem, zarejestrowane błędy a szczególnie ;

    - zbyt wysokie temperatury płynu chłodzącego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za porady. Auto z 2012 roku. Clip był podpięty parę dni temu (przed całą tą sytuacją). Czasami miga check po uruchomieniu zimnego silnika, później gaśnie. Kody błędów, które wyskoczyły to P0302 (zapłon cylindra 2- wypadanie zapłonu i P0313 - wykrycie wypadania zapłonu z niskim poziomem paliwa) czyli w/g mnie świece albo cewki, w wersji najbardziej optymistycznej? Faktycznie jeździłem na rezerwie ale nie tak, że na "oparach"... Instalacji LPG nie ma, mam zamiar założyć dopiero jak się uporam z tym wszystkim i będę pewien, że silnik jest ok.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!