Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

45 minut temu, omega napisał:

Zmiana pochylenia koła nie zmieni zbieżności tylko w przypadku, jeżeli ta odbywałaby się prostopadle do osi pojazdu.

Nie wiem po co piszesz to w moim kierunku skoro napisałem, że zmiana PK zmienia zbieżność

 

45 minut temu, omega napisał:

Niektórzy producenci podają jednak zbieżność w milimetrach. Zasadniczo dane w milimetrach odnoszą się jednak tylko do konkretnych wielkości obręczy kół i mierzy się je między obrzeżami obręczy, na wysokości środków obrotu kół.

no właśnie bardzo ważny zwrot KONKRETNYCH WIELKOŚCI OBRĘCZY KÓŁ. Dotyczy on tych wartości wyrażanych w mm. Jeśli są inne to byłeś łaskaw zamieścić tabelę, i to jest tabela korekcji wartości pomiarowych w mm aby po zmianie koła zachować właściwą zbieżność.

49 minut temu, omega napisał:

 

Oczywiście, że zmieni. 

oczywiście, że nie zmieni, trzeba tylko przeliczyć wartości pomiarowe o czym wyżej.

 

Zgłębiaj te informacje dalej ale raczej jak widzę nic z tego dobrego nie wyniknie.

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, carsik napisał:

no właśnie bardzo ważny zwrot KONKRETNYCH WIELKOŚCI OBRĘCZY KÓŁ. Dotyczy on tych wartości wyrażanych w mm. Jeśli są inne to byłeś łaskaw zamieścić tabelę, i to jest tabela korekcji wartości pomiarowych w mm aby po zmianie koła zachować właściwą zbieżność.

Yes, Yes, Yes :)

To teraz wracamy do początku wątku: Zmiana wielkości felgi, powoduje zmianę zbieżności. Zgoda już?

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, omega napisał:

Zmiana wielkości felgi, powoduje zmianę zbieżności. Zgoda już?

nie powoduje. Zrozum w końcu, że zbieżność to jest kąt pod jakim jest położone koło względem osi geometrycznej pojazdu. Jeżeli masz seryjny pojazd w którym chcesz koniecznie ustawić geometrię wg  wartości w mm to musisz mieć wszystko tak jak w warunkach zapisał producent który tą wartość podał ale w dalszym ciągu chodzi tu o to aby koła były ustawione pod odpowiednim kątem - to jest cel. Jeśli masz coś pozmieniane w kołach to musisz tę wartość w mm skorygować aby ten kąt osiągnąć. Ważne wtedy jest wielkość felgi, odsadzenie, szerokość felgi. Ale w dalszym ciągu chodzi o to aby po tych przeliczeniach wartość kąta w minutach była ta sama. I teraz od drugiej strony, jeśli już ustawisz zbieżność na właściwych kolach to po zmianie kół na inne wartości w stopniach/minutach nie ulegną zmianie bo nie mają jak ale wartości w mm i owszem bo punkty pomiarowe się poprzesuwały. Już naprawdę prościej nie potrafię.

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, carsik napisał:

nie powoduje.

@administratorzy, poproszę o 500zł za zwrot klawiatury :)

Wydaje się, że jednak kolega zrozumiał i jak to robią dziś politycy, miękko się wycofuje hehe OK możemy na tym zakończyć.

  • Zwycięzca 1
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, carsik napisał:

Zrozum w końcu, że zbieżność to jest kąt

Zbieżność kół to składowa geometrii kół, która określa ustawienie kół w stosunku do osi wzdłużnej pojazdu. Koła zbieżne to takie, w których odległość pomiędzy ich obręczami z przodu jest mniejsza niż z tyłu. Odwrotne ustawienie nazywamy kołami rozbieżnymi. Zbieżność kół mierzy się w milimetrach na wysokości ich obrotu przy ustawieniu kół do jazdy na wprost.

 

Kąt jest uniwersalny i dlatego wygodny w posługiwaniu się. Także warsztatowo wystarczający. W zasadzie jedyny chyba możliwy parametr dla urządzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, omega napisał:

Zmiana wielkości felgi, powoduje zmianę zbieżności. Zgoda już?

Ja napisałem, że nie powoduje zmiany zbieżności>

 

Powoduje = nie powoduje? To jest dla ciebie to samo? Naprawdę cytujesz coś, czego nie czytasz albo nie rozumiesz.

4 minuty temu, omega napisał:

\Zbieżność kół mierzy się w milimetrach na wysokości ich obrotu przy ustawieniu kół do jazdy na wprost.

to stara definicja i obecnie producenci podają takie wartości (jeżeli w ogóle podają w mm) tylko jako wartości do sprawdzania ewentualnie po wypadku takich historii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stara, ale jara :) a co ma do niej wypadek??? Kurcze, już myślałem, że się poddasz a ja zakończę dzień orgazmem...

W sumie skąd u rodaków jest zakorzenione to, że nic tak nie cieszy jak cudze nieszczęście :) 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!