Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

@carsik, tak to wygląda:

+0°10' to 10' * 1/60 = 0,1666 z tego sinus 0,0029

Felga 17" to 432mm * 0,0029 = 1,26mm

Tabela podaje 1,4mm, ale to już nie kuta nie dojdę, kto robi błąd:  http://www.misiu.ugu..._zbieznosci.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co byś nie kombinował i nie wyliczał to nie rozumiesz podstawowej rzeczy. Zbieżność jest wyznaczona płaszczyzną piasty koła. To że mierzysz coś do koła jest tylko ułatwieniem pomiaru. Napisz mi jak zmieniasz te ustawienie wielkością felgi czy koła. Jak zrobisz tak ze setkę geometrii ogarniesz to i będzie proste :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie nie wiadomo co napisałeś. To, że przy tej samej zbieżności odległość pomiędzy wysuniętymi punktami (z przodu przy kołach ustawionych zbieżnie) na kołach będzie mniejsza przy większych kołach jest oczywiste. To wynika z prostych zasad geometrii, co nie znaczy, że zmieniając koła zmieniasz geometrię kół. Nie bądź płaskoziemcą jak napisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat jest konkretny i założony przez Ciebie. Uciekasz od różnych odpowiedzi zarzucając komuś coś co nie miało miejsca i nazywasz płaskoziemcą. To się nazywa ucieczka ponieważ kompletnie jesteś pogubiony w tym co napisałeś a ja moge to udowodnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim wywalę w kosmos to wtrącę jedno zdanie :D; dobrze, że ta dyskusja toczy się w osobnym wątku a nie w poprzednim bo zaśmiecał konstruktywne odpowiedzi.

Wtrącone moje zdanie:

Zbieżność/rozbieżność to jest kąt jaki tworzy płaszczyzna felgi względem osi wzdłużnej pojazdu. Kąt może być równy 0, dodatni lub ujemny zależy jak to sobie producent samochodu wymyślił. Sposób pomiaru to już inna bajka, można mierzyć kąt zbieżności/rozbieżności lub odchylenie od osi krawędzi felgi (na wysokości środka koła) w mm i tu już w zależności od wielkości felgi ta wartość się zmienia. Prosta matematyka. Kąt nie zmienia się bez względu na rozmiar felgi a pomiar w mm już tak.

Co do nazywania się płaskoziemcami to jakoś to brzmi niefajnie, swoją drogą pamiętam jak nie mogłem przekonać @omega, że cylindry w 1,5 dci liczy się od koła zamachowego, trochę wyrozumiałości :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widzisz, a ja nie mogę go przekonać, że zmieniając koło na większe geometrii nie zmieni. Uparty bardzo.

A propos jeszcze kolejności cylindrów w niektórych silnikach Renault jest normalnie czyli pierwszy od rozrządu.

Edytowane przez carsik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, carsik napisał:

że zmieniając koło na większe geometrii nie zmieni

Właśnie kolega @carsik usiłuje Ciebie przekonać, że wielkość felg nie wpływa na pomiar geometrii. Dajcie sobie spokój.

Co do liczenia cylindrów to renault zmieniło zasadę dopiero od najnowszych modeli silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aniewa, dobrą masz pamięć kolego.

Panowie, no właśnie że wpływa :) Zdejmujesz z malucha felgę 12" czy jaką on tam miał, zakładasz 24" i masz zbieżność ok 1mm większą/mniejszą.

Kąt jest podany w stopniach, bo jak ma być inaczej podany? Jest UNIWERSALNY i nie ma on znaczenia warsztatowego, dla możliwych felg/typ

Taki jest sens tej tabeli http://www.misiu.ugu..._zbieznosci.pdf, żeby Kowalski, który nie chce płacić za zbieżność, mógł z miarką zrobić to sam.

Jak zmieniają się odległości w mm to co to do jasnej ciasnej jest hehe jak nie zmiana zbieżności w zależności od wielkości felgi? Na wzorze jedynie chciałem udowodnić, jak ten skąd inąd mądry człowiek, taką tabelkę stworzył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, omega napisał:

Zdejmujesz z malucha felgę 12" czy jaką on tam miał, zakładasz 24" i masz zbieżność ok 1mm większą/mniejszą.

No i co z tego, że się zmieni 1mm skoro kąt pozostaje ten sam? Samochód tak samo będzie jechał(oczywiście teoretycznie bo praktycznie nie wrzucimy takich kół). Dlatego to się oznacza w stopniach/minutach. Na miarkę to się ustawiało we fiatach 125p. Teraz mamy nowoczesny sprzęt i liczymy to tylko w kątach.

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to co, że kąt pozostaje ten sam? Zmienia się zbieżność o 1mm? Zmienia. Nie projektuje narzędzi do ustawiania geo, ale myślę, że to zwyczajnie upraszcza sposób pomiaru. Jeżeli to miałyby być mm to musiałaby być wprowadzona także średnica felgi. Po resztą,, te maszyny mierzą chyba po kątach, bo jak inaczej miałoby to wyglądać? Jakoś tam można by sobie wyobrazić jakąś linkę mocowaną od środka do felgi, ale to byłoby skomplikowane i zwyczajnie tak się nie robi. Natomiast to w niczym nie zmienia początku sporu. Mierząc kąty, mamy jeszcze jedną, dodatkową zaletę, że ten pozostaje taki sam jak rzucamy go na dowolną odległość. Jest mniej wrażliwy. Kiedyś a starsi to pamiętają były takie optyczne zestawy do ustawiania geometrii i wtedy tablice ustawiało się w stosunkowo dużej odległości od kół, by rzutnik miał dużą już podziałkę dla diagnosty. Coś jak rzutnik do slajdów, cofamy i powiększa się nam obraz na ścianie w proporcjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!