Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podgrzewane fotele (Chiński zestaw), Doposażenie - Megane III PHI2009


Rekomendowane odpowiedzi

19 godzin temu, aniewa napisał:

Raczej można zewrzeć

 

Robiłem próbę zestawu.

- czerwony stałego zasilania, czerwony ACC i żółty podświetlania złączyłem jako jeden kabel i dałem 12V. Do czarnego minus. 

Podłączyłem to do zasilacza 12v 2A (testowałem na zmianę tylko na jednej macie, bo zasilacz max 24W). I wszystko śmiga poprawnie.

Tylko muszę mieć pewność, że czerwony ACC od podgrzewaczy nie puszcza więcej prądu do obsługi czegoś, czegokolwiek więcej, bo chcę z bezpiecznika F25 dać mu to ACC a juz mam tam wpięte ACC od zasilacza parkingowego rejestratora wideo. Stąd rozdzielony kabel na końcu.

Bo jak dobrze rozumiem to każde ACC ma za zadanie tylko dać napięcie i nic nie ciągnie tam prądu ? Po prostu jest napięcie tak ? Bo jak ciągnie jakiś amper czy dwa to na F25 może instalacja strzelić, bo już mam wideo rejestrator pod tym bezpiecznikiem sygnałowy ACC. Bo zasilanie rejestratora mam z F27 (tu nie koliduje).

Ewentualnie w skrzynce jakiś inny plus po stacyjce ? Bądź po odpaleniu silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ACC zasila tylko moduł foteli, gdy moduł wykryje zmianę położenia przełącznika grzania fotela to też załącza przekaźnik. W sumie nie więcej niż powiedzmy 5 W czyli max 1 A. Przekaźnik z kolei puszcza prąd na fotele ale to już z innego obwodu.

Sprawdzałeś czy na bezpieczniku 25 pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu? Wydawało mi się, że tam jest napięcie po otwarciu samochodu, u mnie ten bezpiecznik nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

16 godzin temu, aniewa napisał:

Sprawdzałeś czy na bezpieczniku 25

 

Tak mam tam napięcie 12V po włożeniu karty do stacyjki (zapłon) bez odpalania auta. Dodatkowo mam tam do przejściówki dodany przekaźnik https://allegro.pl/oferta/przekaznik-samochodowy-4120-5pin-12v-40a-gniazdo-7007236342  który zeruje mi sygnał po wyjęciu karty do 0V bo było tam jakieś mikro napięcie 0,05V zasilaczowi parkingowemu to przeszkadzało. Sprawdziłem nawet teraz, otwieram drzwi i dopiero jak kartę włożę to kamera startuje. F25 3A AP45 Bezpiecznik: wewnętrzne lusterko wsteczne (1340) nie dotyczy wersji E95 lusterko mam zwykłe nie monochromatyczny a bezpiecznik w instalacji był.

 

PS. czyli czerwony ACC zasila od foteli sterownik 1A-em a gdy widzi 12V to puszcza prąd po lini stałego zasilania ? Ciekawe ile bierze zasilacz parkingowy z ACC ? Na F25 mam 3A. Może gdzie indziej sie z tym wpiąć ? Swoją drogą jak bierze 5W to wychodzi z niecałe 0,5A (12V * 0,5A = 6W)

IMG_20200223_095232.jpg.c49145acd12b5a99ac43d03662c9ff22.jpg  IMG_20200112_140630.jpg.9f93d45c20f9aa9ca067c6fb9a551e5d.jpg  IMG_20200223_095240.jpg.72cbe2d35e1f139daa086fef6b99c337.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.01.2023 o 14:33, aniewa napisał:

ACC

 

Jeszcze się zastanawiam nad tym ACC po odpaleniu silnika, nie wiesz czasem, który bezpiecznik jest po odpaleniu silnika ? Dziś rano patrzę a kamerka mi zawisła i się nie wyłączyła na noc z ACCF25 ? Może bezpieczniej jednak będzie po odpaleniu silnika ACC, podświetlanie przycisku tylko dam na F25 i zasilanie z F12.

 

Ty masz po odpaleniu silnika ACC ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, zonee napisał:

nie wiesz czasem, który bezpiecznik jest po odpaleniu silnika ?

Nie ma takiego bezpiecznika, jest tylko bezpiecznik + po zapłonie. U mnie brak bezpiecznika F25 czyli tego który podaje 12 V po włożeniu karty do czytnika. Zasilanie wziąłem z żółtego kabelka przy włączniku tempomatu, tam też jest 12 V po zapłonie, podświetlenie również mam z tego samego przełącznika z niebieskiego przewodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam. Mam pytanie do kolegi Aniewa. Chcę założyć uniwersalne maty do podgrzewania. Widziałem, że na zdjęciu, którym pokazujesz maty jak są u ciebie przyklejone, masz taki sam wzór tapicerki. Chodzi mi o oparcie, gdzie jest przeszycie wzdłużne i mocowanie do gąbki. Jak u siebie przykleiłeś galbe ? do oparcia, by nie zasłaniała mocowania poszycia? Masz jakieś zdjęcie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam zdjęć, poszycie jest mocowane na rzepy do gąbki i należy tylko uważać by przy odrywaniu poszycia nie odkleiła się druga część rzepa przyklejona do gąbki.

Zdejmiesz część poszycia to wszystko zobaczysz i bez problemów puścisz przewody.

Co to jest ta galba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szybko pisałem. Chodziło mi o gąbkę. U mnie jest na środku takie przeżycie które jest przymocowane do gąbki 

IMG_20230823_160442.jpg

Słownik, przeszycie. 

Tak to u mnie wygląda pod poszycie. Jak przejść z mata pod rzepami? 

IMG_20230823_192429.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam 

Chciałem zamontować zestaw chinski na dwóch przekaznikach co prawda w Lagunie III ale instalacja wygląda tak samo, czy ktoś podpowie jak sterowana jest kontrolka w zegarach żeby ją podłączyć? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy w liczniku aktywować funkcję ogrzewanych foteli oraz do pinów 30 i 31 czarnej wtyczki licznika doprowadzić napięcie 12 V z przekaźnika po uruchomieniu silnika ewentualnie po włączeniu zapłonu. Instalację należy tak zrobić by przy włączeniu ogrzewania foteli licznik tracił zasilanie na tych przewodach. To spowoduje zaświecenie kontrolki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd można pobrać takowe zasilanie do sterowania przekaźnikami i kontrolkami w liczniku to by wtedy ułatwiło sprawę bo jeden sygnał po odpaleniu sterował by przekaznikami i z bezpieczników puszczone było by zasilanie do mat dobrze rozumiem? Dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!