Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obniżone napięcie alternatora - błąd U0111, "Sprawdź akumulator + STOP"


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

ostatnio pojawił się komunikat "Sprawdź akumulator + STOP", odczytany błąd po OBD to U0111.

Komunikat pojawia się po jakichś 15 minutach od rozruchu.

Zmierzyłem napięcie alternatora, niby nie jest źle bo 14V ale zwykle było 14,4V. Podczas jazdy,

(włączone światła + nawiew) w momencie naciśnięcia hamulca napięcie spada do około 13,5V, po czym powoli

wraca do 14V. Spadają też obroty silnika do około 500rpm. Podejrzana jest ta zbieżność, spada napięcie, obroty ...

Nie wiem czy szukać coś wokół alternatora, czy wiązka, czy wtyczka ECU, słaba masa ... Może macie jakieś pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazuje się, że Megane2 Ph2 ma regulator alternatora sterowany przez moduł UPC jednoprzewodowym protokołem BSS/LIN,

a komunikacja jest dwukierunkowa. Brak odpowiedzi z regulatora skutkuje błędem U0111, w takiej sytuacji UPC nie steruje napięciem

alternatora a regulator pracuje samodzielnie regulując domyślne napięcie np. 14V. Pozostaje sprawdzić co po drodze UPC-regulator

nie styka, może być po prostu uszkodzona komunikacja w regulatorze. Jestem umówiony na diagnostykę CLIP-em to może się

więcej wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, pk222 napisał:

Okazuje się, że Megane2 Ph2 ma regulator alternatora sterowany przez moduł UPC jednoprzewodowym protokołem BSS/LIN,

a komunikacja jest dwukierunkowa.

Dziesiątki razy o tym pisane na forum. Przy braku komunikacji alternator-regulator byłby błąd 9211 (DF 007)

U ciebie spadają obroty do 500 i to nie ma związku z komunikacją alternator-regulator. Wyeliminuj tak drastyczny spadek obrotów, bo raczej alternator nie jest przyczyną, prędzej przepustnica.

Błędy zaczynające się od litery U oznaczają problemy z komunikacją CAN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na diagnostyce CLIP, wyskoczył właśnie błąd DF007 i DF624. Sprawdziłem, że na wtyczce komunikacji z alternatorem jest jakiś zmienny sygnał.

Wygląda jakby dochodziło sterowanie z UCH a padła komunikacja w regulatorze napięcia ? Jestem umówiony na naprawę, dam znać jak to wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Df624 czyli pierwszy błąd U111 to problem z komunikacją CAN między modułem UPC a sterownikiem silnika, może też mieć związek z alternatorem. Warto sprawdzić clipem czy wpisany w UPC model alternatora odpowiada stanowi faktycznemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, w CLIP nie jest ustawiony model alternatora ... Może przy ostatniej naprawie alternatora zostało coś zresetowane.

Nie udało się też wybrać modelu, mechanik stwierdził, że pewnie trzeba przeprogramować wsad UPC (?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!