Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyłączenie "inteligentnego ładowania" - rozwiązanie.


Rekomendowane odpowiedzi

Może nie jest wyłączone, sprawdzałeś, czy zmiana jest zapisana w UPC. Tak jak wcześniej pisałem, niektóre zmiany w UPC aktywują się dopiero po odłączeniu akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

@aniewa Zmieniłem tą opcję, odłączyłem akumulator na ponad 20 min. Po podłączeniu potwierdziłem zmianę parametru poprzez EcuTweaker (zmiana zapisana w sterowniku). Niestety inteligętne ładowanie jest nadal (Zmienia się w zakresie 13.6-13.8). Porównując zapisane parametry w Twoim sterowniku i w moim, widzę bardzo dużo różnic. Wiesz może za co odpowiadają powyższe parametry? (różnice zaznaczyłem strzałkami). Moje auto to MIII ph1 106km 1.5dci.

@lufa @megane2012 Czy możecie wrzucić screeny z tego ekranu, żeby zobaczyć jak to u was wygląda? Może uda się drogą eliminacji dojść co i jak.

IMG_20230828_212637.jpg

Edytowane przez luktal
Dodałem zrzut ekranu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam swoje screny z UPC przed wyłączeniem kontroli ładowania.  U mnie parametr C_B_FloatingInhibing jest jeszcze na NO.  Widzę różnicę w parametrze C_B_BDUActivation ale nie wiem za co on odpowiada. Te różnice, które widzisz wynikają z tego, że wrzuciłem scren z programu w trybie demo by zaznaczyć tylko interesującą opcję.

Zrzutekranu2023-08-28220251.thumb.png.407907176b6a9c634e301af34aa89036.png     Zrzutekranu2023-08-28220321.thumb.png.6cbec222be219028e5dba38ca926a98c.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Screny odpowiadają aktualnemu ustawieniu poza parametrem "C_B_FloatingInhibing" który teraz ma wartość tak jak u Ciebie czyli "Inchibition of floating mode". Ładowanie nie schodzi poniżej 14 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
10 godzin temu, aniewa napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

OK A trzeba po ustawieniu odpiąć klemy akumulatora? jak tak to obie czy tylko minusowa? aha i powiedz mi dalej działa poprawnie Ci kolego ładowanie? nic się nie zmieniło?

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.07.2023 o 13:00, aniewa napisał:

Po czterech miesiącach jazdy z normalnym ładowaniem widzę same zalety. Teraz po dwóch, trzech dniach postoju napięcie akumulatora utrzymuje się w granicach 12,5 V. Przedtem 12,2-12,3 V. Żadnych komunikatów, żadnych błędów, żadnych usterek związanych z elektryką. Kiedyś wszystkie samochody miały napięcie ładowania 14,4 V i akumulatory służyły po 8 lat, obecnie norma to trzy lata.

Wyłączałem ten parametr w trzech samochodach i nie było potrzeby odłączania klemy akumulatora. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem to u siebie w megane III ph1 2011r.Wcześniej przed zrobieniem bezpośrednio po odpaleniu auto było 14.4v przez kilka minut a potem 13.4v cały czas.Po wyłączeniu jest obecnie 14.6 14.7v cały czas.Zastanawia mnie tylko czy takie napiecie 14.6 14.7 jest ogólnie bezpieczne dla akumulatorów start stop? poprzednie auta miały zawsze 14.4v

 

dodam,że mam jeszcze poczyszczone klemy na błysk plusowa i minusowa plus wszystkie kable masowe jakie tylko są na błysk przy okazji jak miałem cały przód zdjęty to każdy kabel odkręciłem i wyczyściłem+ aku naładowany do full i napięcie mam 14.6cały czas 

Edytowane przez dwazero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!