Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyłączenie "inteligentnego ładowania" - rozwiązanie.


Rekomendowane odpowiedzi

Może nie jest wyłączone, sprawdzałeś, czy zmiana jest zapisana w UPC. Tak jak wcześniej pisałem, niektóre zmiany w UPC aktywują się dopiero po odłączeniu akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

@aniewa Zmieniłem tą opcję, odłączyłem akumulator na ponad 20 min. Po podłączeniu potwierdziłem zmianę parametru poprzez EcuTweaker (zmiana zapisana w sterowniku). Niestety inteligętne ładowanie jest nadal (Zmienia się w zakresie 13.6-13.8). Porównując zapisane parametry w Twoim sterowniku i w moim, widzę bardzo dużo różnic. Wiesz może za co odpowiadają powyższe parametry? (różnice zaznaczyłem strzałkami). Moje auto to MIII ph1 106km 1.5dci.

@lufa @megane2012 Czy możecie wrzucić screeny z tego ekranu, żeby zobaczyć jak to u was wygląda? Może uda się drogą eliminacji dojść co i jak.

IMG_20230828_212637.jpg

Edytowane przez luktal
Dodałem zrzut ekranu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam swoje screny z UPC przed wyłączeniem kontroli ładowania.  U mnie parametr C_B_FloatingInhibing jest jeszcze na NO.  Widzę różnicę w parametrze C_B_BDUActivation ale nie wiem za co on odpowiada. Te różnice, które widzisz wynikają z tego, że wrzuciłem scren z programu w trybie demo by zaznaczyć tylko interesującą opcję.

Zrzutekranu2023-08-28220251.thumb.png.407907176b6a9c634e301af34aa89036.png     Zrzutekranu2023-08-28220321.thumb.png.6cbec222be219028e5dba38ca926a98c.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Screny odpowiadają aktualnemu ustawieniu poza parametrem "C_B_FloatingInhibing" który teraz ma wartość tak jak u Ciebie czyli "Inchibition of floating mode". Ładowanie nie schodzi poniżej 14 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
10 godzin temu, aniewa napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

OK A trzeba po ustawieniu odpiąć klemy akumulatora? jak tak to obie czy tylko minusowa? aha i powiedz mi dalej działa poprawnie Ci kolego ładowanie? nic się nie zmieniło?

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.07.2023 o 13:00, aniewa napisał:

Po czterech miesiącach jazdy z normalnym ładowaniem widzę same zalety. Teraz po dwóch, trzech dniach postoju napięcie akumulatora utrzymuje się w granicach 12,5 V. Przedtem 12,2-12,3 V. Żadnych komunikatów, żadnych błędów, żadnych usterek związanych z elektryką. Kiedyś wszystkie samochody miały napięcie ładowania 14,4 V i akumulatory służyły po 8 lat, obecnie norma to trzy lata.

Wyłączałem ten parametr w trzech samochodach i nie było potrzeby odłączania klemy akumulatora. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem to u siebie w megane III ph1 2011r.Wcześniej przed zrobieniem bezpośrednio po odpaleniu auto było 14.4v przez kilka minut a potem 13.4v cały czas.Po wyłączeniu jest obecnie 14.6 14.7v cały czas.Zastanawia mnie tylko czy takie napiecie 14.6 14.7 jest ogólnie bezpieczne dla akumulatorów start stop? poprzednie auta miały zawsze 14.4v

 

dodam,że mam jeszcze poczyszczone klemy na błysk plusowa i minusowa plus wszystkie kable masowe jakie tylko są na błysk przy okazji jak miałem cały przód zdjęty to każdy kabel odkręciłem i wyczyściłem+ aku naładowany do full i napięcie mam 14.6cały czas 

Edytowane przez dwazero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!