Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyłączenie "inteligentnego ładowania" - rozwiązanie.


Rekomendowane odpowiedzi

Im niższa temperatura zewnętrzna tym wyższe napięcie ładowania - nie pomylić z prądem ładowania.

Im lepiej doładowany akumulator tym wyższe napięcie ładowania.

Akumulatory EFB przystosowane są do wyższych napięć aby przyjmować wyższy ładunek prądu w krótkim czasie. U mnie podczas hamowania silnikiem napięcie dochodzi do 15,1 V - i nie piszcie, że mam popsuty regulator itp.. tylko współczesne samochody tak mają.

W MIII to faktycznie przekombinowane to ładowanie.

W MIV nie ma takiego problemu - dziś cały czas miałem 14,4 V z włączonymi światłami - nie spadało niżej.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co prawda GS3 ale problem ten sam. Obecnie po odpaleniu auta po nocy napięcie sięga 15,6 po nagrzaniu nie przekracza 15. Wyłączyłem inteligentne ładowanie jak wyżej. No różnicę widać, bo nie ma podziału na przyspieszanie i hamowanie tylko napięcie utrzymuje się praktycznie na stałym poziomie 14,8-15. Jednakże sypnęło błędami DF019 - Napięcie akumulatora(po wyłączeniu inteligentnego ładowania, ładowanie oscyluje 14,8-15,6 wg. Mnie trochę sporo)
DF040 - Prędkość samochodu
DF065 - Informacje multipl abs nieprawidłowe
DF063 - Brak sygnału multipl tablicy rozdzielczej
DF001- Zasilanie modułu elektronicznego

Z tego co poczytałem powinna być opcja zmiany aku na zwykły i opcja która sprawi że prąd ładowania będzie na poziomie 14,4 a może to jedna i ta sama. Czy ktoś wie co to jest za opcja? W sceniku II nazywało to się C_B_UbattManu_req

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć. 

Zmieniłem sobie w megane 3 1.5dci  110KM rok 2016 to ładowanie.

Pewnych rzeczy nie rozumiem, zmieniłem na noinhibition.

Objaw taki że przez około 30km ładowanie książkowe 14,3 do 14,4v. Potem niestety znowu wpada w tryb inteligentny, czyli jak hamuję to zwiększam ładowanie do 14,9 a jak jadę to jest stale 12,7

 Czemu się tak stało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.12.2023 o 13:46, Blondyn napisał(a):

Co prawda GS3 ale problem ten sam. Obecnie po odpaleniu auta po nocy napięcie sięga 15,6 po nagrzaniu nie przekracza 15.

 

Faktycznie, za wysokie napięcie ładowania. Mierzone multimetrem czy woltomierzem w zapalniczce?

Napięcie wskazuje na usterkę alternatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W Megane III 1.5dci z 2014, zadziałało. Utrzymuje się ok. 14,35V. Momentami, raz na kilkadziesiąt minut wskaźnik pokazuje, spadek do 13,5V, ale dosłownie na ułamek sekundy. Nie robiłem jeszcze żadnej dłuższej trasy. Ale dokładnie o to chodziło, aby przy krótkich trasach ładowanie było efektywne.

Bardzo dziękuję :-)

Przy okazji mam pytanie czy jest jakiś parametr, w którym można odczytać aktualny prąd ładowania?

Albo jak komputer ocenia stan naładowania akumulatora?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prądu ładowania nie odczytasz, możesz tylko odczytać obciążenia alternatora w Watach.  Program Torque lub pyren. Parametr PR 1029.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!