Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyłączenie "inteligentnego ładowania" - rozwiązanie.


Rekomendowane odpowiedzi

Myślę, że udało mi się w znacznym stopniu wyłączyć to tzw. inteligentne ładowanie. Teraz mam praktycznie stałe napięcie zawierające się w granicach 14,3 - 14,7 V. Nie sprawdzałem podczas dłużej trasy, ale na dystansie około 40 km napięcie ładowania nie spadło poniżej 14,3 V, gdzie wcześniej już po przejechaniu kilku, kilkunastu kilometrów spadało do 13.6 V.

W module UPC/USM zmieniłem parametr C_B_FloatingInhibit  z normalnie aktywnym Noinhibition of floating mode na  Inhibition of floating mode.

Program ddt4all i elm 327 na USB. Ecutweaker nie chciał mi tego zmienić, być może problem w ELMm327 który mam na BT.

Scren dotyczy mojego USM uruchomionego w trybie "demo" więc parametry nie są właściwie odczytane. W innych pojazdach może być inne ecu tego modułu, ale parametr do zmiany sposobu ładowania ten sam.

1339263776_Zrzutekranu2023-03-14160253.thumb.png.075e0119d95d7375e6fa784e4bc5ca96.png

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

@MrFreeman w załączonym linku jest o systemie ESM (Energy Smart Management) który miały najnowsze Megane III, to jest odciążanie akumulatora podczas przyśpieszania i zwiększone ładowanie podczas hamowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aniewa napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

 

Czyli najlepiej wyłączyć obie rzeczy tak jak na obu zrzutach ekranu? Bo wczoraj za pomocą ECU Tweaker udało mi się wyłączyć ESM tak jak w linku który podałem, została mi jeszcze do zrobienia zmiana, która jest widoczna w tym temacie, jestem tylko ciekawy czy można mieć dezaktywowane obie rzeczy w M III PH2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.04.2023 o 10:08, MrFreeman napisał:

jestem tylko ciekawy czy można mieć dezaktywowane obie rzeczy w M III PH2?

Pewnie można, zawsze zmianę można cofnąć. Po wyłączeniu przez kilka dni obserwować napięcie ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 14.04.2023 o 08:11, aniewa napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Udało się może sprawdzić czy wszystko było ok? Ogólnie po dłuższym czasie nie ma problemów z autem po wyłączeniu inteligentnego ładowania (błędów, komunikatów itp.)? czy może wróciliście już do aktywowania tej funkcji? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czterech miesiącach jazdy z normalnym ładowaniem widzę same zalety. Teraz po dwóch, trzech dniach postoju napięcie akumulatora utrzymuje się w granicach 12,5 V. Przedtem 12,2-12,3 V. Żadnych komunikatów, żadnych błędów, żadnych usterek związanych z elektryką. Kiedyś wszystkie samochody miały napięcie ładowania 14,4 V i akumulatory służyły po 8 lat, obecnie norma to trzy lata.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Sprawdziłem przed chwilą i mialem inhibition of floating mode już wczesniej ustawione a ładowanie jest nadal inteligentne :) powinno być inhibition czy noinhibition ostatecznie?  Ogólnie mogę dodać odnośnie wyłączenia esm z osobnego tematu do którego był od odnośnik,że w moim przypadku wyłączona została tylko funkcja odłączania ładowania akumulatora podczas przyspieszania natomiast odzysk z hamowania działa nadal. Czyli na tą chwilę ładowanie mam 13,5V przy małym obciążeniu, podejrzewam,że do tych dojdzie 14,4V jak się trochę rozładuje. Natomiast hamowanie silnikiem to już idzie pod 15V pewnie z dużym natężeniem jak przy normalnym esm.

Edytowane przez megane2012
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W pierwszym poście zamieściłem scren z programu. Na nim u góry po lewej zaznaczona jest twarz Einsteina. To oznacza tryb ekspert umożliwiający zapisanie zmian. W innych wersjach programu zamiast Einsteina może być wykrzyknik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!