Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Siemaneczko. Megane 3 lh1 2.0 tce. Borykam sie z problemem klimy w moim aucie od dłuższego czasu . Co 3 miesiące musze dobijać czynnik do układu. Klima odpala się i chlodzi bez problemu w tym czasie . Kiedy zaczyna go brakować to niestety zaczyna syczeć z kratek i w upały zaczyna lecieć para z nawiewów. Oczywiście przy parowniku wszystko jest zamarzniete na tyle , że powietrze ma ciężko przepływać i leci lekki zefirek z nawiewów mimo obrotów na max. Najczęściej do całkowitego opróżnienia układu dochodzi w trasie na autostradzie , kiedy obroty są wysokie. Klima świetlona latarkami , nabijana azotami  z kontrastem . Ciśnienie stoi w układzie bez strat przez 12 h  . Podpowie mi ktoś jakieś rozwiązanie ? Może ma ktoś jakiegoś magika w Łodzi , Zgierzu i okolicach xo robi tylko klime ? Nie chce znowu płacić za wymiane  tych samych oringów i dobijanie ...  Ciśnienie zaczyna spadać , jak sprężarka zaczyna pracować. Czy może to być nieszczelnośc tej rurki w prawym nadkolu ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po takim uszczelniaczu cały układ do wyrzucenia - środek owszem zalepia nieszczelności, ale w przypadku konieczności otwarcia układu, zastygnie tam gdzie będzie.

Obejrzyj dokładnie chłodnicę klimatyzacji. Bywały również problemy z parownikiem w tych samochodach - brak możliwości dokupienia osobno tylko z całym modułem nawiewu.

U mnie w MII, kiedyś uciekał czynnik przez zaworek króćca napełniania - spece od klimy tego nie wyłapali i 3 lat szukałem dziury w całym. W drugim w ciągu jednego sezonu miałem sito z chłodnicy klimy.

Azot na jakim ciśnieniu - 14-20 bar? - to trochę mało. Klima dobija do 26 bar najprawdopodobniej.

Kontrast do układu i szukać dziury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 26.03.2023 o 10:41, CzechuXX napisał:

A jaką masz temperaturę parownika w tym czasie?

Nie mam pojęcia , nie sprawdzałem nigdy . Zastanawiam się nad zaworkami u siebie . Pierwszy raz kiedy zabrakło czynnika było to po chęci dobicia go do układu . Pomyślałem , że tego jeszcze nie robiłem to pojechałem na dobicie . Auto stało na azocie bez strat , więc to coraz mocniej nakierowuje mnie na awarie lub nieszczelności na zaworkach . Jak zegary są wpięte w gniazda , to następuje uszczelnienie i klima stoi szczelnie bez problemu . Tak samo podczas dobijania i robienia próżni przez maszyne .  Według mnie tu tkwi problem. Czy zaworki są tutaj możliwe do wymiany ? Ma ktoś linka do kompletu ? 

 

Problem aktualnie sie znowu pojawił. Powiedzcie mi , czy jeśli nabijają azotem układ , to czy układ ma.ciągle pęłny obieg i ten azot jest wszędzie w nim ? Czy po odpaleniu auta jest jakaś zmiana i azot włazi w jakiś kanał który otwiera sprężarka ? Umówiłem się na wymiane zaworków i nabicie . Zobaczymy...

Edytowane przez vanthunder
Kontynuacja tematu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, u mnie przez 2 lata dobili niecałe 200g czynnika i mieli sprawdzić szczelność,po 2 tygodniach widok jak na zdjęciu. Pytanie,czy jeśli byłby dziurawy parownik z mieszalnikiem to by tylko tyle zeszło czynnika??

Z tego co się na razie dowiedziałem,to trzeba rozebrać całą deskę rozdzielczą, to są duże koszta.. czy jest możliwość zdiagnozować nieszczelność przez jakąś kamerkę inspekcyjną przez serwis? 

Orientuje się ktoś,czy jeśli byłby to parownik,to jest możliwość naprawy? Jeśli tak to czy taki serwis od klimy poradziłby sobie sam,czy trzeba szukać jakiegoś "magika"??

Pozdrawiam 

IMG20230527121511.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!