Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek na górze silnika - 1.3 TCe


PT2019

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...
W dniu 3.11.2023 o 19:07, carsik napisał(a):

Wiesz, nie wiadomo czy dokładnie taki sam problem. W tym silniku najczęstszy problem to zapocenia albo wycieki na pokrywie zaworów dolotowych oraz pokrywie wentylacji silnika, to ta czarna plastikowa. Zdecydowanie rzadziej zdarzają się wycieki pod pokrywą łańcucha a jeszcze rzadziej pod pokrywą zaworów wydechowych. Tak czy inaczej, trzeba zdiagnozować gdzie jest faktyczny wyciek, najłatwiejszy do ogarnięcia byłby ten spod tej plastikowej pokrywy. Prosta sprawa i do wymiany tylko uszczelka pod tą pokrywą. Reszta jest klejona na silikon. Niestety, aby zrobić pokrywy zaworów czy też jedną, trzeba zdjąć pokrywę łańcucha. Tu tak naprawdę jest do ewentualnej wymiany tylko simering na wale. Reszta to czyszczenie silikonu i położenie nowego. Nie trzeba demontować sanek. To że silnik i tak trzeba opuścić nieco wynika tylko z tego, że demontujesz poduchę zawieszenia od strony łańcucha. Jest wystarczająco dużo miejsca aby bez większego problemu wyjąć i włożyć pokrywę łańcucha.

Cześć. Odświeżam. Jako nowy właściciel używanego Megane, niestety mam ten problem. Szkoda, że przed kupnem nie zarejestrowałem się na forum :)

 

Narazie wyciek minimalny. Jeśli to tylko demontaż poduszki to z uwagi na raczej tanie komponenty do naprawy można się podjąć próby samodzielnego uszczelnienia. Czy dysponujecie tabelą momentów dokręcenia dla poduszki i silnika?

 

EDIT: Dla zainteresowanych. U mnie wyciek jest w miejscach jak w linku. Wystarczy uszczelnić pokrywę co jest pocieszające bo robota do ogarnięcia samemu.

https://www.drive2.ru/l/665129219331719289/

 

 

Edytowane przez Krzyschu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Kadjar 1.33 - miałem lekkie zapocenie przy tym silikonowym uszczelniaczu w okolicy pompy CR przy 40 000 km. Przetarłem zapocenie i od tej pory śladu nawet nie ma. Musiałbym na głowę upaść, żeby zostawić w ASO tyle kasy za taką błahostkę. Nawet jak się poci, to przecież nie ma to żadnego wpływu na kondycję silnika. To nie wyciek, który doprowadzi do zatarcia... Więcej syfu gromadzi się na silniku zimą i od jazdy w zakurzonym środowisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!