Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek na górze silnika - 1.3 TCe


PT2019

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...
W dniu 3.11.2023 o 19:07, carsik napisał(a):

Wiesz, nie wiadomo czy dokładnie taki sam problem. W tym silniku najczęstszy problem to zapocenia albo wycieki na pokrywie zaworów dolotowych oraz pokrywie wentylacji silnika, to ta czarna plastikowa. Zdecydowanie rzadziej zdarzają się wycieki pod pokrywą łańcucha a jeszcze rzadziej pod pokrywą zaworów wydechowych. Tak czy inaczej, trzeba zdiagnozować gdzie jest faktyczny wyciek, najłatwiejszy do ogarnięcia byłby ten spod tej plastikowej pokrywy. Prosta sprawa i do wymiany tylko uszczelka pod tą pokrywą. Reszta jest klejona na silikon. Niestety, aby zrobić pokrywy zaworów czy też jedną, trzeba zdjąć pokrywę łańcucha. Tu tak naprawdę jest do ewentualnej wymiany tylko simering na wale. Reszta to czyszczenie silikonu i położenie nowego. Nie trzeba demontować sanek. To że silnik i tak trzeba opuścić nieco wynika tylko z tego, że demontujesz poduchę zawieszenia od strony łańcucha. Jest wystarczająco dużo miejsca aby bez większego problemu wyjąć i włożyć pokrywę łańcucha.

Cześć. Odświeżam. Jako nowy właściciel używanego Megane, niestety mam ten problem. Szkoda, że przed kupnem nie zarejestrowałem się na forum :)

 

Narazie wyciek minimalny. Jeśli to tylko demontaż poduszki to z uwagi na raczej tanie komponenty do naprawy można się podjąć próby samodzielnego uszczelnienia. Czy dysponujecie tabelą momentów dokręcenia dla poduszki i silnika?

 

EDIT: Dla zainteresowanych. U mnie wyciek jest w miejscach jak w linku. Wystarczy uszczelnić pokrywę co jest pocieszające bo robota do ogarnięcia samemu.

https://www.drive2.ru/l/665129219331719289/

 

 

Edytowane przez Krzyschu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Kadjar 1.33 - miałem lekkie zapocenie przy tym silikonowym uszczelniaczu w okolicy pompy CR przy 40 000 km. Przetarłem zapocenie i od tej pory śladu nawet nie ma. Musiałbym na głowę upaść, żeby zostawić w ASO tyle kasy za taką błahostkę. Nawet jak się poci, to przecież nie ma to żadnego wpływu na kondycję silnika. To nie wyciek, który doprowadzi do zatarcia... Więcej syfu gromadzi się na silniku zimą i od jazdy w zakurzonym środowisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 6.02.2024 o 09:55, wilku1986 napisał(a):

Jest masa roboty z tym. Jeśli dobre ASO może warto dołożyć i robić u nich. Ja na razie jak w powiedzeniu jeżdżę i obserwuję bo wyciek znikomy

 

Witam u mnie podobny problem zauważyłem przy przebiegu 70tyś. ...zgłosiłem i w ramach easy service -bez żadnych problemów - usunięto tą fabryczną przecież usterkę ...

Auto podstawiłem na 10 do serwisu  przed 18 było do odbioru ... z mej strony tutaj duży ukłon dla Renault -  Auto Compol  w Poznaniu ...serwisuje tam  od  lat moją Megan  i  jak najbardziej mogę polecić ...profesjonalny serwis i ceny konkurencyjne np. na wymianę oleju między interwałami ,klocki itd.

Edytowane przez Kamill01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć,

Ostatnio zakupiłem Megane 4 letnia i zdiagnozowano u mnie wyciek z dolnej części bloku silnika. Jakby górna część misy olejowej. Powiedziano mi że to dół bloku silnika i trzeba wyciągać cały silnik żeby poprawić to uszczelnienie. Załamałem się bo to mój pierwszy w życiu tak młody samochód i z takim problemem. Sprzedawca pomimo gwarancji odrzuca. Czy ktoś się zmagał z takim problemem ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarzały się nieszczelności na pokrywie rozrządu. I fakt żeby zrobić to zgodnie ze sztuką i zaleceniami producenta to trzeba wyjąć silnik. 
Ale co to znaczy że sprzedawca odrzuca gwarancję ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja również w Krakowie - w ramach gwarancji (przebieg 45 tyś - 1.3tce) oddałem do naprawy zapocenie w górnej części silnika - nie było żadnego problemu.

Czas pracy - 1 dzień + 1 dzień na wyschnięcie masy uszczelniającej. Na ten czas dostałem samochód zastępczy.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać jedne ASO Renault mają klientów tam, gdzie wchodził im "sprzedawca nowych samochodów" a inni traktują ich poważnie i inwestują w zadowolonego klienta i pozytywne postrzeganie swojej firmy. 

BTW każdy mój kontakt z salonem i ASO Pietrzak w Rybniku to było rozczarowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Niewielkie "stare" zapocenie które miałem u siebie wymyłem, uprzednio dokręcając śruby pokrywy zaworów. Nowego zapocenie brak. Czyli albo dokręcenie pomogło albo samo się uszczelnilo 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!