Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

DTC407481, P0137, P0138,dziwne wibracje - pomoc w diagnozie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem posiadaczem Grand Scenica III z 2009r, 1.4TCe 131KM.

Od paru miesięcy pojawia mi się problem po dłuższym postoju na uruchomionym silniku.

Mianowicie - jadę sobie w trasę 30km, wszystko jest ok. Parkuję przy stacji, czekam chwilę na pasażera (2-5min) na uruchomionym silniku.

Ruszam, po chwili pojawia się komunikat "Sprawdź układ ESP". Odczuwalne są nasilone drgania wewnątrz, jakby koła jechały po "tarce". Często też problem z wejściem na obroty.

Kilka razy zdarzyło się, że podczas dalszej jazdy błąd znikał i silnik wracał do normalnej pracy. Najczęściej wymagany jest jednak "restart" - zatrzymać się, zgasić silnik, otworzyć drzwi (wyłączyć zapłon), uruchomić ponownie i do następnego takiego postoju jest okej.

W weekend, mając okazję dostępu do skanera odczytałem kody błędów i w układzie ABS/ESP widnieją 2 błędy:

- DTC405362 - Określenie kąta obrotów kierownicy

- DTC407481 - Informacja multipleksowa dotycząca momentu obrotowego silnika

Podejrzewam, że ten drugi błąd powoduje/jest następstwem tego problemu.

Dodatkowo od końca zimy towarzyszy mi błąd "Sprawdź układ wydechowy":

- P0137 - Obwód sondy Lambda - sygnał za niski (Bank 1 Sonda 2)

- P0138 - Obwód sondy Lambda - sygnał za wysoki (Bank 1 Sonda 2)

W okresie zimowym nie występuje.

Podczas jazdy prędkością 45km/h w kabinie odczuwalne są wibracje, nie tylko w dotyku ale i akustycznie - wystarczy zwolnić, lub przyśpieszyć i znikają - ktoś ma pomysł jak namierzyć ich źródło? (niezależnie czy komplet kół letnich czy zimowych)

Z dodatkowych informacji - napięcie w instalacji elektrycznej auta wynosi 15V-15.5V - czy taka wartość może negatywnie wpływać? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie pokazywane przez skaner jak i urządzenie wpinane do gniazda zapalniczki pokazujące napięcie i temperaturę. Większość czasu jest 15V, czasem zauważę 13.8V

Za mojego użytkowania (od 04.2019) nic przy alternatorze nie było robione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator zwykły, czy EFB?

Sprawdzaleś, czy wtyczka na alternatorze jest dobrze wpięta. Spróbuj ją poprawić.

Mam u siebie wpiętą w zapalniczkę taką samą podwójną ładowarkę. Zawyża wskazanie napięcia o 0,3V do rzeczywistości. Skoro czasami u Ciebie jest prawidłowe napięcie to może przerywać w obwodzie sterowania alternatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwy jest brak połączenia USM (UPC) z regulatorem, a tak wysokie napięcie powstaje z samoindukcji alternatora. Nie można wykluczyć braku połączenia wewnętrznego w alternatorze.

Prawidłowość działania można podejrzeć obserwując procent obciążenia alternatora w USM. 

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Aktualizacja dla zainteresowanych:

wymieniona druga sonda lambda (wczoraj wieczorem), błędy wykasowane, jak na razie nie wróciły.

Generalnie problem był zauważalny tylko na gazie, na benzynie auto jeździło bez zarzutu.

Pozostaje tylko kwestia wibracji przy 45km/h - jeśli ktoś ma jakiś pomysł będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.05.2023 o 21:36, Kliwer napisał:

Napięcie pokazywane przez skaner jak i urządzenie wpinane do gniazda zapalniczki pokazujące napięcie i temperaturę. Większość czasu jest 15V, czasem zauważę 13.8V

1/ Prawidłowe ładowanie w megan III/scenic III to ; od 13 V – 15 V

    O napięciu ładowania decyduje ;

      - nie tylko regulator napięcia

      - ale też moduł UPC

     - jest to tzw ; ''inteligentny system ładowania ''

2/ Zmierzyć napięcie akumulatora w czasie spoczynku;

     - np; przed rozruchem rannym,

3/ Clipem wykonać test alternatora ;

     - pokaże czy jest OK czy nie,

10 godzin temu, Kliwer napisał:

 -wymieniona druga sonda lambda (wczoraj wieczorem), błędy wykasowane, jak na razie nie wróciły.

 - Pozostaje tylko kwestia wibracji przy 45km/h - jeśli ktoś ma jakiś pomysł będę wdzięczny.

Jaki błąd  - clip obecnie pokazuje???

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.05.2023 o 21:36, Kliwer napisał:

Za mojego użytkowania (od 04.2019) nic przy alternatorze nie było robione.

Powinien być clip aby to miało   " ręce i nogi "

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

2/ Zmierzyć napięcie akumulatora w czasie spoczynku;

     - np; przed rozruchem rannym,

 

Czy znasz problem "uszczelki pod głowicą ''??? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dla aktualizacji - po krótkim czasie błędy powróciły (już bez sondy), problem zaczął pojawiać się również na benzynie - każdy postój na wolnych obrotach powodował wypadanie zapłonu i po ruszeniu nie dało się jechać. Po zatrzymaniu, zgaszeniu, wyłączeniu zapłonu a następnie ponownym uruchomieniu silnika można było jechać dalej. Do kolejnego zatrzymania na światłach lub przejeździe.

 

Dzisiaj tradycja się spełniła - silnik uruchomiłem po naprawie głowicy (sprawdzona szczelność, wymienione zawory wydechowe, wyregulowane luzy) - w poprzednich latach w wigilię odpalałem Scenica II po wymianie głowicy jak i Chevroleta Aveo po wymianie silnika 😉

Przy okazji wymieniony rozrząd, koło zmiennych faz rozrządu, łańcuch pompy olejowej, pompa wody, pasek akcesoriów. 

Jazda testowa wyszła pozytywnie, pozostaje mi jeszcze podjechać na regulację gazu i kolejnych trochę kilometrów będzie można zrobić spokojnie :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!