Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie macie przebiegi na 1.3 TCe?


Pepone

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 10.06.2023 o 10:06, Pepone napisał:

Zapraszam do podzielenia się wykonanymi przebiegami na tym silniku i napotkanymi problemami. 

Gdzieś mi to umknęło.:D

  • Zwycięzca 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam ,posiadam renault Megan 2019 r z kwietnia silnik 1,3 tce 140km automat ,zona nim śmiga po mieście od czasu do czasu jakiś  przebieg autostradowy czyli czasami biorę samochód na autostradę i ile fabryka daje trza przedmuchać silnik 😉 ,auto ma przejechane na ten moment 51800km i jak na razie zero awarii wszystko ok , olej wymieniany co 12tys km w ASO mogę sobie sam wymieniać ale chodzi mi o papier😊 to że drożej wali mnie to hehe ,no i wiadomo filtry według zaleceń producenta ,i tyle w temacie a opowieści dziwnej treści mnie nie interesują że silnik zły że inne lepsze że ktoś tam cos słyszał ,ja robe tak jak napisałem i jak na razie  wszystko hula jak złoto ,pozdrawiam 

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie 110 kkm i zero problemów. 

Co do tej benzyny w oleju to uważam że lęk jest mocno przesądzony. Benzyna jest lotna więc nie ma żadnej możliwości żeby przetrwała długi czas w gorącym oleju. Przybywanie oleju w dieslach z DPF wynika z tego, że ropa jest wtryskiwana na suwie wydechu więc ona nie spala się w cylindrze tylko jest wydmuchiwana w suwie wydechu. Poza tym ropa nie odparowuje do zera - zawsze zostaje frakcja płynna. Więc jeżeli mamy nie kończące się lub częste wypalania DPF to oleju przybędzie. I ja tak miałem w mojej kijance kiedy były problemy z wypalaniem. W 1.33 aktywne wypalanie GPF jest niezauważalne. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

143tyś w 3.5 roku. EDC, Żadnego problemu z silnikiem. Olej wymieniam częściej niż zalecane co 30tyś.,żadnego brania oleju. Wymieniony olej skrzyni biegów po 80tys. Jedyna usterka to pęknięta obudowa termostatu,naprawa w ASO,po gwarancji oczywiście:). Bardzo przyjemny silnik, świetnie dobrany do tego auta.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Prawie 50 tyś km. , coś mogę napisać. Nie nadaje się do jazdy typowo miejskiej po 15 km do pracy. Przynajmniej raz w miesiącu trzeba Megane pogonić ekspresówka z 30 - 40 km by wypalić FAP bo inaczej będzie przybywać olej w silniku i tracić moc w momencie najbardziej potrzebnej - przy włączaniu się na autostradzie. Po drugie: uszczelka pod pokrywą zaworów to raczej silikon, przez który lekko bąbluje olej. Poza silnikiem to jeszcze miałem pare razy ekran 7 calowy ciemny na krótkie momenty - brak czegokolwiek, dobrze, że są jeszcze pokrętła manualne do zmiany temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

U mnie 124500, świeżo po wymianie oleju, filtrów (15kkm) i świec. Silnik śmiga bajecznie. Nie wiem skąd bodek wie o wypalaniu GPF bo ja tego przez cały przebieg nie zauważyłem ani raz wypalania. GPF w Renault jest perfekcyjny i bezawaryjny - czytuje też fora Hyundai i Kia i wiem że w 1,5 GDI filtr GPF to tragedia - ciągle kontrolki, wypalania itp. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.08.2024 o 21:09, Pepone napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

 

Jednak jest DPF, inaczej go nazywają, ale to benzyna z filtrem cząstek. Poza tym dobrze dobrany silnik do tego samochodu. 

 

Przy 159k wyświetlił się komunikat Skontroluj układ wydechowy. Wymiana czujnika cząstek w ASO 1150PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja ostatnio miałem okazje testować mercedesa A klasę. Silnik miał 185 tysięcy przejechane było to krajowe auto serwisowane. Miałem możliwość wglądu w książkę serwisową. Po około 15 tysiącach były wpisy o usterce stacyjki i rolet (pewnie chodzi o chłodnicę). Później tylko serwisy olejowe. Silnik jak na taki przebieg suchy. Jedynie co zauważyłem delikatne zapocenia wokół wtryskiwaczy ale to dosłownie nic. Także byłem pod wrażeniem. Wiem, że jest to ten sami silnik co w Renówkach jedynie nie wiem co Mercedes mógł tam pod siebie pozmieniać. Oleju nie brał. Także nie wiem skąd czasami jakieś słyszy się info, że to słabe jednostki co biorą olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!