Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Magiczne specyfiki etc.


Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. To nie jest środek, który coś naprawi. Może coś oczyścić ale nie naprawi. Ja używałem i jednocześnie obserwowałem na testerze korekty wtrysków. Przerobiłem cały litr tego specyfiku w większych dawkach niż zaleca producent. U mnie zero zmian. Ale czy coś się zmieni u Ciebie tego nikt nie wie. Nie kosztuje kroci więc zawsze można spróbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duda na TVN Turbo w programie o gadżetach chyba  robił test TECa, ale płukał bezpośrednio czyli nie lał do baku ale silnik chodził.tylko na specyfiku. W międzyczasie obserwował właśnie korekty i w telewizoru pomogło. Moje próby z laniem do baku Liqui chyba w starej Xsarze nie dały zauważalnych zmian. W "Jeździć obserwować" mieli już taką "stację" do płukania taką metodą no i niby też pomogło. Pytanie czy masz coś zanieczyszczone, bo to raczej tylko na to pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisze kolega carsik, chemia nie naprawia. Sam używam jej dużo i do wielu różnych napraw, czy to samochodu czy roweru. Zawsze kupuję markową i robi robotę. W jednym z rowerów mam koła bezdętkowe i wlewa się specjalny uszczelniacz i on działa. Małe dziurki klei, to jakieś cudo na bazie lateksu. Natomiast wlanie czegoś do baku i oczekiwanie, że układ wtryskowy zostanie zregenerowany jest mocno wątpliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.06.2023 o 18:11, carsik napisał:

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. To nie jest środek, który coś naprawi. Może coś oczyścić ale nie naprawi.

Cudów może nie należy się spodziewać ale u mnie (Peugeot 308 1.6 HDI) - po dwukrotnym czyszczeniu bezpośrednim (czyli nie do zbiornika a praca na samym specyfiku) znacząco zmniejszyło się szarpanie silnika na zimnym. 

I nie piszę o efekcie placebo, bo przed czyszczeniem było to już mocno irytujące a obecnie szarpanie jest prawie niewystępujące. 

Jestem trzeci tydzień po drugim czyszczeniu wtrysków tą metodą. 

Edytowane przez ochkarol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko się zgadza. Oczywiście, że warto zalać lub zrobić tak jak Ty i spróbować czy zadziała. To są niskie koszty. Wszystkie działania na samym układzie wtryskowym w postaci testów komponentów czy wymian to już spore kwoty. Ja nie miałem żadnych problemów, oprócz może trochę większej korekty na jednym z wtrysków. Zrobiłem to z ciekawości, jadąc do Polski i po drodze obserwowałem, czy cokolwiek się zmienia. Nic to nie zmieniło pomimo tego, że zastosowałem litrową butelkę na zbiornik. Ale to była czysta ciekawość z racji oglądania różnych testów tych wynalazków. Jeśli mamy jakieś problemy w układzie wtryskowym to też uruchamiamy samochody na czystym specyfiku od Renault. Mogę polecić środek do czyszczenia DPF od Renault. Widziałem efekty na kierownicy turbo w Lagunie i zrobił robotę. Wszystko zaczęło się ruszać ponownie bez kosztownych demontaży i wymian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jakiś specjalny specyfik. Nie widziałem jeszcze takiego oczekiwania w związku ze specyfikiem, ale może być to związane z tym, że zakładają iż filtr przejął to co ten specyfik wyczyścił, jakieś złogi.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powody nie były podane (albo nie pamiętam). 

Tak, czy inaczej mój mechanik melduje, że zauważalne efekty (jeśli są) to tylko przy stosowaniu bezpośrednim. Żaden jego klient nie zauważył jakiejś znaczącej zmiany przy dolewaniu do paliwa (w tym i ja). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!