Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.3VVTI terkotanie


czik3n

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, co prawda nie mam już Megane ale nie widziałem działu offtop, w każdym razie tutaj zawsze szerokie grono ludzi pomagało, i naprowadzało na usterkę. 
Dziewczyna moja ma Toyotę Yaris, autko z 2006 roku od nowości w rodzinie, służy nam do jazdy po mieście bo łatwo to zaparkować, a i jeździ żwawo całkiem. 
Problem jednak w tym, że gdzieś od roku jest takie wkurzające terkotanie przy przyśpieszaniu, i wycie po odjęciu nogi z pedału gazu. Auto było u mechanika, wymienione półośki, olej w skrzyni, a wycie jak było tak jest dalej. Na każdym biegu właściwie, czasami jest cisza jak wcisnę sprzęgło - stąd myślałem, że to to, ale zjeżdżając do garażu podziemnego na sprzęgle terkotanie występuje. 
Ręce w sumie opadają, w Warszawie nie znamy żadnego mechanika który nie oskubie nas nie eliminując usterki. 
Auto bez rdzy, od nowości w rodzinie z silnikiem jak dzwon, stąd nie chcemy się pozbywać bo służy nam do jazdy z pieskiem. Mojej mazdy trochę szkoda 😅
Ja ten dźwięk mogę porównać jedynie z dźwiękiem który występuje w trakcie cofania szybciej autem, ale to bez sensu bo występuje na każdym biegu 
Link do filmiku : 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za trop, OBD mi pokaże wypadanie zapłonu ? w sensie na który parametr patrzeć by się upewnić, bo tak stojąc przodem do maski to chyba tego sam nie rozpoznam 😕 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że np pyclip Ci dokładnie to pokaże. Normalnie ten czterocylindrowy silnik nie ma drgań. On się ładnie zbiera. Moc do ciężaru ma niezłą proporcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, jabrze napisał:

Pewnie, że np pyclip Ci dokładnie to pokaże

W toyocie pyclip raczej nic nie pokaże, prędzej jakiś ogólny scanner.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś miał jakikolwiek problem z pracą jednego cylindra to byłby komunikat na desce, silnik sporo by stracił na żwawości, ja bym raczej szedł w coś w osprzęcie. Czasem zdjęcie paska klinowego wskazuje przyczynę np. napinacza. Może coś brzęczy w katalizatorze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma opcji, każdy problem z elektroniką w tym samochodzie skutkuje pojawieniem się CEL na zegarach. Wspomniałeś coś, że wciśnięcie sprzęgła powoduje, że robi się cicho. W Warszawie na Zaciszu masz bardzo dobrego mechanika - Dariusz Białas, specjalizacja Toyota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzmi to przedziwacznie. Jak dla mnie to coś pochrzanione z zaworami - zmienne fazy, rozrząd, zawieszony/dziurawy zawór wydechowy ??? Najprościej jednak byłoby przejrzeć wydech. Gdyby zapłon się rozregulował to wydaje się że ECU coś by zauważyło. A jakieś liczniki wypadania zapłonów da się podejrzeć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj aż się przyjrzałem silnikowi i wydechowi od tyłu, i pod maską silnik się telepie, a wydech "pyrka" jak 0.9tce na gazie... 
Generalnie check'a żadnego auto nie wyświetla, czasami ma lekkie falowanie obrotów, na 1, 2 biegu potrafi czasami kangurować jak się wolniej jedzie, ale sprzęgło się nie ślizga. Dźwięk po wciśnięciu sprzęgła nie jest tak męczący ale również występuje jak np auto szybciej się toczy. 

Dźwięk jest od jakiegoś pół roku, myśleliśmy że to półośki bo i tak były do wymiany, ale zrobiliśmy to, a dźwięk nadal występuje. Da się jeździć, ale powyżej 90km/h poza miastem można zwariować :D.

Według mnie auto jest żwawe, ale teraz to już sam nie wiem szczerze mówiąc. Auto było u dwóch mechaników i rozłożyli ręce MECHANICY :D 
W weekend podepnę się jakimś skanerem, ewentualnie może podjadę do tego Pana Dariusza, znasz może adres @carsik ?

Wiecie jak to jest z takimi starszymi samochodami, żal wkładać bóg wie jakiej gotówki w to, ale też żal się rozstać bo auto ma 299kkm, a nigdy nie stanęło ani nie zawiodło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ul. Codzienna 44. Jakimś skanerem to wiele się nie dowiesz. Nie wiem jak jest teraz ale na stronie toyota-tech.eu był udostępniony przez Toyotę program Techstream i to było za friko. Wystarczyło to sobie zainstalować w laptopie i diagnostyka poziom ASO. Kabel był dostępny allegro. Ale moja rada, skorzystaj z usług Darka i daj sobie spokój z własnoręcznymi kombinacjami.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziś dziewczyna dzwoni, że auto 3 razy zgasło na światłach, faktycznie jak dojechała do domu zgasło na jałowym.

Wykręciłem przepływomierz i przeczyściłem, czujnik polożenia wałka tak samo i póki co rozgrzana nie gaśnie, ale mam pytanie bo odpinałem po kolei wtyczki od cewek ( jedna to zamiennik) i zero reakcji. Czyli są dobre czy są niedobre ? 

Jutro podepnę się OBD bo jak na złość wszyscy z ios i dopiero jutro będę miał tablet z androidem 😕 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!