Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odpala parę sekund 1.6 16v 107 km i obroty spadają po wciśnięciu sprzęgła


arekja88

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, arekja88 napisał:

- na zimnym silniku wszystko jest ok obroty ładnie schodzą na ssaniu,

- dopiero od około 30st jak silnik osiąga - zaczynają tak spadać 

W zależności od informacji uzyskiwanych z czujnika temperatury płynu , sterownik silnika ;

    - optymalizuje dla danej temperatury czas wtrysku paliwa i kąt wyprzedzenia zapłonu,

    - wystarczą jednak małe bąbelki powietrza w płynie ( wymiana płynu );

           - i dawka paliwa jest nadmiernie obniżona,

Silnik odpowietrza się sam po otwarciu termostatu ;

   - ale powietrze zostaje w wężach w najwyższym punkcie, co powoduje zawyżanie temperatury,

   - silnik ten się ciężko odpowietrza, 

    - procedurę odpowietrzania należy wykonywać b; pomału, zgodnie ze sztuką,

   - w ecu można zobaczyć zmianę jego temperatury w czasie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki czyli czujnik wymienię myślę że nie powinien być drogi, a z tym odpowietrzaniem to jak to najlepiej zrobić bo niedawno mechanik mi wymieniał obudowę termostatu ale mówił że nic nie odpowietrzał bo tu nie trzeba nic robić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, arekja88 napisał:

niedawno mechanik mi wymieniał obudowę termostatu ale mówił że nic nie odpowietrzał bo tu nie trzeba nic robić 

Jak było przed wymianą?

Jaką temperaturę utrzymuje termostat podczas jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko trochę dziwne.

MI miały zewnętrzny filtr paliwa, Twój z 2002 r. nie ma a zdarzało się, że użytkownicy MII z 2002r. mieli wymienny filtr.

W tym silniku obudowa termostatu jest metalowa i wycieki płynu zdarzają się niezwykle rzadko - co innego z obudową plastykową - sam przerabiałem ten temat. Czy wtedy nie mieszał się płyn z olejem ? w zbiorniczku był brązowy osad?

W MI (nie mam pewności czy wersja polit z ostatniego rocznika) ma użyte dwa obwody czujnika temperatury płynu tak jak: Clio II, Laguna I, Thalia. Jeden obwód wskazuje temperaturę na liczniku a drugi pokazuj ECU. W przypadku uszkodzenia czujnika nie ma pewności co widzi ECU - natomiast w MII, czujnik jest ten sam, ale zamiast 3 przewodów do czujnika dochodzą tylko 2 i to co widzi ECU jest pokazywane na liczniku.

Auto z racji wieku może wymagać wymiany pompy paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie była plastikowa oryginalne i taka obudowę też założyłem, co do tego czujnika na zegarach pokazuje dobrze, ale czemu na zimnym wszystko jest ok a jak minimalnie złapie temp to głupieją obroty, komputer podłączałem też niby pokazuje czujnik w okolicach 90 st po rozgrzaniu więc chyba tak ma być, jeszcze sprawdzę co pokazuje odrazu po odpaleniu na zimnym 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doraźnie wystarczy zamontować dodatkowy opornik w szereg z jednym z przewodów do czujnika temperatury płynu przy termostacie o wartości 49-75 om(dobrać doświadczalnie do ilości obrotów biegu jałowego gorącego silnika). Przyczyna to przegrzany czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, jabrze napisał:

Przyczyna to przegrzany czujnik.

Kolego ale sądzisz ze przyczyną tych spadających obrotów to czujnik przegrzany? A jeśli bym go wymienił na nowy? Czy konieczne jest zakładanie tego opornika co mówisz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację, odpowietrze go jutro po pracy i jeszcze sprawdzę co pokazuje komputer po podłączeniu na zimnym silniku jakie temperatury są 

11 godzin temu, arekja88 napisał:

 jeszcze sprawdzę co pokazuje komputer po podłączeniu na zimnym silniku jakie temperatury są 

Dziwne po nocnym postoju przy temp zewnętrznej około 18 st po podłączeniu komputera czujnik cieczy pokazuje 45st na zimnym silniku i rośnie wraz z jazda do tych około 90st

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!