Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

No manometr firmy geko g02507 made in china. Tak spadało do 0 prawie. 

Nie jestem mechanikiem nie wiem z czym się to wierzę że panewki puszczają.

Mechanik powiedział (bo pewnie mu się nie chce nic robić) żeby wlać ceramizer i zmienić olej ma 10W40..

 

Edytowane przez Bezdomny82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim faktycznym ciśnieniu fabryczny czujnik ciśnienia ciągle by świecił komunikatem na tablicy wskaźników.

Mechanik opowiada głupoty, przy ewentualnym faktycznym ciśnieniu zero bar ciśnienia święty boże nie pomoże.

Dodam jeszcze, że fabryczny czujnik ciśnienia robi kontrolę ciśnienia dopiero od 1600 obrotów na minutę. Wywala komunikat gdy ciśnienie przy tych obrotach jest mniejsze niż 0,6 bara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło 3k km do wymiany oleju. Raczej nie będę się ładował w drogie naprawy bo nie wiem co się dzieje. A pewnie nie idzie bez rozbierania sprawdzić gdzie spada ciśnienie. Góra czy dół silnika. Bo to chyba już drogie naprawy. Ehh

10 godzin temu, aniewa napisał:

Przy takim faktycznym ciśnieniu fabryczny czujnik ciśnienia ciągle by świecił komunikatem na tablicy wskaźników.

Mechanik opowiada głupoty, przy ewentualnym faktycznym ciśnieniu zero bar ciśnienia święty boże nie pomoże.

Dodam jeszcze, że fabryczny czujnik ciśnienia robi kontrolę ciśnienia dopiero od 1600 obrotów na minutę. Wywala komunikat gdy ciśnienie przy tych obrotach jest mniejsze niż 0,6 bara.

No właśnie nawet po odpięciu czujnika ciśnienia oleju nie zaświeciła się ikonka konewki. Tylko na pyclip po sprawdzeniu błędu był komunikat w UPC o błędzie czujnika ciśnienia. Czujnik chyba jeszcze oryginalny. A czujnik ciśnienia oleju jest pod czujnikiem spalania stukowego. Auto stało na luzie aż nie osiągnęło temperatury 95 stopni pomiar wtedy robiony. A później manometr przymocowany do wycieraczki i zrobione kilka km. I tak jak pisałem wcześniej.

9 godzin temu, szwagier24a napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes 

Bypass? On w samym filtrze jest? Bo nie słyszałem o tym ani nie trafiłem nigdzie. Będę wymieniał zobaczymy albo podpytam mechanika może coś wie na ten temat.

I płukanka przy wymianie oleju. Pewnie jakiś moly? Też muszę sprawdzić co do tego jest potrzebne itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiary ciśnienia oleju zaleca się robić na rozgrzanym oleju ponieważ na skutek wzrostu temperatury maleje jego lepkość a co z tym idzie spada ciśnienie wytwarzane przez pompę.  Czyli Twoja obserwacja jest zgodna z oczekiwaniami. Dobrze że napisałeś jaki masz zestaw co pomiaru ciśnienia bo masowo są dostępne na Alle zestawy z manometrem do 35 bar - co skutkuje bzdurnymi wskazaniami przy ciśnieniach rzędu pojedynczych bar. W tym Gekon jest man do 10 bar więc ok. Sam kupiłem podobny zestaw kilka dni temu i od razu zweryfikowałem go swoją ręczną pompką pneumatyczną żeby sprawdzić czy "żyje". Odchyłki były ale niewielkie, a ponieważ obydwa sprzęty to tanie Alle więc zakładam że jest ok. Zmierzam do tego, żebyś jakoś zweryfikował swój manometr. 

13 godzin temu, Bezdomny82 napisał:

... sprzedawać auto :⁠-⁠)

No, też trzeba "liczyć się z..." bo nie wiem czy klient nie powróci. Niedawno na forum Kia/Hyundai pojawił się człowiek który po tygodniu od nabycia zatarł silnik 2.0 CRDI, obarczony problemami z zatykajacym się smokiem (nagary w misce). Nie wiem czy wrócił do sprzedawcy. Poza tym nie jest roztropne otwarte pisanie na forum o takich planach. Ostatnio jakiś gość napisał na forum że spali awaryjne auto i pójdzie po odszkodowanie z AC. Bardzo sprytny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Bezdomny82 napisał:

No właśnie nawet po odpięciu czujnika ciśnienia oleju nie zaświeciła się ikonka konewki.

Prawidłowo, bo tylko podpięty przewód może zaświecić ikonkę oliwiarki. Czujnik ciśnienia przy zbyt niskim ciśnieniu zwiera ten przewód do masy zamykając tym samym obwód kontrolki ciśnienia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem auto jakie kupiłem. Pan który sprzedawał miał jakiegoś mechanika (kowala). Był robiony rozrząd i wymieniane koło i pompa wody. Po około 1000km pojawił się olej na pasku. Po rozebraniu rozrządu okazało się że rozrząd na malarza był robiony. Oringi nie byle w całości wciśnięte. Koło zmiennych faz dokręcane przecinakiem I młotkiem..widoczny ślady były. Koło osprzętu miało jakiś chyba gumowy elementy zdarte uszkodzone. Wszystko nowe części ... Filtry wymieniane podobno a rok produkcji 2015 i 2016 ( kabinowy i powietrza). Były właściciel nie wiedział że mechanik tak robił. Samochód jeździ pali już ponad rok. 0 serwisu nic. Miałem sterownik wymienić itp. 

 

Dobrze wiedzieć odnośnie czujnika ciśnienia. Bo sam znajomy mechanik się zastanawiał czemu nic się nie świeci. 

 

Pożyczyłem zdjęcia z innej części forum. Zaznaczyłem o który element mi chodzi. Pytałem wcześniej ale chyba nikt nie udzielił informacji. Dodaje zdjęcie i tam jest zaznaczona górna część tego elementu. On chyba dotyka walka i jest przez obudowę przykręcony śruba coś jak jakiś "tłoczek" wiem że nie było to w dobrym stanie a jest w pobliżu elektrozaworu.

Screenshot_20230823-0556052.thumb.png.74152b03d04229c740d5fdb513151e20.png

Jak to się nazywa i jaka rolę spełnia ? Bo nigdzie nie miałem wzmianki o tym a jak mechanik tam był to mówił że nie wie co to ale nie było w najlepszym stanie. A mówił że robił Megane 3 tylko ta 180 konna i tam ten element był zaślepiony.. tak twierdził. Dzięki za pomoc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.08.2023 o 14:33, Many99 napisał:

Jak za małe ciśnienie to, albo pompa, albo góra się przyciera i gubi ciśnienie. Ja u siebie miałem uszczelkę miski do wymiany i zmieniłem przy okazji pompę oleju na Pierburga za 280zl. Zobaczymy. Jak nie to coś się dzieje ze smarowaniem wałków. 

I pomogła wymiana pompy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo też mam wyciek chyba z misy a jak bym ściągał to pewnie też można pompę wymienić. Bo to chyba jakoś kosztowne nie będzie . Mam nadzieję.

Nikt nie wie co to jest pod tą obudowa?

Dotyka walka rozrządu tyle wiem. 

Screenshot_20230823-055605~2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem jakieś 150km. Błędu brak(nawet w pamięci). Przypomnę że miałem wyciek spod uszczelki miski olejowej. Przy jednej robocie zmieniłem pompę olejową(trzyma się na dwóch śrubach,po odkreceniu należy ją odsunąć i zdjąć łańcuch). Zalałem elfa evolution 900sxr 5w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Też chyba mam pompę albo łańcuch jej napędu do wymiany. Bo od dawien dawna słyszę tyrkanie właśnie jak by łańcuch jakiś tarł jak lekko ujmę gazu. Myślałem że to może skrzynia ale to od strony właśnie rozrządu. 

I też kolejny krok to miała być wymiana pompy. Tylko pewnie znowu rozrząd bo pewnie łańcuch do wymiany.

Many99 a sprawdzałeś może jakie masz teraz ciśnienie oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze że chociaż u Ciebie jest już ok :⁠-⁠)

EDYCJA:

Wymiana pompy oleju łańcucha i jakiś kół. Nic nie pomogło. Uszczelnienie misy i w końcu bagnet można używać. Panewki na dole podobno są ok. Ciągle nie wiem co to za element jest co dotyka walka rozrządu. Bo pewnie to robi ciśnienie do sterownie kołem. Mechanik też nie wiedział o co mi chodzi. Trzeba będzie rozebrać górę i zdjęcie zrobić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!