Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich. 

Mam problem z renault Megane 3 z 2009 roku 110km z kzfr niestety. Rozrząd wymieniony dwa razy sprawdzany ustawiony ok. Nowe koło zmiennych faz nowy elektrozawór nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Miałem błędy związane z sondami lambda więc oba nowe Boscha. Błąd jak w temacie pojawia się po przejechaniu około 15km. Szukałem interpretacji tego błędu ale nie ma nic w google. Może źle szukałem. Sprawdzałem sterownie zaworem zmiennych faz poprzez pyclip terkocze czyli działa. Screenshot_20230803-2223322.thumb.png.6557788cfac39e905c7aa244977ccb98.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Bezdomny82 napisał:

Rozrząd wymieniony dwa razy- sprawdzany ustawiony ok.

Nowe koło zmiennych faz, nowy elektrozawór, nowy czujnik położenia wałka rozrządu.

Miałem błędy związane z sondami lambda -  więc oba nowe Boscha.

Błąd jak w temacie pojawia się po przejechaniu około 15km.

1/ Wyczyścić;

      a/ czoła magnetyczne czujników ; wału i wałka, oraz ich styki,

      b/ przepustnicę oraz jej styki,

2/Zapewnić szczelność montażu czujnika map sensor,

3/ Utrzymywać górny stan oleju na miarce,

4/ Pomierzyć na gorącym silniku ok; 90 C, na luzie;

     a/ obroty silnika,

     b/ wskazanie map sensora / szczelność dolotu,

     c/ kat wyprzedzenia zapłonu,

     d/ położenie przepustnicy

5/ Zawór Pierburga – to polecany elektrozawór kzfr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło pracuje przed kilka pierwszych kilometrów. Mam nagrany film na YT gdzie widać że zmienia się położenie camshaft przez pewnie czas a później niby komputer daje sygnał ale sygnał słabnie i w końcu przestaje działać. Przepustnica była czyszczona. Zawór jest nowy oryginalny renault. Działa tak samo na starym jak i nowym. Oleju nie sprawdzę bo jest bagnet ułamany I końcówka została w miejscu bagnetu. Jest włożony nowy metalowy ale jak wyciągam to stan oleju rozciera ten stary kawałek plastikowego. Niestety nie jestem mechanikiem to co mogłem jest zrobione. Czujnik wału jeszcze nie sprawdzałem i map sensora. Dane mogę wrzucić z pyclipa albo car scanner. Jutro wrzucę dane z drogi do pracy jak wyglądają parametry silnika .

 

 

Ustawiłem pyclipa z takimi parametrami na ekranie jak widać na zdjęciu. Oczywiście parametry na zdjęciu są z demo.Jutro wrzucę odczyty na YT i ewentualnie może ktoś zauważy coś niepokojące. Bo wydaje mi się że czujnik wału jak i map sensor pracują prawidłowo. Jak któryś parametr jest niepotrzebny to usunę. 

Screenshot_20230806-211239.png

Co znaczy mechaniczne zablokowanie przestawiacza faz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej reklamacji żadnej nie będę robił. Czyli nowe koło może być uszkodzone z tego co pamiętam to Delphi. Średnia półka tak stwierdził mechanik. 

Samochód był kupiony w złym stanie. Tak to jest jak kupuję ktoś kto się na tym nie zna. Koło ma moze 10tys km zrobione. Termostat wymieniony bo też temperatury skakały. 

Pewnie aby wyciągnąć ta końcówkę bagnetu to musiał bym zdjąć misę olejowa. Pewnie zlecę to mechaników. Powoli coś z tym autem robię. Wcześniej było dużo więcej błędów. Check się zapalał i skontroluje układ wtrysku i układ wydechowy. Świece nowe beru. Cewki nowe beru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, jabrze napisał:

możliwy brak oleju lub "coś" z elektrozaworem.

Poziom oleju musi być max, nie może być ponad ;

   -   a więc bagnet oleju musi być sprawny

12 godzin temu, Bezdomny82 napisał:

Jutro wrzucę dane z drogi do pracy jak wyglądają parametry silnika .

 

14 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

4/ Pomierzyć na gorącym silniku ok; 90 C, na luzie/ na wolnych obrotach

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten elektrozawor to chińczyk. Dobrze pracują tylko Pierburga. 

Sprawdź czy we wtyczce nie ma oleju i czy nie jest grzechotką.

Jakie jest wyprzedzeniem zapłonu na wolnych obrotach.

Lepsze świece Denso TT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z olejem to już tak myślałem. Bo jak bagnet nie jest sprawny to przy wymianie znajomy mechanik wlał w okolicy 4L. Odniesieniem były dla niego tak zwane kropki z poziomu pomiaru w kabinie samochodu. Mam jeszcze jakiś wyciek oleju. Był czas że dolewałem 100ml co jeden dzień. W sumie 5 razy. Bo zawsze koło wyłączało się jak jechałem pod lekkie wzniesieniem tylko też to było uzależnione od temperatury otoczenia bo im cieplej tym szybciej. Tylko kiedy dodałem taka ilość oleju to stwierdziłem że chyba to nie wiele daje no i z obawy przed za duża ilością skończyłem na 500ml. Zobaczę ile zostało w butelce. 

 

Film samochód po przejechaniu około 17km

 

Z trasy jak pracuje silnik. Niestety ciśnienia oleju nie mam jak sprawdzić. Pewnie potrzebował bym do tego urządzenia i garażu. Mieszkam w bloku.

10 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Poziom oleju musi być max, nie może być ponad ;

   -   a więc bagnet oleju musi być sprawny

 

 

Następna wymiana oleju zlecę ściągnięcie misy olejowej i zrobię z tym bagnetem.

3 godziny temu, szwagier24a napisał:

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Miałem te świece k20ty i padły po chyba 1k km. Pierwsza druga po 2k km. Wymieniłem na beru i jak narazie ok.

Wtyczka czysta i nie ma oleju. Zawór pracuje przynajmniej jeszcze. Czyli zbieram na nowy pierburg. 

Bodajże w autodata jest napisane że wchodzi 4.8L oleju. Tylko mechanika powiedział że chyba ogólnie może tyle wchodzić a nie wie ile zostaje w silniku przy wymianie. Może pół litra. Może mniej może więcej. Gdzieś na forum znalazłem że przy wymianie powinno się wlac 4.5L. Więc ile powinno się wlac tego oleju przy wymianie? Mam też jakiś wyciek oleju więc pewnie stan jest za mały. Na desce rozdzielczej 5 gwiazdka świeciła się przy chyba 3.8L  Zostało 5k km do wymiany oleju. 

Ile powinno wynosić ciśnienie oleju w tym silniku? Będę musiał to kupię ten manometr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Pierwsza krótki film którzy wrzuciłem na YT jest z postoju po trasie prawie 20km. Temperatury w okolicy 90C +/-. Obroty w okolicy 750 na luzie . Drugi film pokazuje jak zmieniają się parametry podczas jazdy. 

Przepraszam dopiero uczę się obsługi forum. :⁠-⁠D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór zmiennych faz do wymiany - za duży kąt wyprzedzenia zapłonu na wolnych obrotach - powinien być -0,5 do +2 max.

Świece: IK20TT to najlepsze jakie miałem do tego silnika zwłaszcza na gazie. Fakt, że żywotność to 40 tyś.

Nie mam wiedzy jakie zmiany poczyniono z tym silnikiem na przestrzeni lat, ale ja do swoich MII 1.6 lałem bańkę 4 L z zamkniętymi oczami. Później dolewałem setkę może dwie następnego dnia i był max stan.

Warto stosować płukanki bo są w tym silniku elementy napędzane ciśnieniem oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!