Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypalone zawory Renault Megane 4


Kmazi11

Rekomendowane odpowiedzi

Auto: Renault Megane 4 1.2 tce benzyna 2016, przebieg 130 tys. km. Problem : drugi raz upalona świeca i wypalony zawór na trzecim cylindrze. Po pierwszym razie remont silnika : planowana głowica, wymienione wszystkie zawory, świece i wtryskiwacze. Wymieniony także rozrząd, pompa wody, pasek wielorowkowego i łańcuch od pompy oleju. Mechanik który robił remont za pierwszym razem nie wie co jest. Auto drugi raz w tych samych warunkach tj. Trasa szybkiego ruchu, większe obroty/prędkość straciło moc. Komunikaty: skontroluj układ wtrysku paliwa i esc. Dlaczego drugi raz paliła się świeca i wypalił zawór na tym samym cylindrze. Czy aktualizacja oprogramowania silnika coś da? Jakieś pomysły. Dodam że auto serwisowane regularnie: olej/filtry. Gdzie szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś kurcze zastanowił się dlaczego coś się upałiło w tym cylindrze? No jaki jest powód że coś takiego się dzieje? Paliwo, tzn za mało paliwa. To można sprawdzić przy pomocy jakiejś sondy w czasie jazdy, np Innovate. Bardzo dobrze, że zmienił wtryskiwacze aczkolwiek można je też sprawdzić i wtedy jest odpowiedź czy przyczyną bezpośrednią był wtrysk czy też wtryskiwacze. Ten samochód ma po drodze pompę wysokiego ciśnienia (rzadko coś się dzieje) oraz całkiem często padającą pompę w zbiorniku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki te do drugiej połowy 2016 roku;

  - posiadały marnej jakości pierścienie tłokowe,

  - słabe uszczelniacze zaworowe,

  - cechowało je duże zużycie oleju ;

          - konieczność utrzymywania poziomu oleju na max,

          - a tym samym skłonność do dużego nagaru na zaworach i tłokach,

          - szybkie zużycie łańcucha rozrządu,

          - duża liczba wymian silników na gwarancji, 

   - konieczność aktualizacji sterownika ecu

15 godzin temu, Kmazi11 napisał:

- Mechanik który robił remont za pierwszym razem nie wie co jest.

-Auto drugi raz w tych samych warunkach tj. Trasa szybkiego ruchu, większe obroty/prędkość straciło moc.

- Komunikaty: skontroluj układ wtrysku paliwa i esc.

- Dlaczego drugi raz paliła się świeca i wypalił zawór na tym samym cylindrze.

Warto;

  - podejrzeć błędy w sterowniku za pomocą clipa ;

        - ilość wypadań zapłonu i spalań stukowych,

        - przegrzaniem silnika,

  - aktualizować ecu,

  - skontrolować luzy zaworowe,

  - wymienić uszczelniacze zaworowe,

Czy przed awariami były ;

   - problemy z zużyciem oleju i jego stanem??

   - wypadaniem zapłonu i spalaniem stukowym?

   - czy obudowa rozrządu była zeszlfowana przez łańcuch?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!