Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujące obroty i szarpnięcia przy ruszaniu


vatomk

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Od jakiegoś czas jestem posiadaczem Megane IV GT z 2017 roku z silnikiem 1.6 205 KM ze skrzynią EDC 7 biegową. Wraz z większym obyciem się z autem, zacząłem zauważać pewne wady mojego egzemplarza i są to m.in:

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

1) Delikatnie falujące obroty i poszarpywanie na postoju - poszarpywania są silniejsze, gdy skrzynia jest na trybie D, na N nadal występują, jednak są delikatniejsze.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

2) Szarpnięcia przy ruszaniu, jednak tutaj wszystko zależy od operowania gazem:
- Szarpnie, gdy puści się hamulec i od razu doda niewielką ilością gazu, wtedy odczuwalne jest takie "kangurowanie"

- Szarpnie, gdy ruszy się bardziej dynamicznie, czuć wtedy takie chwilowe oczekiwanie skrzyni na reakcje i następuje mocniejsze szarpnięcie

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

+ Nie szarpnie, gdy ruszy się dynamicznie (ale z wyczuciem)
+ Nie szarpnie, gdy puści się hamulec, odczeka się chwilę aż auto ruszy "samemu" i następnie doda gazu

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

3) Szarpanie podczas jazdy:

- Czasami odczuwam mocne szarpnięcia podczas wyprzedzania. Dzieje się to gdy kończę manewr, odpuszczę stanowczo oraz całkowicie gaz i w tym samym czasie skrzynia wbija wyższy bieg

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

+ Podczas normalnej jazdy biegi wchodzą płynnie, zarówno w górę jak i w dół.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Dodam też, że przeczytałem parę wątków na forum o skrzyni EDC i nie występuje w moim egzemplarzu często opisywane szarpnięcie przy zmianie z 3 na 4 bieg, jak również nie występuje falowanie obrotów podczas jazdy.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

4) Bardzo powolna jazda - ciężko jest jeździć na tzw. półsprzęgle - np. parkując. Gdy wciśnie się za dużo hamulca to auto się zatrzyma, a gdy za mało, to auto ma tendencję do dość agresywnego przyspieszania (oczywiście bez dodania gazu).

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Skrzynia jest świeżo po wymianie oleju, jednak nic to nie zmieniło. Piszę ten post głównie dlatego, że w internecie można przeczytać sporo sprzecznych opinii o EDC  i sam nie wiem, które z wymienionych przeze mnie rzeczy są cechą tej skrzyni, a które są wadą i powinien się nimi zająć mechanik.

Ps. Jakby ktoś znał eksperta od skrzyń EDC z okolic Wrocławia, to poproszę o kontakt.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Pozdrawiam :)

 

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy, które opisujesz są chyba bardziej związane ze sprzęgłem w skrzyni. Ogólnie objawy, które opisujesz nie powinny mieć miejsca w edc i w mojej nie miały. Co prawda miałem silnik 1.2 z edc ale skrzynia działała wyśmienicie. Nie było żadnych z powyższych objawow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy w tych EDC nie trzeba/warto zrobić procesy adaptacji? Być może zużycie sprzęgieł czy innych elementów powoduje że pierwotne nastawy z procesu adaptacji już nie grają? Na forum kia spotkałem się z sytuacją kiedy zły proces adaptacji nowych sprzęgieł (DCT) bodaj z powodu software, powodowało ich zużycie i awarie po krótkim czasie użytkowania. Koszty -nascie tys zł. Współczesne automaty są bardzo skomplikowane i wymagają nierzadko oryginalnych narzędzi (również softów) żeby ich po prostu nie zepsuć. Dwie ostatnio dość spektakularne historię z DCT zaczęły się od tego, że mechanikowi coś się zdawało i rozkręcił bo chciał sprawdzić... Poskaldac już nie dał rady. Pisze to tylko po to żebyś działał ostrożnie, a widzę już że szukasz "eksperta" - zapłać może za diagnostykę w ASO (koniecznie z raportem) bo może za tą wiedzę przynajmniej warto zapłacić. Ludzie z lubością wymieniają olej w skrzyniach (statycznie, dynamicznie itp) i myślą że to panaceum. To tylko suplement diety. 

Skrzynia stories (nie piszcie mi że to nie EDC bo to wiem):

https://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=12089&p=214046#p214046

Drugi sezon:

https://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=12165&p=214998#p214998

Trzeci sezon:

https://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=12244&p=215997#p215997

Podobny serial ale tylko jeden sezon póki co:

https://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=12322&p=216742#p216742

 

 

 

 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnostykę w ASO oczywiście planuję w niedługim czasie, pisałem post by uzyskać więcej informacji od użytkowników, bo być może ktoś miał podobnym problem i umożliwiłoby to skrócenie drogi diagnostycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, vatomk napisał(a):

Diagnostykę w ASO oczywiście planuję w niedługim czasie, pisałem post by uzyskać więcej informacji od użytkowników, bo być może ktoś miał podobnym problem i umożliwiłoby to skrócenie drogi diagnostycznej.


Tak mogą zaczynać się grubsze problemy. Miałem w firmie Talismana 225 EDC i tylko dzięki rozszerzonej gwarancji auto przy 130.000 km miało już 2 skrzynię. Zaczynało się właśnie od szarpania przy parkowaniu, serwis najpierw robił adaptacje sprzęgieł, pomogło na chwile i problem wrócił, później zmienili sprzęgła na nowe, problem wrócił więc wymienili skrzynie na nowa bo według aso nie ma do niej części zamiennych.

Nie chcę Cię straszyć ale koszty, gdyby nie gwarancja, byłyby bardzo duże, No ale taki urok edc. 
W 2020 planowałem kupić gt dla żony ale właśnie zastanawiało mnie czemu one tak słabo trzymały wartość. Szybkie rozpoznanie rynku pokazało ze większość gt miała problem z edc, zdaniem ASO skrzynia nie wytrzymywała Nm - max jaki ogarnie to 300Nm a fabryczny gtek ma 280.

Auto fajne i bardzo podobało mi się 4control ale trzeba mieć te min 15 koła zawsze w pogotowiu jak skrzynia powie dość.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, naprawa dwusprzegłowego automatu jest bardzo droga. Zwykle to 10+. 
Remont tradycyjnego automatu to już spory koszt, około 6-8000 zl. Koleżanka robiła w fordzie s-max kapitalny remont skrzyni i płaciła powyżej 12 000 zł. Po roku znowu coś jej w skrzyni zaczęło się psuć ale okazało się że to nic poważnego i miała gwarancję. 
Ogolnie automaty są fantastyczne, dopóki są sprawne. Teraz w Kadjar mam manual i tęsknię za edc z meganki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego przy zakupie używanego samochodu lepiej wybrać coś co jest doskonale zaopatrzone w części, bo przy nowym bierzesz rozszerzona gwarancje i masz święty spokój.
Np do DSG/Stronic kupisz bez problemu każdą pierdołę a do edc/powershift (produkt Getraga) nie ma nic :(. Trzeba dorabiać, regenerować itp. i jeszcze nikt się nie chce tego dotykać. Dlatego przytoczony przeze mnie wcześniej Talisman zaraz po naprawie zmienił właściciela - kończyła się gwarancja, a był to fajny samochód jako całość. Ale ryzyko kolejnej ąwarii odstraszało. 
Takie podejście producenta i konstruktora który zaprojektował skrzynie jako całość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!